Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Van welk merk/model passen de stoelen makkelijk in de Carisma?

Filluar nga GilianvanNeck, Nentor 19, 2017, 12:18:55 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

GilianvanNeck

Ik heb een Carisma 1.8 GDI uit 2002. Nu wil ik we graag andere stoelen inzetten, en het liefst van een ander merk. Ik heb begrepen dat de Volvo V40/S40 stoelen makkelijk zijn, omdat die uit de zelfde fabriek lomen. Zijn er ook nog andere merken/modellen waarbij dit ook zo eenvoudig is?

EnnoE34

Ik denk dat je airbags in je stoelen hebt, waardoor je gebonden bent aan de airbags van je auto. Tenzij je het OK vindt om je airbags met een weerstand af te doppen.


Volvo stoelen V/S 40 passen inderdaad. Comfort is hoog tov standaard Carisma stoelen.

GilianvanNeck

Ik heb alleen airbags voor, maar geen zijairbags. Maakt dit nog uit?


EnnoE34

Als je zeker weten geen airbags in je stoelen hebt zitten kun je de stoelen zo omwisselen.


Dacht dat facelift modellen wel airbags hadden...

GilianvanNeck

Haha nou heb je me aan het twijfelen gebracht  :D  Ik ga het nog even checken  :)  maar als ik ze niet heb, is het dan sowieso niet vet veel gezeik met de locatie van bouten etc.?

EnnoE34


GilianvanNeck


EnnoE34

Jammer......dan moet je ofwel met weerstandjes gaan werken, ofwel gewoon door blijven rijden met de huidige stoelen.

GilianvanNeck

Ja ben er bang voor.. Maar toch sprak ik laatst iemand die zegt het gedaan te hebben zonder. Ik zal nog eens informeren bij hem, wat hou nou precies bedoelde.

4Koen63

En als je nou Volvo stoelen terug steekt die ook zij-airbags hebben?

EnnoE34

Volvo stoelen tot 1999 uit mijn hoofd hebben zelfstandige airbags, zonder elektrische aansluiting. Pas vanaf 2000 (phase 2) heeft Volvo ze geïntegreerd in de elektronica van de airbags. En dan is maar de vraag of de airbags hetzelfde zijn qua aansluiting etc.








GilianvanNeck

Voor zover ik weet is de aansluiting inderdaad niet hetzelfde. Ik zou ook echt niet weten of daar verloopstukjes voor zijn.

EnnoE34

Ik zou het risico ook niet nemen. Alleen als je weerstandjes kunt vinden, kun je de phase 1 stoelen van de Volvo monteren. Dan heb je airbags die werken, en een werkend airbag systeem van de Mitsubishi.

GilianvanNeck

Nee dat lijkt me inderdaad niet helemaal handig tenzij het dan van die oudere stoelen zijn. Dan weet ik in ieder geval waar ik gericht op moet zoeken!


GilianvanNeck

Ik heb een mooie set op het oog. Komt uit 1999 dus met de zijairbag zit het goed. Maar de set is elektrisch verstelbaar en mijn Carisma handmatig. Brengt dit veel problemen met zich mee?