Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Pajero III 3.5 V6 benzine lang

Filluar nga Relina, Qershor 12, 2019, 01:02:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Relina

Hallo allemaal,
Nieuw op dit forum kom ik met de rede van mijn aanmelding. In de komende 3 tot 4 jaar wil ik een 4x4 gaan opbouwen om uiteindelijk lange reizen mee te gaan maken. Robuuster uitvoeren, daktent, spartaans koken enz. In de tussentijd wordt de auto wel dagelijks gebruikt. Afgelopen periode meerdere merken en uitvoering op het oog gehad maar steeds kom ik weer op de Pajero uit. Land Cruiser zou dan wel de top moeten zijn maar volgens mij lift de prijs van deze auto daar gelijk op mee. Zijn ze wel zoveel beter? Lees ook een en ander over verstopte oliezeefjes en te kleine oliekanalen. Nissan Patrol was ook nog en optie maar daar lees ik toch wat negatieve berichten over. USA en Engels heeft niet mijn voorkeur hoewel dit een onterecht beeld van mij kan zijn.
Wie kan en wil mij wat info geven over de geschiktheid van de Pajero. Het gaat dus om en benzine uitvoering met automaat van 15 jaar of ouder. Dit omdat ik nu nog mijn eigen bedrijf heb en hem zakelijk koop. Benzine i.v.m. kilometers en milieuzones. Wat zijn zoal aandachtspunten  en wie weet is er binnen dit platform wel iemand die er en te koop heeft.Bedankt alvast,Frank

Nico

#1
Hoi Frank. Heb je hier al antwoorden op gekregen of gevonden? Ik ben vandaag lid geworden en rijd al 7 jaar in een 3.5 V6 GDI automaat uit 2002. Allemachtig wat een beest. Uiteraard gaat mijn voorkeur altijd uit naar een Landcruiser 80 en als 2e de Nissan Patrol, maar inderdaad .. niet meer te betalen. Onze V6 hebben we in 2017 in technisch goede maar optisch deplorabele staat aangekocht van iemand die er in het boerenland de paardentrailer mee trok, maar was daarom ook maar 3.900 Euro in 2017.
Heb ik er wat dingen mee gehad? Remblokken en schijven vervangen was kostbaar. De luchtmassasensor had het begeven en hoewel origineel onbetaalbaar was alibaba met onder de 100 euri de uitkomst. Onlangs ook de radiatordop maar vervangen (versleten dus geen vacuum) en behalve roest bijwerken gaat ie als de brandweer. Zou ik er de wereld mee overgaan? Denk het wel, maar behalve een bullbar zou ik hem rippen en strippen voor gewichtvermindering (bare ralley essentials zoals interieur deurplaten vervangen met hardboard en alle interieurpanelen en fittings strippen die niet nodig zijn, evt zelfs dakbekleding en aan de buitenkant alle overbodige polyester bodyfittings verwijderen).