Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Lastig in z'n 5 (Space Star 2000)

Filluar nga Verk, Tetor 09, 2013, 02:53:10 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Verk

Hoi!,


In een pas geplaatst bericht las ik iets over een Space Star die lastig schakelt.
Die van ons (1.3  2000) gaat moeizaam in z'n 5 wat eigenlijk best vervelend is.
Als dit wordt afgesteld gaat ie prima in z'n 5 maar...gaat ie weer lastig in z'n achteruit.


Net als velen ben ik bang dat dit een pittige reparatie is als het vernieuwd moet worden maar ik las ook  iets over het vervangen of vernieuwen van buisjes.
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dit zit dus heeft iemand zin om hier een antwoord op te geven?


Alvast bedankt,


Remco

Chrisje

Hallo Remco

Ik heb afgelopen weekend een Space Star gekocht die slecht in zijn eerste versnelling gaat.
Na overleg met mijn garage kreeg ik te horen dat het vervangen van een paar busjes maar een paar tientjes kost en het probleem dan weer opgelost is.

Gr,
Chris

van_den_berg

Yep,


Klopt van die kunststof / plastic busjes.
Als ze je schakelstangen afstellen dan verschuift het probleem idd van zijn 1ste naar zijn 5de of achteruit.
Gewoon de busjes laten vervangen.
Woon je in de buurt van Bladel kun je ook even langskomen dan doe ik het wel voor je.
Wel zelf even de busjes halen, deze heb ik niet liggen, voorste en achterste schakelstangbusjes zijn het.


M.v.g. Geert.


Verk

Beide bedankt voor het antwoorden.
En Geert, bedankt voor het aanbod, aardig!
Woon zelf in het Westland (nabij Den Haag) dus niet echt in de buurt.

Dan ga ik er eens achteraan wat het kost...weet nu waarom ik moet vragen.
En het is niet zo dat de halve auto uit elkaar moet oftewel...het is een relatief korte reparatie?

Remco

van_den_berg

#4
Citim nga: Verk ne Tetor 10, 2013, 09:16:45 PD
Beide bedankt voor het antwoorden.
En Geert, bedankt voor het aanbod, aardig!
Woon zelf in het Westland (nabij Den Haag) dus niet echt in de buurt.

Dan ga ik er eens achteraan wat het kost...weet nu waarom ik moet vragen.
En het is niet zo dat de halve auto uit elkaar moet oftewel...het is een relatief korte reparatie?

Remco
[/quote


Hallo Remco,


Alleen de busjes vervangen duurt 20 min. (excl het naar binnen en buiten rijden van je auto en incl het op de brug zetten van je auto ;)


Sleutel 11 en kleine dop (ratel) 10 (meen ik) moeten ze uit hun gereedschapskist pakken en dan een paar minuutjes draaien, dus stelt niks voor!!


I.p. moet je met een half uur weg zijn.
Dit kan een kwartiertje langer duren mochten ze al ooit je stang afgesteld hebben gehad waardoor ze deze nu weer terug in originele stand moeten zetten.
Al met al hoeft er niks gedemonteerd te worden en zijn ze alleen onder je auto aan het schroeven.


Hierbij een link, dan zie je wat er wordt gedaan en wat er vervangen dient te worden!(let op: ik zou zelf wel de voorste EN achterste schakelstangbusjes laten vervangen. Dit is maar een paar euro meer!!! Ook al zegt de garage dat het niet hoeft(vaak niet op voorraad) toch laten doen!)


de link:  http://www.familiebunschoten.nl/2010/vervangen%20busjes%20schakelstang/


Laat maar weten hoe het is gegaan.


M.v.g. Geert.

Verk

Zal ik zeker doen!

Bedankt voor je antwoord en uitleg Geert.

Remco