Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Misschien aan de Galant?! :D

Filluar nga 4Koen63, Shtator 17, 2012, 08:01:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

Haha, nu ik jullie aandacht heb!


Ik heb eindelijk een klasgenoot van me zover gekregen om Mitsubishi te rijden.
Zeer waarschijnlijk gaat hij zijn huidige auto, een Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 TS inruilen op een Galant 8G V6-24.


Het punt was alleen dat de meeste Galants ontzettend veel kilometers erop hadden staan,
en zo niet dan waren ze veel te duur.


Nu had hij op speurders.nl twee zeer kansrijke Galantjes gezien die ook nog eens bij hem in de buurt staan.
Aangezien het aan hem nu toch redelijk begint te knagen stelde ik hem voor dat ik wel eens op het forum zou vragen waar je, buiten de normale punten om natuurlijk, op moet letten bij de aankoop van een 8G V6-24 met automaat.


Genoeg geluld, over naar de twee kanshebbers:


Nummer 1, uit 1998 met 264.xxx op de teller
http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/mitsubishi-galant-2-5-v6-automaat-airco-ecc-leder-114581520.html?q=galant+v6


Nummer 2, ook uit 1998 met 180.xxx op de teller
http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/mitsubishi-galant-2-5-v6-automaat-airco-ecc-leder-vol-optie-114205934.html?q=galant+v6


Beide zijn ze qua opties redelijk gelijk. Op de foto's vind ik de blauwe er veel beter uitzien, ook het interieur ziet er veel strakker uit. Ze staan beide bij dezelfde handelaren, dus misschien kan er nog iets afgesproken worden om de velgen van de rode op de blauwe te zetten (vonden wij toch wel net iets beter ogen).


Alvast bedankt voor jullie aandacht en we horen graag wat de belangrijke aandachtspuntjes zijn bij een Galant 8G V6-24 met automaat!

KissMyExhaust

Automaat = Saai rijden..
Mitsu's kunnen makkelijk 350.000 lopen, dus een auto kopen met 250.000 erop is altijd een risico maar niet onmogelijk..
Helemaal bij een V6 blok..

Let op de wielbakken, die willen gaan roesten.
En goed voelen naar de draagarmen.

Ik zou voor de 2e optie gaan die je gaf.
Toch minder km's, maar ziet er erg netjes uit!

KNOEI 8G

Nou, ik was eerst ook van het anti-automaat. Maar met zo'n 6cilinder is dat toch wel lekker hoor!!
Idd de draagarmen zijn een gevoelig iets en ook de achterste wielkastranden zijn gevoelig voor roest.
Verder kijken of er goed onderhoud is gepleegd. Wel aan te raden als hij de auto gekocht heeft om de automaatbakolie preventief te vervangen met goede. Deze bakken zijn zeer gevoelig voor verkeerde olie.

Kijk anders eens op mobile.de daar staan er ook genoeg op en vaak met minder KM's!!


Thevooijs

Automaat is geweldig, zeker bij veel file rijden, bergrijden en caravanrijden, eigenlijk alles behalve sportiefrijden.
En zelfs dat ging redelijk goed met een 1.4 DSG leasebak, sturen, plankgas en remmen is het enige wat je hoeft te doen.

4Koen63

Dennis en ik zijn vandaag gaan kijken naar beide Galants.
Die waren achter in de wielkasten al lekker krokant dus die laten we lekker staan ;D


CvW

In de Galant's uit de advertenties die Wieger noemt zit in beide gevallen de "Facelift" automaatbak. Die heb ik ook in mijn Galant.

Rij je in "D", dan schakelt hij snel en soepel. Even een fikse dot gas en je hebt een kick-down te pakken. Trap je het pedaal op de bodem, dan raak je daar de schakelaar die er voor zorgt dat je nog een versnelling teruggaat (mits mogelijk). Gaat het je dan nog niet snel genoeg, dan duw je de handel gewoon naar rechts en mag je handmatig gaan schakelen. De bak "Locked" dan direct de versnellingen; je hebt een directe verbinding tussen motorblok en aandrijving. Afremmen op de motor kan dan ook. Op die manier kun je echt wel los hoor, zeker in combinatie met de V6.

Je hebt wel langere overbrengingen. Kan ook niet anders want het is een 4-bak. Daardoor krijg je ook het verschil in 0-100 tijden in vergelijking met een handbak. Toch zul je in de praktijk vaak sneller zijn met de automaat. Veel mensen kunnen gewoon niet zo snel handmatig schakelen.

De bereiken van de versnelling liggen ongeveer als volgt:
1e - tot 70 kmph
2e - tot 130 kmph
3e - tot 185 kmph
4e - tot topsnelheid

Bij 100 kmph op de snelweg en het vloeren van het gaspedaal ga je dus terug naar de 2e versnelling.  ;D Dan gebeurt er echt wel wat hoor.

Last but not least; ik hang met regelmaat 7,5 mtr en 1400 kg caravan aan de trekhaak. Ook dat trekt deze automaatbak met gemak. Je merkt dan dat de schakelcomputer zijn gedrag aanpast. Versnellingen worden langer aangehouden en dus kom je op hogere toerentallen uit.

Is al genoemd, maar zorg er wel voor dat er ATF met de juiste spec's in de bak zit. Dan kan hij heel lang mee.

Wieger

klopt helemaal , als je die automaten van de Pre hebt die zijn kwa comfort toch iets minder .
In Belgie heb ik toch wel vaak op hand gezet om bergie naar beneden te laten afremmen op de motor en als je een beetje vlot de berg op wil . ;)


In belgie hadden we ook een Pre galant erbij met 2 liter automaat maar die had toch aardig wat moeite met 4 personen om een beetje vlot bergie op te komen :P ( en een parkeer garage :P )

CvW

Nou, met de V6 lukt dat toch echt wel. Caravan aan de haak, 4 personen in de auto, airco aan en natuurlijk nog wat vakantiebagage in de achterbak. Gewoon met 90 kmph in de 2e versnelling de Gotthard op. En die helling is lang..........


Zie hier een foto van die omgeving. Dit is de parkeerplaats richting het noorden net na de tunnel. Onderweg naar huis dus.  :(
Krijg acuut weer zijn in vakantie.  ;D

4Koen63

Topic mag dicht :P Die hater heeft een Fiat Punto gekocht xD

Wieger

Citim nga: 4Koen63 ne Tetor 08, 2012, 07:53:46 MD
Topic mag dicht :P Die hater heeft een Fiat Punto gekocht xD


pff niet genoeg van overtuigd maar dit is wel heeel erug :P

4Koen63

Ernstig of niet xD
Mja hij wou iets goedkopers... xD

Space Star 1.6

my god ! een flut auto ! hij mag elke maand veel reperatie kosten betalen  :D  wens hem succes !  ;D

Chaoth

Laat hem wel ff 400 euro/maand aan de kant zetten voor mogelijke reparaties.. :P

DannyColt12v

koppakkingen vliegen eruit,thermostaten begeven het :D
we hebben hier genoeg puta ehm punto's staan :))