Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

even voorstellen

Filluar nga maarten62, Qershor 20, 2012, 10:51:31 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

maarten62

Dus het is een multipoint injectie systeem? Het benzine verbruik ben ik nog aan het uitvogelen, ik rijd er momenteel heel weinig mee:(mooi weer en dus fietsen 8) ) ik laat het tzt op het forum weten.Alleen die benzine geur, het is net of je een verzopen auto ruikt.Ik heb de auto nu ruim een maand en ik rijd heel weinig en op het forum wordt daar al over gewaarschuwd.
Als je bv. ook de tankdop losdraait, dan staat daar behoorlijk druk op; je moet het eerst laten ontsnappen voor die los kan.Eigenlijk zijn het misschien allemaal onwennigheden.Maar als je dat eerder niet gewend was..Daarom vind ik dit een heel prettig forum.
mvg, Maarten.

StoneColt

Verzopen auto ruikt meer naar onverbrande benzine.. Rijdt hij wel nog goed als hij koud is?

Nee, geen multipoint injection. Dat hebben de meeste moderne auto's, maar die worden voordat ze de cilinders ingaan gemengd met de lucht, vlak voor de inlaatpoorten van je cilinderkop. GDI (Gasoline Direct Injection) wordt direct in de cilinder ingespoten, dus het mengsel wordt in de cilinder pas gevormd, de injectoren steken dus ook in de cilinder.

Er zijn hier in ieder geval genoeg mede GDI rijders op het forum die je kunnen vertellen of deze symptomen normaal zijn. Helaas heb ik hier geen directe ervaring mee.

Eagle1982

Bij GDI motoren is het normaal dat het toerental schommelt wanneer deze zich nog in het koude stadium bevindt.
Helemaal wanneer de airco ingeschakeld is.
Dat je benzine ruikt zou niet normaal zijn, ik heb hier in ieder geval geen last van en zou ook betekenen dat er brandstof verloren gaat.
Verder merk je het omslagpunt van rijk naar arm mengsel bij een GDI ook enigszins. (klein schokje)


GDI is inderdaad een direct ingespoten verbrandingsmotor, wat StoneColt al aangeeft.
Je hebt hier te maken met 4 injectoren (iedere cilinder heeft zn eigen).
Het is een arm mengselmotor (principe van een dieselmotor) Hierdoor zou de GDI zuiniger moeten zijn dan de normale injectiemotor.
Bij mij is dit in ieder geval wel het geval.


Wat betreft je tankdop, ik denk niet dat er lucht ontsnapt, maar juist lucht je tank ingezogen wordt.
Na een stukje rijden wordt er brandstof uit je tank geslurpt, wanneer er boven de brandstof geen lucht aangezogen kan worden zal de tank gaan vacuüm trekken.
De oorzaak hiervan zou een verstopte tankontluchting kunnen zijn.




Evo driver

Hoi wat wel eens voorkomt zijn dat de injectors blijven inspuiten doordat deze versleten cq defect zijn. Daar kan de brandstof lucht vandaan komen. Ook stinken deze motoren gigantisch uit de uitlaat ik krijg er iig pijn in me kop van !. Wat je kan doen is kijken met een 4-gas meting naar het co percentage en het aantal HC en Lambda dan kan je al heel wat uitsluiten met een probleem

gr. remco

Lancer15gli

Citim nga: Evo driver link=topic=8085.msg83868#msg83868 date=quote author=Evo driver link=topic=8085.msg83868#msg83868 date=1341586347]
Wat je kan doen is kijken met een 4-gas meting naar het co percentage en het aantal HC en Lambda dan kan je al heel wat uitsluiten met een probleem


gr. remco


Wist niet dat eagle ook via de uitlaat naar buiten kwam, dacht alleen via de electrische ontlading ;)


StoneColt

Citim nga: Lancer15gli ne Korrik 06, 2012, 11:51:21 MD

Wist niet dat eagle ook via de uitlaat naar buiten kwam, dacht alleen via de electrische ontlading ;)



Haha.. dat is vergezocht.. :P

maarten62

beste mensen, bedankt voor alle info!Ben weer een stuk wijzer, wat jullie ervaren met dit type auto komt bij de mijne ook voor.Ik heb jaren lang Lada's, Citroen BX (2x) en als laatste Volvo 460 CVT gehad (oh ja, in een heel grijs verleden nog een Simca 1300 en een Renault 4TL) ::) En als je dan zoals ik voor het eerst in dit type Mitsu rijdt, je toch wel even vreemd zit te kijken.Nou, het benzine verbruik valt toch niet te veel tegen, rijdt toch overwegend korte stukjes bij een ca. 1 op 10. En dat reed ik bij de Volvo ook en dat was een 1,8 ;alleen die traploze automaat was echt geweldig hoor.Ik begin nu de Mitsu goed te kennen en ook te waarderen: een heerlijke luxe superbak!
mvg, Maarten.

maarten62

Na een aantal maanden met de mitsu te hebben rondgetoerd, zit ik nu met een probleem: bij starten loopt de auto direct;maar met een jankend bij geluid. Het varieert in toonhoogte, zat aan een lager te denken;als je dan gaat rijden jankt ie nog harder en bij het sturen een krakerig geluid.Na een poosje rijden wordt het minder, maar helemaal weg gaat het niet.Het kwam ineens nadat mijn zoon,die een stevige rijder is, mij met een slokje op naar huis bracht.. Bij het schakelen van de automaat krijg je ook een toonverschil.Maar bij het sturen krijg je het kraken en steunende  geluid:het hardst wanneer het stuur in de uiterste standen staat.Moeilijk om dit zo uit te leggen, ik ga morgen naar de garage, misschien dat die iets vinden.Ik hoop niet dat het de automaat is.Misschien dat een van de forumgenoten van deze storing zegt "hee, dat ken ik"; is het morgen wat makkelijker te lokaliseren.
mvg, Maarten.

Evo driver

Zoals je het nu beschrijft lijkt het een v-snaar of de poelie van de krukas. Laat die goed controleren of die nog heel is.

Eagle1982

Hoe is het met de bakolie, deze moet goed schoon zijn en ook het filter moet goed schoon zijn en liefst origineel.
Imitatiefilters willen wel eens te weinig olie doorlaten waardoor de pomp te weinig olie krijgt en hierdoor gaat gieren.
Bij insturen wordt er extra vermogen van de motor gevraagd en gaat het toerental iets omhoog om te compenseren, door het verhoogde toeren zou dat het geluid kunnen versterken.


Verder heb ik niet voldoende kennis in huis betreffende automaatbakken om de draaiende delen te kunnen beoordelen.

maarten62

Ik ben vanmorgen bij de garage geweest en de monteur zei direct het olie peil van de stuurbekrachtiging nakijken. Daar ging een kwart liter olie in!En weg was het geluid! Nu alleen het niveau in de gaten blijven houden, als er weer na korte tijd olie bij moet, zit er een lekkage.En ik blij, was bang dat er iets met de automatische bak loos was!
Bedankt maar weer voor de info!

mvg, Maarten.