Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Space star 2003 mist of verstralers onder de bumper

Filluar nga paulus51, Dhjetor 17, 2018, 10:37:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

paulus51

ik heb een space star 2003 fijne auto , echter ben ik op zoek naar mistlampen en of verstralers voor onder de bumper die zitten er niet in
wie kan me daaraan helpen, sloperijen in de regio arnhem al gehad echter zonder resultaat of welke imitatie lampen kunnen er in kan de kappen eventueel zelf aan passen

Nobodie14

Mijn auto had ook geen mistlampen in de voorbumper.
Al mijn vorige auto's hadden dat wel.
Op marktplaats etc. vragen ze al gauw rond de 25 euro per stuk.
En dan is het maar de vraag of de bekabeling erin zit.
Waarschijnlijk wel, maar wist dat niet zeker.
Er moest dan ook nog een dubbele mistschakelaar komen.

Toen ben ik me gaan afvragen hoe vaak ik in mijn vorige auto's de voorste mistlampen gebruikt heb.
Dat kon ik me echt niet herinneren.
Vandaar dat ik gestopt ben met zoeken en over een alternatief ben gaan nadenken om die zwarte kappen te doorbreken: dagrijlampen.
Het resultaat kun je in mijn topic vinden: Spacy,mijn Space Star uit 2002
Even naar beneden scrollen en je kunt de foto's zien.

Deze oplossing heeft me in totaal iets van 15 euro gekost.
Met het spuiten van die randen mee (zelf gedaan met Action spuitbussen) in totaal iets van 25 euro.

paulus51

#2
hey hallo,
dankjewel voor je reactie ,
ik heb gelijk even gekeken naar je eigen topic en door verwijzing naar de oplossing met LED lampen onder de bumper, ik heb deze lampen al eerder op onze vorige auto gemaakt en de licht opbrengst is prima, je word gezien en niemand heeft er last van, je ziet ze weleens rijden met die dagrijverlichting maar onzettend scherp te scherp mijn inziens dat moet niet, dus prima setje om te gebruiken, maar wel volgens de wet aangesloten zodat je geen problemen krijgt.

inderdaad lampen via marktplaats kosten al gauw rond de 25,00 per stuk, en de oplossing die jij hebt gedaan ziet er prima uit,
echter heb ik een setje gezien als het ware een dubbel setje 2x8 LED 6000K - 8000K dacht dat het was , kosten 19,95 dus dat valt ook wel weer mee

wat ik mooi vind is dat je chrome trim strips hebt gebruikt echt mooi maar ook netjes gedaan

wij hebben deze auto nu bijna 1 jaar en moet zeggen het is een superstille zuinige auto
onze vorig auto was een VW Polo 1999 vanaf nieuw aangeschaft en 19 jaar mee gereden echt tijd voor wat anders, en ik wilde een wagen met hoge instap ( we worden een dagje ouder ;-).. ) en meer ruimte deze Space star kwam uit de bus,

verbruik verschillen op de dezelfde route:

verbruik polo          naar polen 175,00 terug 150,00 euro
verbruik space star naar polen  125,00 terug  75,00 euro

160K gelopen toen we hem aanschaften nu circa 168k gelopen, geen enkel noemenswaardig probleem gehad1 x motor management lampje branden , opgelost door mapsensor schoon te maken en voila probleem weg
ik heb inderdaad ook een elm327 via tablet motor uitlezen gaat prima geen fouten e.d


in het voorjaar 2019 wil ik rondom alle remschijven en remblokken gaan vervangen door brembo schijven en blokken door het zelfde type remblokken als de remschijven te gaan gebruiken maak je optimaal gebruik van zowel remblokken als remschijven tenminste dat denk ik




heel mooi topic van jou en met plezier gelezen


dankjewel

Nobodie14

Heb jij het facelift model?
Of net als ik het oudere model?
Het bouwjaar 2003 suggereert het facelift model.

Dank je wel voor het compliment.
Zoals je in mijn topic gelezen hebt, heb ik wonderwel plezier in de auto.
Waarschijnlijk omdat ook ik een dagje ouder word..

In Polen zijn levendige forums over de Carisma / Space Star.
In Rusland nog even wat levendiger.
Er zijn daar ook onderdelen te koop die hier niet te koop zijn.
Bijvoorbeeld spacers om de auto +- 3 cm meer bodemvrijheid te geven.

paulus51

ja volgens mij heb ik het face lift model, 
o.a. nieuw type achterlicht ? met oranje rond knipperlicht erin klopt dat?


wat is er dan nog meer vernieuwd in dit model ? ben er nu wel een beetje benieuwd naar .




"Bijvoorbeeld spacers om de auto +- 3 cm meer bodemvrijheid te geven."  < eigenlijk verhogen van de auto ?


helaas ken ik geen pools ( klein beetje dat weer wel ) en al helemaal geen russisch ;-)


Nobodie14

Ja, je hebt dan inderdaad het facelift model.

Het grootste verschil zit in de voorkant: grill, koplampen, bumper.
Uiteraard zijn de spatborden en motorkap daarop aangepast.
Het design zag er (voor die tijd) meer bijdetijds uit.
Verder heb je een iets andere middenconsole, stuur en achterlichten.
Technisch is de auto gelijk gebleven.

Voor jouw auto zou ik voor ronde DRL lampen gaan en die inbouwen in de mistlampkappen.

Mijn Pools en Russisch is ook nihil hoor!
Ik gebruik Google Chrome daarvoor.
Die vertaald het voor me in het Engels.
Kijk hier maar eens wat ze op het Russisch forum allemaal doen: Drive2.ru Space Star
Wel een waarschuwing: het is HEEL erg veel om alles te lezen.
En er staan ook een hele hoop 'reparaties/verbeteringen' tussen die je echt niet in Nederland moet uitvoeren.

Dit is er een die altijd op mijn verlanglijstje stond: Comfort verlichting in deuren
En deze: Comfort sluiting automatische ramen

Misschien dat ik die projectjes volgend jaar nog eens ga doen.