Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Blowermotor blaast vol net contact uit

Filluar nga Charles, Shkurt 05, 2020, 03:28:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Charles

Hallo allemaal,


Ik ben nieuw op dit forum omdat ik nooit problemen heb gehad met mijn Grandis. Sinds een week doen zich echter twee vreemde dingen voor:
1- de blower gaat vol blazen als de schakelaar in 'auto' staat en het contact uit. Ook gaat de airco aan als ik aan het temperatuurknopje draai, onafhankelijk van de blaasrichting of blowerstand.
2- ik gebruik graag de auto-off functie van de verlichting (laat je de lichten op dimstand staan, contactsleutel eruit en deur open, dan gaat de verlichting automatisch uit), maar als ik nu het portier sluit gaan de lampen weer aan. Trek ik de deur weer open dan hoor ik geen verklikkertoon.


Waar moet ik dit zoeken? Schakelaar(s), relais, contactslot, ecu? Is dit uit te lezen met een huis-tuin en keukenscanner? Waar zit deze ecu?
Iemand een idee? Heb de accupolen er al afgehad, maar zelfde storing.


Thanks

Charles

#1
Niemand een idee? Wat ik heb gedaan: etacs aansluitingen gecontroleerd, zekeringen verwisseld en relais omgewisseld. Geen resultaat..

JohanColt

Ik heb geen oplossing, maar je zou eens kunnen kijken of alle zekeringen nog heel zijn (ja ook die er niks mee te maken lijken te hebben).


Het probleem lijkt op dat er van een "andere kant" ergens stroom op staat waardoor je heel vreemde situaties krijgt.
Beter nog is een elektrisch schema vinden en kijken of je kan herleiden of je storing te verklaren is door een vreemde voeding.

Nobodie14

Ik denk dat het aan de ETACS module ligt.
Daar zitten dit soort comfort schakelingen in.
Helaas kun je die niet met een huis-tuin-keuken scanner uitlezen.
Daar heb je een dure MUT scanner voor nodig.

Ik denk dat je het beste naar de dealer kunt gaan om dit bevestigt te krijgen.
Misschien bij Eric de Kort in Kaatsheuvel?
Hij heeft ook gebruikte ETACS liggen.

Je zou nog naar een eventueel massa probleem van de module / auto zelf kunnen kijken.
Dat zou dit soort lekstromen kunnen veroorzaken.

JohanColt