Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Montage van ledverlichting

Filluar nga Nico Luken, Nentor 15, 2014, 01:10:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Nico Luken

Hallo,
Ik wil graag bij mijn Outlander alle standaard verlichting vervangen door led verlichting. Iemand ervaring hiermee?
Heb al ff gekeken op xenonlamp.nl. Ik bedoel natuurlijk de lampjes('bolletjes')

OutlandEric

Ik heb van een andere auto de H7 bulbs vervangen door LED (http://proledlights.nl/h7-h4-2400-lumen-cree-led-g3.html), deze vervolgens snel weer gedemonteerd en retour gestuurd. Tijdens de eerste rit in het donker bleek het levensgevaarlijk om ermee te rijden. De 2400 lumen zouden meer dan voldoende licht moeten geven, maar gemonteerd in een standaard reflector is de spreiding ervan zodanig dat je bijna niets ziet  :(

Eagle1982

2400 lumen komt overeen met ca 30Watt, dit is dus sowieso al een stuk minder dan de normale halogeen en kan absoluut niet tippen aan de 35Watt opbrengst van een Xenonlamp.
Led verlichting heeft als eigenschap dat het gericht licht is, dit is alleen op te lossen met een speciale lens die de hoek vergroot, nadeel hiervan is dat de afstand die het licht aflegt kleiner wordt door de grotere spreidhoek van de lens.


Nico Luken

Voor alle duidelijkheid, ik heb al de originele xenon verlichting. Het gaat mij om de andere verlichting: kenteken, bochten(AFS), knipper, stads.

Waterkastanje

#4
Heb led kentekenverlichting , achteruitrijlichten, bochtverlichting, mistlampen en binnenverlichting.
Makkie en prima resultaat, bij Ton Bindels, Autoverlichting.eu
Enkel standlichtje in de koplampoptiek is moeilijk bereikbaar.
En oppassen met de plastic behuizing van de kentekenverlichting, lipjes durven afbreken, nieuw setje (het doorzichtig gedeelte) kost +/-8€.

Willyv

Waterkastanje, waar heb je welke lamp gebruikt? Heb je bvb een lijstje met lamptypes. Is altijd leuk als ik mijn outlander in juni te koop stel.

Waterkastanje

Stadslichtjes w5w T10
Binnenverlichtingen Festoon c5w 30mm van Philips
Mistlicht & bochtverlichting 16 watt canbus H11
Canbus HP led 11 watt  W21W achteruitrijlichten wit en oranje voor richtingaanwijzers

Nico Luken


Nico Luken

Helaas, mijn linker knipperlicht voor begint na verloop van tijd sneller te knipperen. Niet meteen, maar je kan er op wachten. Rechts geen probleem. Kwestie van te weinig weerstand neem ik aan. Vorige week met een tandemasser gereden en toen niks aan het handje.
Gekocht bij Xenonlamp.nl '30w Canbus LED knipperlicht, w21w, oranje' staat er op de verpakking. Ben zeer tevreden over de lichtopbrengst.