Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Buitenspiegel mitsubishi ASX

Filluar nga Bert1, Maj 16, 2021, 09:18:29 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Bert1

Ik ben Bert en rijd sinds 2 jaar met tevredenheid een ASX Cleartec zonder noemenswaardige kosten.[/size]Nu heb ik het volgend probleem ze hebben mijn linker buitenspiegel kapot getrapt, deze spiegel is zonder richting aanwijzer.Op de sloperij heb ik nu twee buitenspiegels met knipperlicht gekocht in kleur van de auto en wil deze nu monteren.Weet iemand of ik daar nu extra bedrading moet trekken voor de richting aanwijzers en voor het inklappen van de spiegels ik heb ook de schakelaar van de spiegels er bij gekocht waar een schakelaar voor het inklappen op zit.Bij voorbaat dank.Vr gr,Bert

Nobodie14

Het is bijna niet te lezen.


Hier iets groter:
---------------------------------------------------
Ik ben Bert en rijd sinds 2 jaar met tevredenheid een ASX Cleartec zonder noemenswaardige kosten.Nu heb ik het volgend probleem ze hebben mijn linker buitenspiegel kapot getrapt, deze spiegel is zonder richting aanwijzer.Op de sloperij heb ik nu twee buitenspiegels met knipperlicht gekocht in kleur van de auto en wil deze nu monteren.Weet iemand of ik daar nu extra bedrading moet trekken voor de richting aanwijzers en voor het inklappen van de spiegels ik heb ook de schakelaar van de spiegels er bij gekocht waar een schakelaar voor het inklappen op zit.Bij voorbaat dank.Vr gr,Bert
---------------------------------------------------


In antwoord: de hoofdkabelboom is normaal gesproken gelijk voor dezelfde modellijn. Maar het kan zijn dat de deuren aparte kabelbomen hebben die afhankelijk zijn van de uitvoering. Die worden dan na montage van de deuren aan de hoofdkabelboom geklikt.


Ik zou zeggen deurpaneel eraf halen en kijken of de bedrading er al ligt zodat het plug & play is.

Bert1

ik heb net het deurpaneel eraf gehad en aan de ene kant van de stekker zitten zoals ik het kan zien 8 draden en aan de spiegelkant van de bedrading zijn er 5 draden dus morgen proberen zodra ik de spiegels in bezit heb.
Dank voor de reactie.
Vr gr,


Bert

Nobodie14

Zelfs als de bedrading er al ligt, zal je waarschijnlijk nog naar de dealer moeten om de 'nieuwe' spiegels aan de auto aan te melden.
Ook hier geldt: eerst proberen.
En als de bedrading wel past, maar de spiegel onverhoopt niet werkt, naar de dealer.
Die kan dan het omklappen van de spiegel in de boardcomputer aan zetten.

Bert1

De spiegels heb ik gemonteerd de richting aanwijzers werken maar het inklappen cq uitklappen niet.
Het vervelende is dat de spiegels ingeklapt zijn dus zijn ze momenteel alleen bruikbaar als je de spiegels vastzet met tape.
Heb wel al een afspraak met de Mitsubishi dealer maar niet eerder dan 9 juni dus afwachten maar weer spiegels zolang maar weer demonteren.
ik heb de schakelaar doorgemeten en het in cq uitklappen is massa gestuurd en op de stekker verbinding naar de spiegel zou mijn inziens een maal stroom moeten zittenen dat is er niet.
Een aparte zekering voor het inklappen of uitklappen is er niet alleen een zekering voor de buitenspiegel verstellen en die zit erin positie 16 10 amp.
Groet,
Bert

Nobodie14

Mooi dat de knipperlichten wel werken. Het uitklappen van de spiegels zal hoogstwaarschijnlijk via canbus aangestuurd worden. Vandaar dat je langs de dealer moet gaan. Of iemand die een MUT III heeft.
Het is niet meer dan een vinkje aanzetten dat de spiegels erop zitten.

Bert1

Ik heb momenteel een andere l spiegel gekocht en er opgezet en wacht maar af.
in mijn kennissen kring weet ik niet iemand met een mut III dus ik moet maar afwachten tot 9 juni of weet jij iemand in de buurt van helmond die zo'n mut III heeft.
is er een mogelijkheid om op dit forem een oproep te plaatsen voor iemand die een Mut III heeft.


Vr gr,


Bert

Bert1

Ik heb de bedrading van de spiegels doorgemeten en voor mekaar gekregen dat ze nu uitgeklapt zijn en weer gemonteerd.
Nu afwachten en op 9 juni naar de dealer en afwachten of ze hem kunnen aanmelden.
Zodra dit gelukt is zal ik dit hier vermelden.
Ik heb nu twee buiten spiegels die nu te koop zijn.








Bert1

Helaas, ben vandaag bij de dealer geweest en die konden de spiegel niet aanmelden dus niet in of uitklappen electrisch.
Kan ze wel handmatig inklappen.