Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Re: Project Djogum Colt

Filluar nga Djogum, Tetor 22, 2011, 03:00:39 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Soolman

Mijn petje af voor deze sleutelaar, zo ver ben ik nog lang niet..............denk ook niet dat ik er ooit zal komen.
Heb nog steeds regelmatig hulp nodig


Djogum

#32
Foto's van het kleppen inschuren:



Van de ( op 1 klepveer na ) reviseerde kop(koppakking, bouten, klepseals nokkenaskeerring en ontstekingshuisring:



Op de 1 of andere manier was er 1 spietje van de klepaansturing verdwenen, gisteren middag snel besteld en vanmorgen zat die bij  de levering!

van morgen de kop erop gezet en rond half 2 leefde de colt weer!


Eagle1982

Gefeliciteerd.
Netjes gedaan...

En dan nu maar revalideren  :D

Djogum

#35
Bedankt voor de reacties! 8)


Heeft er ooit iemand een uitlaatspruitstuk van een mirage geprobeerd op een 4g92 motor?

http://www.quality-tuning.com/nl/turbo-headers-exhaust-manifolds/64-322.html

Ik vraag me af hoe die passing is, vind de prijs best meevallen!

Edit:

Ebay scheelt een hoop in je geld:

http://www.ebay.com/itm/260890928323?item=260890928323&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item3cbe4fa4c3&vxp=mtr#vi-ilComp

jesse2g

Er zit niet voor niets prijs verschil in he, het uiterlijk mag er het zelfde uitzien maar aan de binnenkant kan het slecht afgewerkt zijn waardoor er RVS resten in de buizen zitten of dat de samenkoming van de buizen niet helemaal correct sluit etc.. Maar goed rvs spruitstukken hoeven niet veel te kosten dus je kunt het proberen. het geen ervaring met spruitstuk voor de colt/mirage.

Prowler

Net ff gelezen wat er is gebeurd, echt klote zeg :(.
In ieder geval heel veel succes met de restauratie!

kaya design

ik zal gewoon die 4-1 wat je nu hebt erop laten zitten.


waarom weer terug gaan 4-2-1?


maar als dat ook voor de 4g92 is zou die moeten passen.
de uilaatflens bouten zitten op de zelfde plekken als van jou model.

Djogum

Ik weet niet of je hebt gezien hoe of dat die 4-2-1 loopt, ik denk dat dat toch een stuk sneller loopt!
Jammer genoeg heeft niemand hier ervaring het met uitlaatspruistuk.. dan weten we het meteen;)

Volgens mij pas het uitlaatsysteem compleet van een cjo ook op een cao.

kaya design

denk dat je alleen de voorste uitlaatpijp moet aanpassen i.v.m. de carterkap

Djogum

#41
Updeejt:

Alvast de einddempers meegenomen bij maatje thuis, uitlaatsysteem zat onder zijn civic esi,

Spruitstuk->2,5" Rvs met mechanische vlinderklep-> Y stuk -> 2 HKS Einddempers

Foto's van de demper(tjes)  8)

Nog niet over uit of ik 1 of 2 dempers ga plaatsen, wat zeggen jullie?







Deze heb ik ook nog liggen.. Kan niet kiezen ^^ Wat zouden jullie doen?


Chaoth

1 plaatsen en mij de andere geven :P

Azrael

die onderste plaatsen, 2 uitlaten is niet japans[en niet mooi]!

Evo driver

Vind ook de onderste het mooist en dan 1 en geen 2.