Hierbij stel ik mezelf voor,
Mijn naam is Andy en ik ben sinds kort de eigenaar van een 1994 FTO GR, een scotia white handgeschakelde versie.
De wagen heeft een klein beetje roest door steenslag en een beetje aan de achterste wielbogen(typisch mitsubishi) maar niets wat je niet zou verwachten op een wagen van bijna 20 jaar oud.
hierbij ook de enige foto die ik tot hiertoe heb, maandag komt hij pas deze kant uit dus meer foto's volgen nog. enjoy.
[verwijderd door de beheerder]
Welkom op het forum. Leuk weer een FTO er bij.
Thanks, het zou trouwens volgens de verkoper de enige FTO zijn die is ingeschreven in België, moet het wel eerst checken bij de DIV maar ik geloof het aan één kant wel, heb er nog nooit een andere te koop weten staan hier. toeval dat ik net opzoek was naar een vervanger voor de galant als deze te koop kwam te staan.
De voorganger.
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3404_zps6db8cb8f.jpg)
De opvolger.
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3585_zpsdedc74a6.jpg)
zo die galant vette velgen zeg ! :)
nice fto natuurlijk ! :)
Citim nga: Spacey Davey ne Mars 19, 2013, 07:29:48 MD
zo die galant vette velgen zeg ! :)
nice fto natuurlijk ! :)
de velgen op de galant waren zwart gespoten 16" stilauto 4+4
Op Autoscout24.be staat ook een FTO te koop dus je bent niet helemaal alleen in België ;)
Hoi Andy welkom hier !!!
Het is jammer wat er met de galant is gebeurt maar moet wel zeggen je hebt nu wel wat unieks voor je deur staan !!!
Veel veilige km toegewenst
gr. remco
Citim nga: MiTsU ne Mars 20, 2013, 06:37:27 PD
Op Autoscout24.be staat ook een FTO te koop dus je bent niet helemaal alleen in België ;)
ja dacht ik dus ook tot ik de nummerplaat wat beter bekeek en volgens mij is het een Russische of toch ergens uit het Oostblok. :)
en ik heb al men eerste vragen, op mijn dashboard brand een lampje: exaust overheat kan dit zijn omdat er een aftermarket uitlaat onder zit?
en de dashboard verlichting geeft niet veel licht zeker als ik dat met de galant vergelijk, zit er soms ergens een dimmer verstopt die ik niet vind?
Hoi
Dat kan als ze de kat en dergelijke er onder vandaan gehaald hebben dan kan het dat het lampje brand. Alleen kan ik me het lampje niet herrinerren. Maar mocht er een temperatuur sensor in de uitlaat zitten dan vervalt die door een after marked uitlaat. Wat je dan moet doen is de stekker die dan naar binnen gaat door verbinden dan gaat het lampje uit. Zo heb ik het iig met de evo ook gedaan.
En ik vind zowiezo de verlichting ook aan de binnenzijde van de FTO wat magertjes. Misschien iets vellere lampen in zetten van 5 W ofzo.
gr. remco
de cat vervanger kreeg ik er los bij, dus de cat zit er nog onder omdat die in Belgie verplicht zijn als de auto geleverd is met een cat.
en nu deed er vandaag weer een ander probleem zich voor, ik kom na een kilometer of 10 de snelweg af, schakel terug door de versnellingen om hem in zijn tweede tot aan het licht te laten rollen slaat de motor opeens uit.... starten geen probleem volgende lichten weer valt hij uit, ik vertrek s'avonds van mijn werk naar huis en zolang de motor koud is geen probleem maar als de motor warm is valt hij soms uit bij het vertragen... heel vreemd, nu zit er wel een achterlijk grote aftermarket filter op en is de OEM filterdoos weg dus mijn vermoeden is dat die filter of het inlaat traject vervuilt is dus heb ik meteen een filter kuis setje besteld van K&N en zie we wel of het hier mee opgelost is. hopelijk kocht ik geen kat in een zak.
nee check je stappenmotor eens en meet hem door. En check anders de bekabeling bij de stekker van de stappenmotor.
De kabel naar de stappenmotor kan inderdaad een probleem zijn, kijk maar eens in mijn FTO topic.
Volgensmij gaat het hier om een FTO GR. Dat is een 1.8 of niet?
Of zit de stappenmotor daar op de zelfde plaats?
FTO GR is ook de 2.0 V6 6A12, maar dan zonder MIVEC.
En ook minder pk's dan de GPX
Volgensmij 170.
Oh ja dat klopt. De GS is de 1.8. Mijn fout.
Ik meende altijd dat de FTO er maar was als GR / GPX / GPvR..?
Het is een V6 maar geen Mivec
De stappenmotor is dat het ding dat ik aangeduid heb op deze foto? of is het dat ding links daarvan?
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/inlaat_zpsb58a38bd.jpg)
Citim nga: 4Koen63 ne Mars 23, 2013, 01:17:48 MD
Ik meende altijd dat de FTO er maar was als GR / GPX / GPvR..?
GS :1.8 viercilinder
GR: 2.0 V6
GPX en GPvR: 2.0 V6 Mivec
Ja dat is de stappenmotor:
(http://images.esellerpro.com/2697/I/578/9/13_!BQMzF5gBWk~$(KGrHgoH-D8EjlLl)cYWBJ3klHTPpg~~_1.JPG)
mag ik die gewoon loskoppelen en er afschroeven om een keer te bekijken of riskeer ik bij het terug plaatsen motor afstelling problemen?
en als deze vervuild is hoe reinig ik deze het beste? je raadt het waarschijnlijk al ik ben geen monteur, brommers en motoren met carburatie is geen probleem maar electronica en injectie systemen maken mij nogal angstig.
en dan begin je onder da kap te kijken en dan heb je toch je twijfels bij de vorige eigenaar(s)
De gaskabel hangt slap en is dus te lang
De throttlebody en vlinderklep zijn vuil, zeer vuil zelfs.
Koelwater reservoir is zo goed als leeg dus moet dringend bijgevuld worden.
en de pijlstok geeft dan weer aan dat er iets teveel olie in het blok zit....
Diepe zucht. ::)
Altijd een verrassing wie de auto voor jou heeft gehad ;)
dus dit weekend throttle body cleaner los gelaten op de gasklep, wat een zwarte drab kwam daar uit gelopen, tjonge jonge jonge,
de stappen motor gedemonteerd die bleek wel net een stukje houtskool te zijn dus ook goed schoon gemaakt, alles terug gemonteerd,
motor gestart resultaat 2500 toeren stationair, de vorige eigenaar had waarschijnlijk om dit euvel te verhelpen gewoon de stationair schroef verder in gedraaid.
Stationair schroef terug op 850 a 950 toeren gezet en tot hiertoe (hout vasthouden) zijn alle problemen weg. :)
Kijk dat is goed nieuws voor een 2e Paasdag :P
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/mitsubishi-fto_zps3c005d4e.jpg)
wat denken jullie hiervan? EVO IV rally grafics op een FTO
ziet er wel apart uit
ga je dan ook de voorbumper en spiegels rood maken, om er een soort van replica van te maken?
(http://www.velocityjournal.com/images/full/1999/s99021202/mt99e402.jpg)
(http://www.velocityjournal.com/images/full/1999/s99021202/mt99e401.jpg)
Da's wel vet! Ik kick sowieso wel op race- en rallyliveries :)
Ik zou alleen de voorbumper niet rood maken :p En dikke Ralliart spatlappen bestellen :)
nee geen rode voorbumper en spiegels wel een rode spoiler (misschien een GPvR model)
(http://www.creative-vinyl.com/858-thickbox/mitsubishi-evolution-4-wrc-full-rally-graphics-kit.jpg)
Het zou ook gewoon mits een paar aanpassingen/verrschuivingen gewoon moeten passen omdat de dimensies van een EVO IV op een paar centimeter na gelijk zijn aan die van de FTO volgens de data op Wikipedia.
En de eerste F*cker heeft al tegen men auto gezeten, flinke deuk in het spatbord links voor, vermoedelijk een crossover jeep achtig iets aan de plaats van de deuk te zien en natuurlijk geen briefje achtergelaten. we kunnen dus al opzoek naar een vervangingsonderdeel.
Pfff.... :-X
Wat een teringlijers dat ze ook niks laten weten..
deze vond ik onder de bestuurders stoel, de witte is voor de gordel maar waar is die andere stekker voor?
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/stekkers_zps39c65d96.jpg) (http://s1337.photobucket.com/user/AMP1982/media/stekkers_zps39c65d96.jpg.html)
Opzoek naar roest maar eigenlijk opvallend weinig gevonden voor een auto van bijna 20 jaar oud
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3597_zps8c3118c8.jpg) (http://s1337.photobucket.com/user/AMP1982/media/IMG_3597_zps8c3118c8.jpg.html)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3600_zps51c8395d.jpg) (http://s1337.photobucket.com/user/AMP1982/media/IMG_3600_zps51c8395d.jpg.html)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3601_zps39a60cc8.jpg) (http://s1337.photobucket.com/user/AMP1982/media/IMG_3601_zps39a60cc8.jpg.html)
Geen idee waar die tweede stekker voor is..
Misschien om te registreren of er wel iemand op de stoel zit?
Roest valt mee ja :)
Ik heb ook loze stekkers onder de stoelen liggen bij de Colt en Lancer.
Airbags waren er toen nog niet.
Enige wat ik me bij mij voor kan stellen is dat het voor de optionele stoelverwarming kan zijn.
Weet niet of stoelverwarming leverbaar was op de FTO?
Ik zat er ook eens naar te kijken, maar naar mijn idee leken de draden te dun voor een verwarming te zijn.
Ze lijken nu gewoon door gekoppeld te zijn, dus zou kunnen duiden op een Canbus waarop evt een aftakking zou kunnen worden gemaakt voor het 1 of ander.
Maar wat is me dan niet duidelijk.
zou het misschien de stekker van de exhaust overheating sensor kunnen zijn? want hij gaat aan één kant door de bodem van de auto...
Ey als je er een kat vervanger tussen hebt zitten dan is die idd van je temp zender in je uitlaat.
Heb dit weekend het vakantie geld maar eens gespendeerd aan "nuttige" dingen,
In Engeland een volledige rondom rond set KYB dempers en Tein S-tech -5cm veren besteld en een set velgen op gehaald in Heist op den berg.
De velgen zijn zwarte ROTA SVN's in de maten 18" 9J ET30 benieuwd hoe die gaan staan :P
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3662_zps953e4306.jpg) (http://s1337.photobucket.com/user/AMP1982/media/IMG_3662_zps953e4306.jpg.html)
Sexy velgen! :D
Vandaag de Ultra racing veerpoot bruggen en de interieurstang op gaan halen bij Dragonfly.
Bij het thuis komen ook maar in een keer gemonteerd ook, voor en achter gingen vlot hoewel ik achter een slitje heb moeten snijden in de zij bekleding van de koffer om het wat mooier te maken, maar die interieurstang wat is me dat voor een B*tch volgens mij is het de bedoeling dat je de bekleding eruit snijdt waar hij komt te zitten maar daar had ik geen zin in maar hij zit er in ben benieuwd wat dat zal geven eenmaal ik terug met de FTO op weg kan (heb recent twee weken thuis gezeten met een acute hernia in men rug dus dan is een verlaagde "sport" auto niet zo het meest aan te raden vervoersmiddel)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3714_zps09ac5a77.jpg)(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3716_zps596cc34f.jpg)
Ziet er netjes uit!
en toen rolde er een vrachtwagen achteruit tegen mijn wagen
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3720_zpsc2ac3da3.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3717_zpsd2d946fe.jpg)
amai!!!
ik zou zot worden als dat bij moest gebeuren
de vrachtwagen was toch verzekerd?
Kl*te dat is mooi balen man. Ik zag in de chat dat je FTO geraakt is door een vrachtwagen uit NL.
yep geraakt door de opvouwbare laadbrug van een oplegger die achteruit rolde op de Antwerpse ring, vrachtwagen chauffeur had waarschijnlijk niets door hoewel ik toeterde als een gek toen ik hem zag komen en bleef toeteren en knipperen met mijn lichten toen hij weer door reed maar hij is niet gestopt dus proces verbaal laten opmaken bij de politie, nu gaan ze via het kenteken opvragen wie er met de trekker reed (kan tot 3 weken duren) en dan moet de verzekering uitmaken wie er in fout was, als hij zegt ik weet van niets of hij zal wal tegen mij gereden zijn is het ieder voor zich betalen en aangezien het feit dat ik de enige ben met schade.... diepe zucht
Als iemand ooit een oplegger ziet rijden met nl kenteken OJ-23-VL gelieve de naam van de firma door te geven zodat ik ze zelf kan contacteren om eventueel als noch een aanrijdingsformulier in te vullen en zo het niet via gerechtelijke gang te hoeven doen, kan maanden/jaren duren.
Nou wordt je ook niet vrolijk van pff!! Heb je er al bericht over gekregen??
Dat had met mijn fto ook gehad maar dan zat ik zelf niet in de auto kwam terug bij de auto zat er een deuk in niemand die het gezien heeft of een briefje achter laat -,-
Maarja nu totaal los!!
En is het trouwens nog gelukt met je dashbord verlichting..
Anders heb ik nog goed verlichting. Met mooie tellerplaten!!.
(http://i40.tinypic.com/bebqza.jpg)
(http://i42.tinypic.com/2je343r.jpg)
Betere foto in het donker!
(http://i43.tinypic.com/m8i9ns.jpg)
toepasselijk die vrachtwagen ;D
ja tot hiertoe staan we nog nergens wat betreft de schade, bij de politie ging het zeker 3 weken duren voor ze bericht terug hadden van Nederland voor de gegevens van de tegenpartij en dan moet die op zijn beurt een verklaring afleggen... alsof hij tegen dan nog weet waarover het gaat..., de verzekering heeft een brief gestuurd "Aan de hand van uw verklaring gaan wij er van uit dat u geen schuld treft en wij zullen wij via uw rechtsbijstand er alles aan doen om u dossier te verdedigen" maar voorlopig dus nog geen verder nieuws.
@ ginotjeze
Ja die plasma dials zijn wel über vet maar ze zijn wel in Mijlen per uur vermoed ik? heb je ze ook in het klokje en de voltmeter zitten? ik heb er nu bij mij blauwe leds in zitten maar er zitten zo weinig lampjes in het dashboard dat zelfs met leds je enkel in het pik donker ziet dat er blauwe lichtjes branden, mega irritant.
Als je je plasma's verkoopt stuur me maar een PM.
Zo wat een gedoe altijd en doe je al die moeite en wat zie je er van terug na al die moeite 9 van de 10keer helemaal niks dat is vaak het nadeel.
Mini update,
De rechtsbijstand is nog steeds bezig om verhaal te krijgen bij de tegen partij maar tot hiertoe (7 maanden) 0 reactie vanuit Nederland,
Dossier is over gemaakt aan Justitie en die zullen (als ze tijd vinden) de zaak verder uitpluizen.
De Rota SVN's in de maten 18" 9J ET30 zijn er weer af, waren te groot naar mijn smaak, ik kreeg zo waar het SUV gevoel.
Deze zijn nu vervangen door Lancer EVO IV 16" Enkei OZ racing F1 cup's ook in de kleur zwart natuurlijk.
De Rota's gaan nu richting vader lief als een zomersetje op zijn ASX
(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_3988_zps5018ecf7.jpg)
>:(
(http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/%5BURL=http://s1337.photobucket.com/user/AMP1982/media/IMG_4034_zps0e180747.jpg.html%5D%5BIMG%5Dhttp://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_4034_zps0e180747.jpg)(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_4034_zps0e180747.jpg)
:'(
(http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/%5BURL=http://s1337.photobucket.com/user/AMP1982/media/IMG_4055_zpsb0515de4.jpg.html%5D%5BIMG%5Dhttp://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_4055_zpsb0515de4.jpg)(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_4055_zpsb0515de4.jpg)
(http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/%5BURL=http://s1337.photobucket.com/user/AMP1982/media/IMG_4054_zps5131cc87.jpg.html%5D%5BIMG%5Dhttp://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_4054_zps5131cc87.jpg)(http://i1337.photobucket.com/albums/o664/AMP1982/IMG_4054_zps5131cc87.jpg)
OMG!! Das mooi klote, maar verzekeringswerk neem ik aan?!
Shit dat is mooi kl*te. Een poffertjespan door de hagel.
Sodeju, jij bent goed getroffen! Klote >:(
ik kon geen omnium of mini omnium krijgen omdat de wagen te oud is voor een gewone en te jong voor een oldtimer en enkel een omnium dekt ook hagelschade en dergelijk, plus dat de reparatie kosten vele male hoger is dan dat de auto waard is dus verzekeringsmatig economisch total loss, niet dat de verzekering mij ook maar één cent wou uitbetalen maar kom.
Dit is trouwens ook de laatste keer dat ik een "leuke" auto koop want daar heb ik blijkbaar toch enkel maar pech mee, in dat 1,5 jaar dat ik hem heb heeft er drie keer iemand tegenaan gezeten en nu dit... ik geef het dan ook gewoon op nu, de volgende zal een mat zwarte afgetrapte 4x4 worden met gigantische bullbars aan alle vier de kanten.
mjah, mooi klote :(
jammer dat je er zoveel pech mee hebt
blijft wel een leuke auto om te zien
en vast ook om in te rijden
Citim nga: AcerTracer ne Qershor 12, 2014, 08:48:29 MD
jammer dat je er zoveel pech mee hebt
blijft wel een leuke auto om te zien
en vast ook om in te rijden
zeer zeker een plezier om te zien en om in te rijden, maar vooral het geluid van de V6, eargasm! de eerste paar weken rij je door elke tunnel met de ramen naar beneden, het gas der op en schakel je een versnelling terug. ;D