Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project Lancer Sportback '08

Filluar nga Mits, Prill 01, 2013, 10:01:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63


Mits

We hebben de eerste serieuze ritten er met de Mitsu Sportback op zitten.
Op de Duitse autobahn en een weekje in de bergen.

Wat algemene bevindingen: korte tijd 180 km/u met de Sportback gaat prima  8) . Lange stukken op de cruise control 125 - 130 km/u was meestentijd onze reissnelheid.
Verbruik met airco aan kwam de met vakantiespul Sportback uit op 7,7 l. per 100 km. Grofweg 1:13 dus.
Met de airco uit kwam ik tot 7,5 l. per 100 km. 1:13,5 dus. Scheelt bijna niks, ik had meer verschil verwacht.

Bergop hield de Mits zich prima. Lekker hoor, die 1.8 motor!

Uiteraard heb ik ook wat mooie foto's van mijn auto in de bergen gemaakt. Voor de liefhebbers  ;)
En oja, de scherpe kijker ziet ook gelijk een nieuw kleinigheidje: de alu kleur antenne. Vond ik mooi staan met de alu spiegelcovers.







Space Star 1.6

Ohhhh echt mooiii :) blauw mijn fav kleur :)

Super wagen :)  8)

Verbruik is idd wat minder

Mits

Voorlopig laatste wijziging aan het uiterlijk van mijn Lancer aangebracht. Voor mij is hij nu voorlopig "af" zonder teveel een "pimpbak" te worden.

Mitsubishi embleem aan achterzijde verwijdert en vervangen voor een RalliArt embleem.

Hieronder het resultaat:

Mitsubishi embleem (links) verwijdert, met föhn, visdraad en dan restanten lijm verwijderen met wax. Daarna poesten met cirtrus wasmiddel en ontvetten met wasbenzine.


RalliArt embleem geplakt




Mits

Twee nieuwe dingetjes aan de auto gedaan. Zo zie je maar: het is nooit echt af  ;)

Op vakantie gemerkt dat vliegen, steentjes en ander ongedierte toch wel erg makkelijk tussen de openingen van de grille door naar binnen vliegen. En laat nou net een belangrijk element erachter hangen, wat liever niet lek moet raken... Dus oplossing gezocht en gevonden: fine mesh racegaas achter de standaard grille gemonteerd. Vond ik er ook mooier uitzien (geheel is nu wat zwarter en minder open) en het is functioneel. Ik heb nu al gemerkt dat vliegen e.d. in het racegaas blijven hangen en niet erachter voor mogelijke problemen zorgen. Is wel even friemerelen om die geplette gevleugelde vrienden vervolgens te verwijderen, maar dat is het me wel waard.



Het tweede is het aanbrengen van een RalliArt embleempje in de voorgrille. Voorbeelden van de echte RalliArt Lander Sportback heb ik op internet gevonden, en ik vond het wel wat hebben. Het embleem vervolgens in USA besteld. Was even wachten, maar het geheel is wel binnengekomen en heb ik vervolgens gemonteerd. Dus nu een beetje meer "RalliArt" look-a-like qua voor- en achteraanzicht.





Space Star 1.6

Ik wilde ook voor mijn spacey voorkant hebben maar daarvoor moet je gaas hebben. En dat heb ik niet :p

Idd belangrijk dat steentjes niet door radiateur gaat!

4Koen63