Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Benzineverbruik Outlander 2.4 2WD

Filluar nga rjhvangemert, Qershor 01, 2012, 03:41:34 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Wat is het gemiddelde benzineverbruik van een Outlander 2.4 2WD?

< 1:10 (>10l/100km)
3 (37.5%)
1:10 - 1:11 (9,1-10l/100km)
2 (25%)
1:11 - 1:12 (8,3-9,1l/100km)
3 (37.5%)
1:12 - 1:13 (7,7-8,3l/100km)
0 (0%)
> 1:13 (<7,7l/100km)
0 (0%)

Shuma e Votuesve: 1

OutlandEric

Vandaag ongeveer 200km over vrijwel uitsluitend B-wegen gereden. Aan het einde van de dag stond op het display van de boordcomputer een verbruik van 1:12,2 bij een gemiddelde snelheid van 52 km/u. Zit toch redelijk bij elkaar in de buurt. Het gemiddelde verbruik gemeten o.b.v. tankbeurten (en dus het daadwerkelijke verbruik) is inmiddels 1:9,8 over 13.800 km.

rjhvangemert

Gisteren een rit naar Lelystad en Volendam gemaakt, bij elkaar een kleine 300km snelweg en b-weg. Boardcomputer geeft dan 1:13,5 aan. Ik rijdt dan bewust zuinig en niet boven de 110 echte km's (120 op de teller). Met wat moeite - en dit lukt alleen op b-wegen - gaat het verbruik op de boardcomputer richting 1:14.

robsel

Remi,

Ik heb dezelfde ervaring als door jouw beschreven. Zo rijd je best zuinig met de wagen, alleen in de stad blijft hij meer gebruiken.
Al met al als je het gemiddelde neemt niet slecht voor zo'n grote wagen met veel comfort...... :)

gr

rjhvangemert

Wederom over 482 km een verbruik van 1:12,2 gehaald.

OutlandEric

Zo, weer terug na een paar weken Provence  ;D
In totaal 3230km gereden met een gemiddeld verbruik van 1 : 9,55 (RON 98).

rjhvangemert

#35
@Eric: Heerlijk zo'n vakantie in de Provence...Valt je verbruik tegen of mee? Ik las trouwens de rijimpressie van de nieuwe Outlander:
http://www.autoweek.nl/rijimpressie/1251/mitsubishi-outlander-iii

Wat me tegenvalt is oa het verbruik (Mazda doet dat veel beter met zijn CX-5) en het is jammer dat er geen (gemoderniseerde) 2.4 meer is. Een 2.0 met 150pk en 195Nm is eigenlijk niet meer van deze tijd.

Gisteren een ritje gemaakt van 30 km (b-wegen met stoplichten en licht stadsverkeer). Als ik dan mijn uiterste best doe (anticiperen, uitdrijven, 60 in 5, etc) dan staat mijn boardcomputer op het einde op 1:14,2.

OutlandEric

Het verbruik was zoals ik wel ongeveer verwachtte. Een mix van snelweg (heen- & terugreis) en b-wegen, maar daarbij o.a. 2x de Mont-Ventoux op  ;)
Gisteren een ritje van ± 80km over b-wegen leverde een verbruik van 1:12 op de boordcomputer op.

De rij-impressie van de nieuwe Outlander heb ik ook gelezen en inderdaad is het aanbod met slechts een 2.0 benzinemotor te beperkt  :( en niet interessant meer.

OutlandEric

Citim nga: OutlandEric ne Gusht 13, 2012, 04:35:07 MDEen mix van snelweg (heen- & terugreis) en b-wegen, maar daarbij o.a. 2x de Mont-Ventoux op  ;)
Ik vergat erbij te vermelden incl. échte off road rit, stapvoets over smalle overharde weg met stenen en kuilen (gelukkig voldoende bodemvrijheid) door de bergen. Ik heb tenslotte een 4WD toch?  8)

rjhvangemert

#38
Weer eens een update. 532 km gereden waarvan 50% snelweg (110 km/h), 30% binnenwegen en 20% stad, veelal met 5 personen. Verbruik is dan 1:12,7 gemiddeld aan de pomp. Laatst bij een binnendoorrit kreeg ik de boardcomputer net niet op 1:15 (1:14,9). Mijn rijstijl is anticiperend en met het verkeer mee. Vanzelfsprekend houd ik hierbij de toeren zo laag mogelijk (dat gaat goed tot aan 1500 tpm) door snel over te schakelen. Niet slecht voor een 2.4 van 1,5 ton met 170pk, toch? En het rijdt lekker relaxed. Ik heb nu 6500km met de auto gereden, de teller staat nu op 106000 en het oliepeil staat nog steeds op het zelfde niveau, dit getuigd toch wel van (motorische) kwaliteit.

robsel

Ik heb gelijke ervaring in de 5 jaar dat ik de 2.4 Outlander heb.
De rijstijl en het aanvoelen van de wagen is doorslaggevend in dit resultaat en een iets hogere bandenspanning en lekker uit laten rollen...............

Je zit nu over de 100.000 km, zijn er grote reparaties zoals distributie, remschijven/blokken komende ?
Hoelang heb je met je banden gereden?

gr
Rob

rjhvangemert

Rob,
Ik weet uit de onderhoudshistorie dat bij mijn auto de remblokken rond 80000 zijn vervangen. Een distributieriem heeft de 2.4 niet, deze heeft een ketting. Wat betreft de banden, ik ben niet kapot van de Yokohama Geolanders, ze zijn erg lawaaierig. Wat betreft de levensduur van de banden heb ik geen ervaring, ik heb de auto pas 6500km. Op mijn vorige auto (Sharan) had ik Goodyear Efficientgrip's liggen, die waren slijtvast, stil en ze zouden energiezuinig moeten zijn. Wie weet ga ik die proberen als de Yokohama's zijn versleten. Maar met mijn rijstijl kan dat nog even duren.
Gr. Remi