Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Nu dus toch een Space Star

Filluar nga Chrisje, Tetor 06, 2013, 05:16:43 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Chrisje

zo nadat mijn Carisma in nov. 2012 total loss verklaard werd door een omgewaaide vlaggemast.
Heb ik na 9 maanden rond gereden te hebben  in een Alfa Romeo 147 eindelijk een Space Star gevonden.
Het is een 1.3 uit 2002 met 117000 km op de klok.
Er moeten nog een paar dingentje aan gebeuren zoals het afstellen van de versnellinsbak (met dank an mijn dealer die mij wist te vertellen dat dit niet veel voor stelt) en ik wil de remmen vervangen (een klusje wat ik denk ik zelf wel kan)
Gisteren vanuit de randstad mee naar huis gereden en dat beviel goed.
Auto ziet er verder goed uit voor zijn leeftijd.



[verwijderd door de beheerder]

Space Star 1.6

nice dat space star goed rijdt.

wat was het met versnellingbak?

veel km plezier :)

Chrisje

Hij moet af gesteld worden of een paar busjes vervangen worden tientjes werk volgens mijn dealer.
Helaas wil de auto vanavond heel slecht starten alsof de accu leeg is alleen is de accu niet leeg.
Baal ik wel een beetje van had de auto gekocht om in te rijden niet om naar de garage te brengen :(
Ook werkt de kachel verlichting maar voor de helft en krijg ik de airco niet goed aan.
Dus moet ik er toch wat tijd en extra geld in steken om hem goed te krijgen verder is het een mooie auto en als hij eenmaal rijd doet ie dat heel goed ;)

Chris

Chaoth

Het kan zijn dat de accu zijn beste tijd gehad heeft. Bij gare accu's zakt de spanning in als er gestart wordt, waardoor er niet genoeg spanning is om te kunnen starten, terwijl bij gewoon meten de accu goed lijkt.

Chrisje

Dat zou kunnen.
Gaan we morgen de accu laten meten.
Het vreemde is dat ik hem vanmorgen nog en paar x gestart heb.
Ik heb vanavond toen ik de auto aan de praat kreeg een flinke ronde gereden maar na het stil zetten starte hij weer net zo slecht.
Gelukkig slaat de motor snel en gemakkelijk aan.

Eagle1982

Het kan zijn dat de accu verminderde capaciteit heeft.
Accu kun je heel makkelijk zelf even testen met een multimeter.


Wanneer de motor uit is moet de accu ca. 12.4V zijn, dit zal geen probleem zijn (tenzij een cel defect is (scheelt 1.2V per cel)).
Maar wanneer je de koplampen inschakelt mag de spanning niet inzakken, als dit wel het geval is dan heb je een verminderde accu capaciteit.


Chrisje

Bedankt ga ik morgen even testen ::)

Space Star 1.6

kachelunit verlichting bij mij ook helft  :P wat een @##@%@#%& werk om eruit halen. dus laat maar zo zitten xd.

Chrisje

Laten zitten is geen optie het knopje van de airco doet het ook niet goed.

Space Star 1.6

airco draaknop kan je wel trekken. maar die andere 2 knopen... @%&# wat een werk! was daar half uur bezig om eruit te halen pff  :P

Chrisje

Hallo allemaal
Het probleem met de accu is opgelost er zit een nieuwe in de oude had zijn beste tijd gehad.
Ik was er al achter dat het repareren van het airco knopje geen makkie zou zijn.
Bij mijn Carisma kon ik de middenconsole er in delen uit halen.
Bij de Space Star is het 1 geheel.
Dit word een klusje voor de Zaterdag.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,
Chris

van_den_berg

Busjes vervangen van het schakelmechanisme is iets van 5 minuten werk maar voor veel mensen wel een opluchting als het is gedaan.
Ik heb veel klanten gehad waarvan de versnellingspook niet goed in de 1ste versnelling ging of deze ging niet goed in zijn achteruit.(ook bij carisma is dit een klacht trouwens)
Veel van deze klanten dachten dat het aan de versnellingsbak lag en waren bang voor grote kosten.
Echter met het vervangen van de plastic busjes welke in de schakelstang zitten onder de auto is deze klacht 99 van de 100 keer opgelost.
Soms moet je ook nog de schakelstang afstellen onder de achto maar dit komt maar zelden voor.

Succes met alles.

Groeten Geert.

Chrisje

Zo vandaag een pittig dagje aan de space star gesleuteld.
Vanmorgen eerst alle schijven en blokken vervangen.
De schijven achter werkten maar voor de helft.
Daarna het dashboard open gemaakt en de lampjes van het kachel paneel vervangen.
Er was 1 lampje stuk en ik had nog blauwe leds liggen van mijn carisma.
Die had ik via het forum gekocht.
Gelijk even gekeken welke lampjes er in de middelste display zitten.
Het is een tussenmaatje niet die kleintjes als bij de kachel maar ook niet die grote van de tellers.
Ik heb een paar foto's gemaakt.
De knopjes van de airco en de achterruit verwarming werken ook weer.
Dus nu wil ik nog wat leds bestellen en zoek ik nog 4 naafkapjes ik mis er 2
Verder als ik een bocht naar links maak en rem klinkt er soms een harde klap/knal ik dacht eerst dat het de rem was maar deze zijn nu vervangen.
Ik denk nu dat het 1 van die stangen is maar welke?? iemand tips??

Groet,
Chris

[verwijderd door de beheerder]

Chrisje

Nog even de foto's van het display

[verwijderd door de beheerder]

van_den_berg

Als dat geluid met remmen voor het  vervangen van je remmen er niet was denk ik dat je toch alles even goed moet nalopen!
Misschien valt t mee en is het een remblok welke beweegt tijdens aangrijpen.
Dan zit het "veertje" van je remblok niet goed.


Hoezo werkten je schijven achter maar voor de helft?


Groetjes en niet te lang wachten met kijken naar die knal/klap!!!


Groetjes.