Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voor bumper cz3

Filluar nga Misty2008, Janar 26, 2019, 02:51:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Misty2008

ik ben al een lange tijd opzoek naar een 2e hands voor bumper voor mijn cz3 2006.
Weet iemand er een ?

Vincent_Schoovaerts

Heb je al eens op Onderdelenlijn gekeken? Ik heb daar namelijk een bumper van een czt gevonden voor mijn Colt (die ziet er toch wat beter uit  ;D ).
Ik heb eens snel gekeken en denk dat deze bumper de kleur van je auto is? (https://www.onderdelenlijn.nl/voertuigen/gegevens/3890147/sloopvoertuig-mitsubishi-colt-2006/)
Gr, Vincent

Misty2008

Citim nga: Vincent_Schoovaerts ne Janar 29, 2019, 09:54:24 PD
Heb je al eens op Onderdelenlijn gekeken? Ik heb daar namelijk een bumper van een czt gevonden voor mijn Colt (die ziet er toch wat beter uit  ;D ).
Ik heb eens snel gekeken en denk dat deze bumper de kleur van je auto is? (https://www.onderdelenlijn.nl/voertuigen/gegevens/3890147/sloopvoertuig-mitsubishi-colt-2006/)
Gr, Vincent


Vincent je bent een topper heel erg bedankt. Heb gelijk een email gestuurd morgen maar bellen.

Misty2008

Citim nga: Misty2006 ne Janar 29, 2019, 08:04:47 MD

Vincent je bent een topper heel erg bedankt. Heb gelijk een email gestuurd morgen maar bellen.


Helaas de bumper was al verkocht  :(

Vincent_Schoovaerts

Oh da's jammer  :(  Ben je specifiek op zoek naar een bumper in het juiste kleur of wil je hem eventueel laten spuiten (of zelf doen)? Want in het 2e geval heb ik mijn oude bumper nog liggen. Die is wel in Cassis Gray (paars dus, heeft niets met grijs te maken  ;D ).

Misty2008

#5
Citim nga: Vincent_Schoovaerts ne Janar 31, 2019, 11:19:40 PD
Oh da's jammer  :(  Ben je specifiek op zoek naar een bumper in het juiste kleur of wil je hem eventueel laten spuiten (of zelf doen)? Want in het 2e geval heb ik mijn oude bumper nog liggen. Die is wel in Cassis Gray (paars dus, heeft niets met grijs te maken  ;D ).


Wat vraag je er voor ?
kan hem altijd in  de kleur laten spuiten.
Is het veel werk om de bumper te vervangen ( nu even te koud in de garage ha ha )

Entharion

#6
Citim nga: Misty2006 ne Janar 31, 2019, 05:59:08 MD

Wat vraag je er voor ?
kan hem altijd in  de kleur laten spuiten.
Is het veel werk om de bumper te vervangen ( nu even te koud in de garage ha ha )
Bumper zit vast met 4 E-torx bouten bij de grille, en 2 boutjes in de wielkuipen en een hoop plastic clipjes langs de onderkant en een paar in de wielkuip.

Gewoon even rustig de tijd voor nemen, dan kun je hem er 15 minuten af hebben, erop is uiteraard het demontageproces omgekeerd :)

Het is bijna hetzelfde proces als de facelift bumper: https://www.youtube.com/watch?v=ZVPAWn46tvM alleen bij de pre-facelift bumper heb je die 4 e-torx boutjes bij de grilles zitten.

Misty2008

Citim nga: Entharion ne Shkurt 01, 2019, 10:15:35 MD
Bumper zit vast met 4 E-torx bouten bij de grille, en 2 boutjes in de wielkuipen en een hoop plastic clipjes langs de onderkant en een paar in de wielkuip.

Gewoon even rustig de tijd voor nemen, dan kun je hem er 15 minuten af hebben, erop is uiteraard het demontageproces omgekeerd :)

Het is bijna hetzelfde proces als de facelift bumper: https://www.youtube.com/watch?v=ZVPAWn46tvM alleen bij de pre-facelift bumper heb je die 4 e-torx boutjes bij de grilles zitten.




Bedankt leuk filmpje trouwens

Vincent_Schoovaerts

Entharion heeft gelijk, bumper eraf halen is maximum een kwartiertje werk  :)
En voor wat de bumper moet kosten: niet al te veel, ligt bij mij toch maar in de weg  ;D 
(Mijn excuses voor de late reactie trouwens, ik was op vakantie)

Misty2008

#9
Citim nga: Vincent_Schoovaerts ne Shkurt 12, 2019, 11:05:06 PD
Entharion heeft gelijk, bumper eraf halen is maximum een kwartiertje werk  :)
En voor wat de bumper moet kosten: niet al te veel, ligt bij mij toch maar in de weg  ;D 
(Mijn excuses voor de late reactie trouwens, ik was op vakantie)


Vakantie is belangrijk  ;D , Vincent ik heb je een PB gestuurd  :)


zie foto mbt bumper , hoe dit te fixen ?

[verwijderd door de beheerder]

Misty2008

Vandaag even de tape eraf gehaald en weer nieuwe er op.

Entharion

Citim nga: Misty2006 ne Shkurt 26, 2019, 06:40:13 MD
Vandaag even de tape eraf gehaald en weer nieuwe er op.


Ja daar mist een stukje... Toch tijd voor een nieuwe helaas :P