Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Schokdempers Mitsubishi galant 2.4 16v

Filluar nga Bostri, Korrik 17, 2015, 04:36:31 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Bostri

Beste mensen,

Ik heb een galant uit 2003. Het is een benzine 2.4 16v.
heerlijke auto, motorisch in orde, zoals ik de monteur mag geloven. Ik ben echter bang dat het tijd is om alle schokdempers te vervangen.. Weet iemand of ik daar ook universele dempers voor kan kiezen? Of mogelijk ook exemplaren die ook voor andere types of andere auto's gebruikt worden?

Ik ben bang dat originele exemplaren bij de Mitsubishi dealer behoorlijk prijzig zijn..

Alvast bedankt voor eventuele tips!


trancedrift

Dit kan je makkelijk zien op elke willekeurige autoonderdelen website

bijvoorbeeld wat onderdelen nummers voor sneller zoeken (dit is voor Galant 2.4 2003 (165 pk) dus niet voor de GDI versie, voor de versies tot 2000 bj zijn er meer opties beschikbaar, maar de onderdeelnummers van de 2003 beschikbare dempers zijn ook hetzelfde voor de oude model...)

Metzeger dempers:
voor 2340133 (prijs 33 per stuk)
achter 2340195 (prijs 37 per stuk)

KYB
Excel-G
voor: 341141 (40 p/s)
achter: 341213 (41 p/s)

Ultra SR
voor: 351029 (89 p/s)
achter: 351030 (46 p/s)

Dit is maar ter voorbeeld, je kunt naar de automateriaal zaak gaan en vragen( met je kenteken, of auto merk/model/motor code/ bj), de meeste zijn ook gewoon overal beschikbaar en je wordt geholpen met de juiste onderdelen maar meestal voor dubbel de online prijs.

trancedrift

Ik zou zeggen eerst je VIN nummer checken voor de juiste bouwjaar en motor code, dan kunt je verder met zoeken van de juiste onderdelen.

Bostri

Bedankt trancedrift voor de uitvoerige uitleg, super! Ik woon op Aruba, en het stikt hier van de onderdelen handelaren die maar wat graag je een poot uitdraaien. Ik zal kijken met de gegevens die ik heb (hopelijk VIN) om na te gaan welke Werkendam mogelijk zijn. Maar de uitdraai die je gaf zal mij al een heel eind doen opschieten.

Ik was al bang dat ik een soort omgekatte galant zou hebben, aangezien op vrijwel alle sites geen 2.4 16v te vinden is. Het is inderdaad ofwel de 2.4 diesel. Verder veel 2 liter motoren of de v6 versies. Die van mij zal wel uit de states komen of zo. Ik wist overigens niet dat blok 165 pk kon generen, dacht zo rond de 150

Ik ga wel in oktober op vakantie naar Nederland, misschien dat ik de dempers daar dan koop op jouw advies en ze vervolgens meeneem.

Nogmaals dank voor je antwoord!




trancedrift

2.4 16v zegt nix natuurlijk, ik vermoed dat je hebt toch gewoon de 2.4 GDI (gasoline direct injection) 16v (=DOHS), In America zijn er wel van 2.4 (4G64) Galants met of de SOHS of DOHS motoren.

Bostri

 Ik dacht inderdaad dat het om diesels ging. Dan zal ik zoals je zegt de GDI hebben waarschijnlijk. Bedankt, ik zal de juiste specificaties van het type auto proberen te achterhalen en daarmee de juiste dempers kopen, thanks