Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Wieger's Galant 2.4 GDI GLS

Filluar nga Wieger, Janar 27, 2011, 05:34:57 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Wieger

Ik heb vandaag me nieuwe bolide opgehaald bij de Mitsu dealer uit Emmeloord.
Het is een Galant 2.4 GDi GLS uit 2000 met 17 inch en 87000 KM op de Teller
Foto's zeggen meer dus bij deze












Owjah de colt GTi staat bij deze te koop dus PB me bij intresse

wv188

#1
gefeliciteerd met je aan winst.
ziet er strak uit en een een mooie km stand voor een 2000 auto.
veel veilige km gewenst

Chaoth

#2
Erg leuke wagen. Vaak hebben Galants een hogere kilometerstand, dus hebbie goed gedaan, jonguh!  :mrgreen:

Wieger

#3
jah ik had echt mazzel !
dit is een typische auto die van een oud mannetje is geweest en altijd binnen heeft gestaan.
vanaf de apk van augustus heeft hij maar 30 km gereden !
bij 8600 km is de Driem vervangen , 4 nieuwe bandjes dus ik verwacht voorlopig geen onderhoud  :D

Evo driver

#4
Kijk eens aan ziet er goed uit toppie !!!

Alleen een tip haal zo min mogelijk de - of + pool van de accu los omdat de gdi's behoorlijk ontregeld worden.

Gr. remco

Wieger

#5
alleen in de showroom hadden ze de - pool eraf gehaald , maar terugweg naar huis niks gemerkt en stationair liep hij ook goed
alleen Vsnaartje piept eventjes maar naar een min ook weer over

Jorie

#6
Erg mooie auto, gefeliciteerd met je aankoop !1

Richard EVO V

#7
Erg mooie auto!! Heel veel plezier ervan.

Grtjes Richard

Eclipse4Life

#8
Goede aankoop gedaan idd!
Veel plezier ermee!

Wieger

#9
Zo weer een mini updatje ,
Gister met de bolide een retourtje Rotterdam gedaan om hem eindelijk eens een beetje in te rijden en meteen even het verbruik te testen .
Ik had de eerste tankbeurt 1 op 8 gereden maar dit kwam vermoedelijk door de oude benzine wat er nog inzat ( vermoed anderhalf jaar oud ) !
Maar gelukkig is de 2 de tankbeurt uitgekomen op 1 op 11.8 dus dat viel me niet tegen ! ;)

Ik merk wel als je rond de 100 km/h rijd dat hij dan een beetje stootjes geeft , bij mij staat er iets van bij dat een GDI rond die snelheid ze mengsel aanpast dit klopt toch ?  :oops:  

noujah voor de rest ik heb ik plannen om cruise control in te bouwen maar naar een beetje rond vragen kost zo geintje ruim 600 euries ! :shock:  
een achterklep spoilertje ( subtiel ) , leer intrieur en een schroefsetje eronder !   :twisted:





Lange antenne valt me op !  :o  

and the boss himself  8-)

GTI-tje

#10
Hallo Wieger, mooie auto. Wat betreft die stootjes die je voelt zo rond de 100 km dat is het "middelen" van de GDI motor, dan is deze zoekende naar een arm of rijker mengel. De GDI is een sterke/krachtige motor die echter wel regelmatig onderhoud behoeft. De GDI motor behoort net zoals de diesel tot de z.g. armmengsel motoren, die nog wel eens de eigenschap hebben sterk te vervuilen (NOx) De boosdoener is de benzine, die teveel zwavel bevat waardoor dit in tegenstelling tot Japan en de USA waar de emmissie eisen veel strenger zijn en de benzine minder zwavel bevat en daardoor minder vervuilt, helaas bevat de Europese benzine nog teveel zwavel.

Het inlaat systeem maar ook het gasklephuis kan daardoor sterk vervuilen, met alle problemen van dien. Door de sterke vervuiling kunnen b.v. ook de hydraulische klepstoters gaan tikken, omdat de oliekanaaltjes kunnen gaan verstoppen, waardoor er niet voldoende drukopbouw is en deze gaan tikken. Verder is het belangrijk dat je de juiste motorolie gebruikt, en een kwalitatief goede benzine zoals Shell V-power of BP Ultimate in iedergeval een benzine met een octaangehalte van 98. Vraag aan de dealer of je auto wel eens een Carbonblaster behandeling heeft gehad (is een speciaal voor GDI motoren ontwikkeld systeem waarmee men de GDI motor kan reinigen).

De 8G Galant is een bijzonder mooie Galant om te zien, volgens vele de mooiste Galant die Mitsubishi heeft gemaakt ik ben het daar zeker mee eens, de auto heeft een bijzonder sterke uitstraling en dat spreekt behoorlijk wat mensen aan, jammer is dat de 8G toch ook wat minder goede eigenschappen heeft, zoals roestvorming in de wielkasten en op andere plaatsen, verder geven de draagarmen nog wel eens problemen evenals de versnellingsbak de auto is ook wat soft geveerd.

Belangrijk is het regelmatig onderhoud van de motor, ik zelf rij o.a. ook in een auto met GDI motor onze SpaceWagon is ook uitgerust met een 2.4 GDI. Onze GDI rijdt voornamelijk lange stukken, kleine ritjes is voor een GDI motor minder geschikt, om dat de motor dan op een relatief arm mengsel rijdt en deze meer vervuilt. Vooral in de zomer is veel snelweg kilometers die onze GDI maakt, daardoor op een rijker mengsel rijdt en de aanslag de kans krijgt te verbranden. Ik hoop niet dat je teleurgesteld bent door mijn wat negatieve verhaal. Ik ben in ierdergeval uiterst tevreden over de GDI motor, alleen je moet op het onderhoud niet besparen. Ik wens je verder veel plezier en veilige kilomters toe met je nieuwe aanwinst.

Grt Hans (GTI-tje)

P.S.

Ik kwam deze advertentie tegen op het GF forum (forum waar de Mitsubishi Galant centraal staat) http://www.mdperformance.nl/index.php?p ... &Itemid=63 wellicht zijn er mensen die ervaring met dit product hebben.

GTI-tje

#11
Hallo Wieger,

Zie mijn PB-tje

Grt Hans (GTI-tje)

MiTsU

#12
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Echt een hele mooie auto! De 8G is inderdaad echt de mooiste Galant die Mitsubishi gemaakt heeft (vind ik)

Wieger

#13
Hey Hans ,

Ten eerste je hebt me totaal niet afgeschroken om het feit dat het een GDI motor is .
Ik wist voordat ik heb kocht al een beetje van het GDI principe af en ik vind het allemaal nog reuze meevallen .
Ik ben wel iemand die een auto goed verwend me Colt ziet / zag er ook altijd goed uit en om de 15.000 km nieuwe duurdere olie erin want de GTi houd ook van tikken dus ik ben het wel gewend  :lol:

Ik had mezelf al aangemeld bij het GF en ben ookal aan het rond kijken op de topics , ik vind het allemaal wel interessant .
Wat voor olie gebruik jij voor de GDI dan ?
Ik had voor me Colt Eurol 5W40 Vol synthetische olie daar heb ik nog genoeg van over .
Dankje wel voor de uitleg het is me net allemaal wat duidelijker geworden  :D .

GTI-tje

#14
Citim nga: "Wieger"Hey Hans ,

Ten eerste je hebt me totaal niet afgeschroken om het feit dat het een GDI motor is .
Ik wist voordat ik heb kocht al een beetje van het GDI principe af en ik vind het allemaal nog reuze meevallen .
Ik ben wel iemand die een auto goed verwend me Colt ziet / zag er ook altijd goed uit en om de 15.000 km nieuwe duurdere olie erin want de GTi houd ook van tikken dus ik ben het wel gewend  :lol:

Ik had mezelf al aangemeld bij het GF en ben ookal aan het rond kijken op de topics , ik vind het allemaal wel interessant .
Wat voor olie gebruik jij voor de GDI dan ?
Ik had voor me Colt Eurol 5W40 Vol synthetische olie daar heb ik nog genoeg van over .
Dankje wel voor de uitleg het is me net allemaal wat duidelijker geworden  :D .

Oke, bedankt voor je reactie, het was absoluut niet mijn bedoeling je auto af te kraken, vandaar ook mijn PB-tje. Nogmaals de auto ziet er toppie uit!