Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Vreemd probleem ASX

Filluar nga Roel, Dhjetor 07, 2020, 10:23:35 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Roel

Hallo,
Ik heb in augustus een ASX 2.2 DI-D 4wd, 2014, 35000km uit Duitsland gehaald en heb de auto 2800km naar Spanje gereden waar ik woon. Ik was zeer tevreden over de auto en hij reed geweldig.
In Spanje zijn de problemen begonnen, berg af is geen probleem maar iedere keer berg op wel. Het begint met een vreemd rammelend geluid aan de onderzijde. Als ik stop en vol gas geef dan begint de auto vreemd te doen bij 3000 toeren en gaat ook niet hoger dan 3000. Zet ik de motor uit en start weer dan is alles tijdelijk weer goed.
De auto start altijd prima en is nog nooit zomaar gestopt. Bij het uitlezen zijn er geen foutmeldingen.
Dieselfilter vervangen, pomp uit de tank gehaald en deze zijn allemaal brandschoon. Rijden met computer aan de auto en de dieseldruk is ook 100%. Geen meldingen.
Alle kabels gecontroleerd en er is ook geen vacuüm lek. Helaas blijft het probleem. Ik heb nu een nieuwe krukassensor laten komen.
De monteur vervangt hem liever meteen. Waar zit de krukassensor? Moet ik ook de nokkenassensor direct vervangen, of is dit het zelfde onderdeel?
Is er iemand met hetzelfde probleem?
De Mitsubishi garage kon helemaal niks vinden en vanwege de lokale Lock down in Spanje ben ik aangewezen op mijn buurman.
Iedereen vast bedankt voor het meedenken

Graanschuur

werken al je gloeipluggen wel, lijkt of die op drie poten loopt, ik had hezelfde met mijn toyota, 1 bobine op een bougie doorgebrand

Roel

#2
Krijg ik dan geen melding ? Ik ga er ook naar kijken     thanks

Jerry

vermits het een diesel is, heeft uw wagen geen bobines ! Deze zitten enkel in benzinemotoren om een vonk te maken bij de bougies om alzo de benzine te ontsteken in de motor. Jij hebt wel gloeibougies maar die gloeien enkel bij het starten om de ontploffingsruimte op te warmen zodat je diesel spontaan kan zelfontbranden (op het dashboard zie je eventjes een spiraaltje branden als je start, wat dan ook snel uitgaat). Eenmaal de motor gestart is, worden deze gloeibougies uitgeschakeld.Zoals ik lees gaat er bij jou iets rammelen aan de onderkant. Wat dit is, weet ik niet. Maar vermits de motor niet meer dan 3000 toeren maakt en niet meer optrekt, betekent dat de motor in ' noodloop ' gaat. Dit is een systeem dat voorkomt dat je de motor niet verder gaat beschadigen en in feite rustig (want de auto gaat toch niet meer snel rijden) naar de garage moet. Als je de motor afzet en terug start, is hij uit die 'noodloop'-modus en is alles terug in orde volgens de boordcomputer. Deze komt waarschijnlijk steeds terug als jij bergop gaat rijden en vermogen van je motor vraagt.

Roel

de garage kan helemaal niks vinden, er zijn helemaal geen foutmeldingen.  we hebben echt alles nagekeken....