Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud.....

Filluar nga KNOEI 8G, Qershor 17, 2011, 12:26:00 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

KNOEI 8G

Zo staat ze er nu bij:




Mijn naam is Nico en ik ben momenteel 25 jaren op deze aarde.
Ik ben al 2.5 jaar actief op het Galantfans.nl forum maar en vond het ondertussen wel eens tijd om op het MOC een kijkje te nemen/club-lid te worden.
Na een jaar in een Suzuki Swift 1.3 GL '90 te hebben gereden vond ik dat het eindelijk tijd was voor een echte auto Yellow Wink
Dus heb ik in Dec. 2008 een Mitsubishi Galant 1.8 GLI Hatchback uit '97  met 180.000 op de teller gehaald. Wat een verschil  ;D
Aangezien dit de meest standaard uitvoering was heb ik er in de tijd dat ik 'm had het een en ander aan gedaan en dit was het resultaat:

Before:



After:



Afgelopen december (2010) sloeg het "noodlot" toe. Versnellingsbak begon te rammelen, keerring aan krukaszijde eruit en koppakking lek....... Aangezien ik al een jaar zat te kijken naar iets anders was nu de tijd aangekomen om opzoek te gaan naar een waardige opvolger.

Na 3 x tevergeefs naar Duitsland te zijn gereden kreeg ik een Berichtje van Leongalant. Hij had nog 'n mooi wagentje staan dat misschien we iets voor mij kon zijn.

Dit is dus sinds Maart 2011 mijn nieuwe schatje!!

Specificaties:

Galant Station
BJ: 2001
Aantal eigenaren: 1
Uitvoering: Avance
Motor: 6a13 2.5 V6
KM stand: 153.xxx

De laatste weken het volgende nog vervangen:
Kopppeling, versnellingsbak is gereviseerd, remblokken rondom, banden voor en achter, draagarm voor, accu, distr. riem,         v-riemen en de voorpijp
Ook zijn de voor en achterbumper opnieuw gespoten  Woow/Woow 

Dus al met al een wagen waar ik hopelijk lang van kan genieten.

To-do list:

LPG inbouw DONE
VR-4 Veerpootbrug monteren en voetjes zwart spuiten DONE
Zijwindschermen DONE
Einddemper verwijderen of vervangen door sportdemper
HKS inlegfilter plaatsen DONE
Galantfans.nl raamband DONE
Verlagen DONE
Achterlichten licht-tinten DONE
Radio inbouwen DONE
Pre-facelift legnum koffebakspoiler
Shortshifter
Grote GALANT letters op achterklep in het midden plakken DONE

Genoeg gepraat bij deze de foto's van mijn Avance  8)








Wieger

Hey Welkom bij het MOC :D
Wat een prachtige Galant zeg ! :o
Ik rij zelf ook Galant zoals je ziet ik ben begonnen met een colt GTi en dan naar een Galant was ook een mega groot verschil  ;D
Veel goeie KM maar dat moet wel goed komen ;)

Evo driver

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeyyyyy nico

Welkom hier man !

Eagle1982

Hey Nico,


Welkom hier
Nette wagen
Veel veilige kilometers toegewenst.


KNOEI 8G

Thanks voor het warme welkom  ;D ;D ;D

Hier nog een foto van de veerpootbrug  8)

Chaoth

Mijn oog werd meer getrokken door dat enorme motorblok  8) ;)

Azrael


Prowler

Welkom hiero en mooie wagen! Ik ben vooral weg van de voorkant! Die oogt zo lekker agressief  8)


KNOEI 8G

Update:

De G heeft mijn bankrekening weer aardig doen slinken...... maar als ik nu de foto's kijk   ;D ;D ;D ;D

Wat is er allemaal gebeurd:

De gehele auto gepolijst; verslag hiervan staat op: http://forum.carclean.nl/cc_postst11562/KNOEIs-1st-Showoff-Mitsubishi-Galant.aspx

Dus hij blinkt weer als nieuw  8) Daarna de emblemen van Galant en Mitsu verwijderd en de "Grote" galant (zoals op de Pre face lift) letters geplakt. Aangezien je de restjes van het kleine galant nog steeds zag in de lak en ik daar niet de benodigde middelen voor had heb ik hier een Ralliart badge (tijdelijk) overheen geplakt.

Aftermarket zijwindschermen gemonteerd.

Koppeling gefixed, na 2 keer stil te hebben gestaan zonder koppeling advies gevraagd aan Remco.
Advies opgevolgd en dus de ontkoppelcilinder gereviseerd en ook gelijk koppelingsvloeistof ververst naar Super blue racing fluid. Nu schakelt hij als nooit tevoren   :) :)
Thanks for the tip Remco  ;)

Dus helemaal weer vrolijk 8) 8)

Via marktplaats een setje koni's met Eibach veren aangeschaft.
Tijdens montage trek ik m'n motorkap open en toen trof ik dit aan:  >:( >:( Een lekkere bende onder de motorkap een een fixe scheur
Koni's eronder geschroefd en direct maar een radiateur, thermostaat en radiateurdop besteld.
Voor is ze 30mm gezakt en achter 20mm heb al 1 keer een drempel geraakt met de onderkant van de voorbumper dus eventjes laag genoeg :-[

Dus alle bij elkaar heeft het weer genoeg geld gekost, majah hobby's moeten geld kosten toch?!?
Nu alleen nog wachtten op mijn Pre facelift Legnum spoiler (= onderweg uit de UK) en het vocht uit de mistlampen halen  ;)

Anyways, tijd voor foto's   ;D


Het totaalplaatje "Before"





Detail foto's






En het totaalplaatje "AFTER"   8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)









Chaoth

Dat zakken geeft inderdaad een heel ander plaatje. Prachtige auto om te zien ;)

Super dat je er zo zuinig op bent. En ja, auto's kosten geld.

Nog meer plannen met de auto?

Evo driver

Ziet er super uit zo nico toppie !!!

Alleen nog een centercap voor je velgen scoren dan maakt het helemaal af natuurlijk !!

gr. remco

KNOEI 8G

@ Chaoth: Nee, niet teveel plannen meer, alleen de kofferbakspoilert nog daarna gaat het even rustig aan! Op de lange termijn planning staan: Fender flares (wielkastverbreders), D-technik mistlamp covers, einddemper verwijderen en eventueel 18" eronder.

@ Remco: ja, dat kapje vloog er laatst af, gelukkig, tijdens het autopoetsen. Alleen vergeten om die er voor de foto even snel op terug te plaatsen....  >:(

KNOEI 8G

2 maanden geleden besteld en eindelijk in huis, mijn pfl-legnum spoiler  8)
Gisteren even op en neer naar Mark Sanne geweest en het stuk plastic opgehaald.
Het idee was om samen even te kijken en misschien er direct op te monteren. Nu bleek dat toch wel wat moeilijker dan gedacht.... Alles zit natuurlijk japans degelijk vast en in geen werkplaatshandboek of forum staat hoe......
Na 3 uur staan kijken en vergelijken kwam het er op neer dat het toch maar meten en aftekenen zou worden. Hiermee vandaag dus flink bezig geweest.
En ja dan komt het moment..... De boormachine op je eigen wagen zetten..... Geen leuk gevoel maar, want wat als je het gat niet goed boort.....   ::)

Maar alles in 1 keer goed geboord. Hij zit nog niet 100% maar voor een goede 92% wel. Volgende meeting eens spieken bij 'n Legnum en hem dan nog 1 maal afstellen zodat ie voor de 100% zit   ;D

Genoeg getypt, foto's zeggen meer dan 100 worden   8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)






Eagle1982


Wieger

ziet er super uit Nico maar dat heb ik je al verteld op het GF ;)