Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

MarkW's Lancer wagon

Filluar nga MarkW, Nentor 30, 2019, 10:17:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MarkW

Geplakt met folie. Dat is makkelijk weer terug te krijgen naar origineel mocht dat nodig zijn. In eerste instantie wilde ik het hele achterlicht doen, maar dat was me te lastig. En achteraf vind ik alleen het witte gedeelte beplakt ook wel goed staan.

MarkW


Het leer om de originele pookknop ziet er niet meer geweldig uit, maar wat het vervelend maakt, is dat het leer los om de knop kan draaien. Super irritant dus knop vervangen door een massieve aluminium knop.






MarkW

Ieniemienie update.


Het gaatje van de mat was een beetje uitgelubberd. Nu zit er een mooi kunststof oogje in waar het haakje precies doorheen past.



MarkW


Kleinste en goedkoopste modje ooit. Creatief met een rolletje rode tape.

MarkW


Skyline R32 velgen eronder gezet met een setje verse Hankook banden.

MarkW


Auto gewassen. Even wat foto's gemaakt omdat het kan.














MarkW


En weer verder met de Aliexpress mods. Dit keer een DAB+ ontvanger.

Nobodie14


Dat is een uitbreiding waar ik al een tijdje naar zit te kijken..
Ik durf het echter niet aan i.v.m. de verhalen dat de ontvangst van het DAB+ signaal nog niet optimaal is.
In de randstad zou het nog wel acceptabel zijn, maar daarbuiten wordt het oostwaarts steeds dramatischer.
Ik hoor graag wat jouw ervaring hiermee is.
Wat voor antenne gebruik je voor de ontvangst?

MarkW

In de stad (Arnhem) doet ie het super. Ik ben net naar m'n ouders gereden en dat was knudde. Maar op die route valt de de ontvangst ook vaak weg in m'n Micra, waar een goede DAB radio van Sony in zit. Dus dat zegt nog niet alles. Na de Pasen ga ik ondervinden of de ontvangst wel goed is op mijn gebruikelijke route naar het werk. (A12 Arnhem - Doetinchem)


De antenne die ik gebruik is de meegeleverde raam plak antenne. Een zelfde soort antenne heb ik ook in de Micra zitten en daar heb ik goede ervaring mee.

MarkW

Vandaag op en neer naar m'n werk gereden. De terugweg leek de ontvangst beter dan de heen weg. Dus de richting van de antenne lijkt ook van belang. Ik wil daarom nog een andere antenne proberen, ondanks de goede ervaring met de raamantenne. Als dit de ontvangst nog niet verbeterd heb ik 2 opties.
1: een andere radio, en dat gaat niet gebeuren.
2: rustig wachten tot de dekkingsgraad van de digitale radio verbeterd.



Mijn bevindingen tot nu toe. Een radio van een fatsoenlijk merk (Sony in mijn geval) met DAB+ werkt beter dan een goedkope DAB+ ontvanger van Aliexpress. Radio's met DAB+ hebben ook Fm-link functie. Als de DAB+ ontvangst niet goed genoeg is schakelt de radio automatisch over naar de FM zender mits beschikbaar.  ::)

MarkW


Ondertussen andere stadslichtjes geplaatst

Mijn telefoon camera wil ze alleen niet mooi op de foto krijgen. Met zonlicht zie je het niet op de foto.



En tijdens schemer lijkt het wel groot licht.



Maar in real life ziet het er prima uit vind ik. ;)




gertjan1

ziet er allemaal goed uit.vooral die booskijkers..gaat ik ook maar naar opzoek.

MarkW


#Aliexpress € 12,80  10%OFF | Oogleden Voor Koplampen Voor Mitsubishi Lancer 9 2003-2007 Abs Plastic Pads Cilia Wenkbrauwen Covers Trim Accessoires Styling Tuning
https://a.aliexpress.com/_dUXploO

Nobodie14


Dank je wel voor de terugkoppeling omtrent de DAB+.


Ik denk dat een externe antenne (eventueel FM en DAB gecombineerd) meer zoden aan de dijk zal zetten.
Voorlopig wacht ik nog maar even met de aanschaf.


Ongelooflijk hoe fel die kleine lampjes zijn.

MarkW

Inmiddels weer verder geëxperimenteerd met de DAB. Ik heb nu een tijdje een raamantenne met eigen voeding geprobeerd. In eerste instantie ging dat erg goed. Van zo'n 40 zenders kon ik er nu 61 vinden (achter het huis op de zelfde plek waar ik altijd aan de auto's sta te prutsen). Maar wederom wanneer ik mij buiten de stad begeef is de ontvangst er vaker niet dan wel. Dus nu maar voor de "lelijke" optie gekozen. Ik kan nu in ieder geval 67 zenders vinden dus ik ben erg benieuwd.


Wordt vervolgd.