Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Project: My first FTO

Filluar nga MiTsU, Shkurt 27, 2013, 10:02:39 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MiTsU

Omdat er in een korte tijd al een hoop gesleuteld is aan de FTO en er ook nog een hoop moet gebeuren ff een topic om het allemaal bij te houden...

Zoals in mijn FTO voorstel topic al gemeld was het plezier met onze FTO van korte duur (lees: 1 avond). Na de auto s'avonds te hebben opgehaald startte de auto de volgende dag niet meer. De ANWB er bij en die kwam al snel tot de conclusie dat de startmotor het had begeven. Auto aangesleept en daarna in de garage gezet.

De volgende dag is de FTO opgehaald en naar een garage gebracht om te kijken wat er nu precies mis was. De startmotor was inderdaad overleden en behoorlijk beschadigd van binnen, magneet stuk en versleten koolborstels. Gelukkig waren de onderdelen te bestellen en is de startmotor helemaal gereviseerd en konden we weer starten. Bij de rit naar de garage kwam ook aan het licht dat de rem rv vastzat, dat is ook aangepakt evenals de slang van de carter ontluchting die was los en uitgedroogd. De onderkant van de auto is ook bekeken en dat was even schrikken. Daar moet een hoop aan gaan gebeuren  :(

En toen hadden we nog een "klein" probleempje en dat is dat de FTO niet stationair loopt bij een koude start. Is een zwak punt van de FTO want meestal is de stappenmotor dan kapot. FF getest met een andere stappenmotor en inderdaad weer stationair draaien (dachten we). Een nieuwe stappenmotor kopen en opgelost zou je zeggen maar helaas. De stelschroef van het gasklephuis was dolgedraaid dus met alleen een stappenmotor kom je er niet. Dus een nieuwe stappenmotor, gasklephuis en tps besteld.

We dachten daarmee het probleem met het stationair lopen bij een koude motor opgelost te hebben maar helaas...om gek van te worden. De stappenmotor is vervangen, gasklephuis vervangen, aan de monitor gehangen maar geen kapotte sensoren, tps sensor is ook vervangen zelfs een andere ECU geprobeerd allemaal zonder resultaat. Nu richten we ons op de electronica en dan vooral de stekker die aan de stappenmotor zit. De bedrading wil nog wel eens slecht worden in de loop der jaren. Het wordt wel tijd dat dit "kleine" probleem wordt opgelost want dit is knap frustrerend.

Maar het avondje rijden in de FTO smaakte naar meer... :P wat een geweldige auto om in te rijden als je niet je ruitenwisser aanzet als je wil inhalen... ;D

Wordt vervolgd...

4Koen63

Hahah je geeft aan het eind een hele mooie draai aan je verhaal :P


Veel succes met je project :D Denk dat je 't wel nodig zal hebben.. :)

MiTsU

Thanks! Je moet ook niet in je frustraties blijven hangen vind ik en ff je frustraties weg typen lucht ook op  :P

4Koen63

Haha jah als je je frustraties niet kan wegrijden moet je ze maar wegtypen he :P Stuk goeiekoper :D

Prowler

Damn,dan moet ik even afkloppen dat ik tot zover geen electronica heb gehad  ??? ..

Maar balen dat je FTO zoveel problemen heeft zeg! Bij mij is het meer de "mechanische" onderdelen die vervangen moeten worden door achterstallig onderhoud, maar moet echt even afkloppen dat ik nog 0,0% electronica problemen heb gehad.

Maar wat moet er allemaal aan de onderkant dan gebeuren? Bij mij er er bij 1 krikpunt een plekje dat ik moet aanpakken, maar dat komt meer, omdat er ooit iemand de auto op de verkeerde plek heeft geprobeerd op te krikken...

Maar dat van die ruitenwisser... Daar wen je snel genoeg aan hoor :P

Brian_raoul

Succes met de storingen.
1 grote klus kan iedereen wel maar respect voor degene die ondanks alle tegenslagen toch het besluit neemt zijn mooie auto weer te repareren.


Goed bezig!


MiTsU

@Prowler: de precieze details hoor ik binnenkort als ik de auto op ga halen maar er zitten een paar vervelende roestplekken aan de onderkant. Dus als je nog een goed adres weet in Z-H, regio Rotterdam om roest te herstellen dan hoor ik het graag  :)

@Brian_raoul: jij bent ook lekker bezig met de eclipse  :)

MiTsU

#7
Er wordt vanavond weer gesleuteld aan de FTO en de oorzaak van de problemen met stationair bij koude start lijkt gevonden. Eén van de draden (de groene) die aan de stekker zit die in de stappenmotor gaan is gebroken. Komt volgens andere FTO forums meer voor en zorgt voor problemen met stationair lopen. De boel wordt nu verder afgesteld en dan een nachtje slapen en morgen opnieuw proberen bij een koude start.....

Super Top

Mooi dat het probleem eindelijk boven water is.


Na regen komt zonneschijn. En straks weer lekker cruizen in de FTO!
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Evo driver

Laten we het hopen kan je straks als hij klaar is lekker tuffen met je bak. Zo te lezen heb je er dus nog niet veel mee gereden !

MiTsU

#10
@ Evo driver: de monteur heeft er meer mee gereden dan ik zelf  :P

Maar vanochtend een goed bericht, opnieuw een koude start gedaan en ja hoor gewoon lekker stationair draaien ipv afslaan!!! Een goed begin van het weekend en hopelijk kunnen we dit irritante probleem nu definitief van de lijst strepen.

MiTsU

#11


de boosdoener

Chaoth

Volgens mij zit er een draadje los :P

Brian_raoul

dat is ook een waardeloze klote storing ook zeg!
nogal lastig te localiseren.


gelukkig kan je dit  nu achter je laten.

MiTsU

#14
Morgen de FTO ophalen en dan kunnen we eindelijk eens gaan leren auto rijden met een rechtsgestuurde auto  :P
ToDo lijst:

Roestbehandeling
Auto voorbereiden op APK
Onderhoud motorblok (lichte olielekkage)
Interieur upgrade
Kleine lakproblemen oplossen

Afgerond:

Startmotor kapot 
startmotor gereviseerd
Stationair problemen stappenmotor vervangen, gasklephuis vervangen, TPS vervangen, bekabeling hersteld
Olieververst, flush uitgevoerd en oliefilter vervangen
Koplampen polijsten