Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Verbruik redelijk...of niet?

Filluar nga Verk, Prill 22, 2013, 10:59:29 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Verk

Sinds een goede week rijden onze Space Star 1.3 GL uit 2000.
De auto rijdt prima en we zijn gewoon helemaal blij met onze 13 jaar oude auto.


De auto hiervoor was een VW Polo Variant 1.6 uit 1998 die zo rond de 1 op 12,5 reed.
Met de Space Star hadden we 300 km stad/snelweg gereden en heb ik tussendoor getankt.
Er ging 23 liter in wat dan uitkomt op 1 op 13,1.
Ik weet niet of ik nu heel raar praat maar het viel me een beetje tegen...


Wat vinden jullie...is dit gewoon redelijk en moet ik niet klagen of zijn er punten waarop ik kan letten (soort benzine / olie / ...)
Ik moet er nog bijzetten dat we deze 300 km normaal hebben gereden. Niet doorgetrokken, niet te hard, gewoon eng rustig zeg maar.


Ik hoor het wel.


Remco

Eagle1982

Het is na 1 tankbeurt sowieso nog niet echt vast te stellen wat het algemeen verbruik is.
Hiervoor moet je ca 3 volledige tankbeurten bij houden en daar een gemiddelde uit nemen.


Daarbij is een 1.3 op dat gewicht tov een 1.6 van de Golf natuurlijk geen vergelijking.


De cijfers 1 op 13, zijn heel redelijk (zelfs aan de zuinige kant) voor het aantal pk's per kg.
Vergeet niet dat een Space Star niet de aerodynamica heeft van straaljager.
Het zij enorme windvangers.


Ik zou zeggen, kijk het een paar tankbeurtjes aan en reken het gemiddelde over de 3 tankbeurten eens uit.
Dan heb je een redelijke indicatie van het verbruik.


Maar nogmaals 1 op 13 is beslist niet slecht voor een 1.3 op 1130kg


Verk

Snelle reactie...tnx.


Ik ga de tip opvolgen van de 3 tankbeurten en zal het resultaat dan laten weten.
Kan wel even duren...(hoop ik!!)


Ben blij dat ik lees dat het verbruik gewoon (zeer) redelijk is.




Qua gewicht is de Space Star een kleine 70 kilo zwaarder dan de oude Polo.
En wat je over de aerodynamica schreef...dat is wel waar ja hahaha


Remco

tijs

#3
ik rij ook met de 1.3 (86 pk meen ik) maar ik rij wel 80% snelweg, en heb een toch wel met een vrij zware voet, trek hem dus regelmatig flink door, en rij eigenlijk altijd net de hard om zuinig te zijn.
en rijd altijd rond de 1 op 14/15. zuinigste auto die ik ooit heb gehad.
ben er van overtuigt dat als ik wat netter zou rijden, dat er 1 op 17,5/18,5 zou staan.
voor gemixt gebruik, vind ik 1 op 13 nog niet zo slecht, ligt natuurlijk ook aan je rij stijl.
rij niet strikt op de 2500 toere, nieuwe rijden(is sowieso slecht voor een auto, als je verder nooit door trekt)... ik merkte gewoon dat het verbruik er juist van omhoog ging, omdat de 1300 gewoon te weinig power heeft.. lees voor de grap het boekje eens, en houd je een beetje aan die schakel momenten, dan zit je meer op de 3000/3500 voor normaal rijden, en dan rijd hij ook veel vloeiender.

qua aerodinamica is het idd niet zoon heel slim ontwerp.... denk dat mijn oude rekord van 69 al beter was, maar daar waaide het ook gewoon door de rotte gaten heen ;)

Verk

80% snelweg ga ik zeker niet redden.
Hooguit 40 a 50%.


En mijn voet is normaal ook best zwaar maar omdat we de nieuwe auto op verbruik willen testen hebben we echt volgens de regels gereden...


Maar een keer doortrappen als 't ie warm is raden jullie dus ook aan?

Space Star 1.6

Ik rij 1 op 12  ;D soms 1 op 10 en afgeloopt week getankt. 1 op 13. Space star kan 1 op 14 halen volgens fabriekopgave. Dus 1 op 13 is redelijk.

Als motor warm is lekker stevig doortrappen :) doe ik ook.

tijs

toen ik mijn 1.3 net had stond de board computer op 1 op 10 volgens mij, en wilde boven de 3000 toeren niet echt lekker door trekken. van dat hele lage toeren rijden vervuilen auto's vaak snel omdat ze niet goed op temperatuur komen, en daardoor olie meer kans heeft om vast te gaan zitten in ontluchtingen e.d.
klein beurt, en ecu resetten (geloof accu 15 minuten los) scheelde al een boel. (maar ik kocht een space star met redelijk wat achterstallig onderhoud)

Verk

Die van ons is goed onderhouden dus daar ben ik wel blij mee.
Het enige dat ik op dit moment kan melden is een euvel dat ik hier al menig keer heb voorbij zien komen...display met info valt deels weg.
Klein klopje op de bovenkant en hij doet het weer de hele weg.

Verk

Inmiddels een goede anderhalve maand verder...


Hij rijdt 1 op 13 (met 60% stadsverkeer en 40% snelweg)


Remco

Space Star 1.6


GTI-tje

Hallo,


Wij rijden sinds een aantal maanden een SpaceStar 1.6 uit 2005. Auto heeft altijd goed onderhoud gehad. Natuurlijk is het even wennen na een 3000GT en een Galant GTI/X uiteraard geen vergelijkings materiaal  ;) ;) , overigens de Galant GTI reed best zuinig, 1 op 13 was geen uitzondering, doordat de GTI gechiptunend was, was het koppel een stuk hoger en de motor liep ook zuiniger, ja de 3000GT was een heel ander verhaal. Maar nu even terug naar het topic: Verbruik redelijk...of niet? Ik vind van wel.


Onze 1.6 SpaceStar rijd zo rond de 1 op 15, waarbij de meeste kilometers worden gereden op de snelweg. Met een 1.3 motor trek je denk ik wat langer door waardoor een hoger toerental, wat het verbruik natuurlijk nadelig kan beinvloeden. Wij berijden onze SpaceStar redelijk vlot.


Hoop dat je wat aan deze informatie hebt.


Hans (GTI-tje)

Space Star 1.6

dat is pas zuiniger dan fabrieksopgave :p

mijne rijdt 1 op 12 echt letterlijk plankgas! snel optrekken. vol bijna tegen rood aan.
heerlijk! :) wel 1.6.

Verk

Afgelopen weken heeft de auto meer asfalt dan klinkers gezien.
Verbruik was toen bijna 1 op 16!!

Helemaal blij!

Space Star 1.6

wtf haha. dat haalt ik nooit man! :)

Wimke

Ik rijdt 1 op 15 met mijn 1.3, maar ja ik ben en rij natuurlijk als een ouwe lul.........  ;)