Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

CVW - Outlander Sport 2.0 Instyle+

Filluar nga CvW, Nentor 09, 2014, 08:08:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

CvW

Na 4.5 jaren genieten van de Galant 8G V6 (zie http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php/topic,7737.0.html) stappen wij op zaterdag 15 november over in een Outlander 2.0 2WD Instyle+.

Bouwjaar 2007, net geen 2 ton op de teller en met een Vialle LPI installatie aan boord. Komende week krijgt de Outlander een beurt en een nieuwe distributieriem, daarna kunnen we hem ophalen.
Ik zal de DAP-jes en de klei vast klaar leggen.......

robsel

Mooie strakke wagen waar je nog veel plezier van kan hebben......
Kijk uit met de DAP, mijn ervaring is dat de Mitsu zachte lak heeft !
Toevallig ook klant van Carclean ?

gr
Rob

CvW

Dank je Rob.
En ja, ook ik ben klant van Carclean........ sinds zo'n beetje 2007. :-)
Toch bedankt voor de waarschuwing.

4Koen63


CvW

Afgelopen zaterdag hebben we de Outlander in ontvangst genomen. Alles is vorige week netjes in orde gemaakt; grote beurt, riemen, rollers en spanners allemaal vervangen. De eerste km's zitten er ondertussen al op en zijn goed bevallen.



Nu is het mijn beurt. Stukje bij beetje neem ik de Outlander onderhanden zodra ik even tijd heb. De binnenkant is afgelopen weekend al gereinigd en verzorgd evenals de motorkap. De rest van de buitenkant pak ik de komende tijd aan.  8)

robsel

Ziet er zo op de foto geweldig mooi uit!
Niet veel aan te poetsen zo te zien. Kan je al je dure "Carclean "produkten nog even bewaren voor na de winter en dan gewoon een 5 stappen plan  ;D

gr

CvW

Hihi Rob,

Maak je geen zorgen hoor. Dat 5-stappen plan heb ik allang losgelaten. Ik werk op basis van auto-specifiek-en-zelfs-plaatdeel-specifiek-recept. Wat dat betekent? Nou, dat de binnenkant van de auto voor een groot deel met APC gereinigd is. Kunststof is daarna verzorgd met Adam's VRT kunststofverzorging. Ramen gereinigd met Meg's Glass Cleaner.
Maandag heb ik de buitenkant gewassen met Meg NXT Shampoo. Velgen zijn gereinigd met Wheel Brightener. De wielkasten heb ik met APC schoongemaakt.

Ik ga zeker niet tot na de winter wachten met de buitenkant. Juist in de winter wil ik alles goed beschermd hebben. De motorkap heb ik geclayed met Mothers. Daarna behandeld met de rotary en Monello Inizio op Oranje gevolgd door Mezzo op wit. Afgewerkt met de excenter en Monello Finale op zwart. Als bescherming voor de winter zitten er nu 2 lagen Collinite 476s op. De zijkanten van de Outlander hebben minder last van swirls, daar ga het redden met een Mezzo en Finale behandeling.

In de winterperiode zit er dan een dikke en stevige laag wax op. Als je hem dan volgens de regels wast blijft het perfect in orde tot het voorjaar.
Wat dit betreft laten foto's nooit exact zien wat de status is, dan moet je er naast staan.  :)

Cees

robsel

Ja, als je hem zo behandeld gaat hij echt heeeeel lang mee. :P

Ik ben ook lid sinds 2007 heb de gehele PB lijn en de Dap met Monello Mezzo en Finale. Lukt mij al die jaren niet om echt alle swirls uit mijn motorkap te krijgen, ben dan ook niet echt fanatiek genoeg, wil altijd de gehele wagen in 1 dag doen!
Ga binnenkort weer een poging wagen en dan met wat meer geduld, maar een hele dag aan de motorkap besteden want die irriteert mij, smeer er maar veel Blackhole op maar ook dat helpt niet.

gr
Rob

Chaoth

Zozo. Klinkt als een uit de hand gelopen hobby ;)

Autopoetsen doe ik eigenlijk nooit. Ben ik wat te lui voor.

CvW

Klopt Rob, het is ook de planning dat hij lang meegaat.  ;D Mijn eigen auto doe ik in eerste instantie nooit binnen een bepaalde tijd. Die doe ik stukje voor stukje, net zolang tot hij voor 90-95% perfect is. Die laatste 5% komt wel tijdens het reguliere onderhoud. Gisteravond bijvoorbeeld heb ik de bijrijderskant gedaan (Clay, Mezzo, Finale en Wax) in een uurtje of 2 en een half. Gaat mooi worden want er zit een prachtige metallic lak op onze Mitsubishi's met van die schitterende flakes.  8)
Blackhole gebruik ik niet. In de zomerperiode gebruik ik soms de Dodo Juice Pre-wax cleaner. Dat is ook zo'n glansmiddel met fillers. Lekker vet zo'n wetlook.

En ja Chaoth, het is een uit de hand gelopen hobby. Dat zal ik niet ontkennen. Is het een glans fetish? Hoe dan ook, ik heb er veel plezier mee en ook plezier van. Kijk maar hoever het uit de hand gelopen is............  ;D http://forum.carclean.nl/forum/discussie-over-producten/steenslag-krassen-en-andere-schades/14756-roestschade-wetsanding-polijsten-lakken
En nog een leuk voorbeeld. Kunnen jullie gelijk zien wat er komend jaar achter de Outlander komt te hangen.  :)
http://forum.carclean.nl/forum/foto-en-video-gedeelte/show-off/4286-wilk-545-caravan-onderhanden-genomen

Super Top


Ik lees nu pas dat je een Outlander gekocht hebt.
Mooie Outlander Cees!
Jou kennende komt dat helemaal goed. Galant verkocht? Daar zal de nieuwe eigenaar een prachtige auto aan hebben ondanks de hoge km stand.

Heb het zelfde recept toegepast op de RVR. Inizio Forza op Oranje, Mezzo op Wit en Finale op Zwart. Alleen wel alles op de DAP500 mijn PRO900 is nog helemaal nieuw. Nog niet durven gebruiken.  :P
De lak van de RVR is redelijk hard. W09 Sophia white. Met inizio op oranje kreeg ik lang niet alle kleine krasjes eruit. Op sommige andere plaatsen met name randen van verhogingen moest ik uitkijken dat de lak niet te dun werd.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

CvW

Dank je Tjalling.  :) De Galant is terug naar Raymond, hij heeft hem teruggekocht. Komt dus helemaal goed met de 8G.

Op randjes is het inderdaad oppassen en helemaal als je een rotary zou gebruiken. Ik krijg vrijwel alle krasjes weggewerkt met de rotary en deze combi op de motorkap. Op de zijkant van de auto heb ik niet eens de Inizio gebruikt maar ben ik met de Mezzo op wit gestart. Die combi is daar sterk genoeg om alle imperfecties te verwijderen. Haha, het is nu net of de helft van de auto overgespoten is.  ;D
Je moet eens gaan spelen met die PRO900 om het werken met die machine in de vingers te krijgen. Het werkt zwaarder als de DAP en je zult het koppie er goed bij moeten houden, maar de resultaten die je kunt behalen zijn gewoon ziek. We zijn bij 2 garagebedrijven geweest met de Galant om naar een Outlander te kijken en we hebben 2x te horen gekregen dat de Galant wel erg mooi was.

van_den_berg

Ziet er goed uit!
Mooie auto!



Ik zal me als ik meer tijd  ::)  heb me eens gaan verdiepen in al dat gepoets van jullie!
Glimmend hou ik namelijk ook wel van!


CvW

Niet feilloos, maar toch leuk voor het beeld vanachter de auto. Zie het maar als een "mooi" grapje.  ;D
Als je achter de Outlander staat zie je de laatste demper van de uitlaat onder de auto. Na behandeling met een beetje Metal Polish levert dat een heel ander gezicht op. En het is nog beschermd ook..........


CvW

Vandaag de kans gegrepen en de eerste detailjob van de Outlander afgerond. Er zit een beste lading plaatwerk op dit model Mitsubishi, daar ben ik wel achter gekomen.  :o En die bumpers zijn dan wel mooi om te zien, maar wat een randen en inkepingen. Dat kost best ff wat tijd om helemaal netjes te krijgen. Alles is nu geclayed, gepolijst (verschillende zwaarte) en met wax verwend (Collinite). Alle kunststof is verzorgd en weer mooi zwart. Lekker hoor zo'n motorkap waar je de herfst in terugziet.  8)

En ondanks het feit dat deze foto al wat korrelig toont omdat het al schemerde plaats ik hem toch. Geeft een redelijk mooi beeld van de Outlander zoals hij er nu bij staat.