Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Rammel Outlander

Filluar nga Henk, Tetor 12, 2014, 12:53:09 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Henk

Hallo,
Ik hoor bij kleine opeenvolgende oneffenheden in het wegdek een rammel in de voortrein, net of er iets los ligt of speling in de ophanging. Heeft iemand een idee voor ik ermee naar de garage ga? De auto heeft  74000 km gereden. :( 

Eagle1982

Ik zou denken aan stabilisatorstokjes.

robsel

#2
Als je zeker weet dat het uit de voortrein komt dan ga ik volledig mee met het advies van Eagle. Kunnen ook verdroogde rubbers zijn in de ophanging.

Maar bij diverse Outlanders kwam ook een rammel geluid voort dat veroorzaakt werd door het grote plastic luchtfiter/ aanzuigmond wat soms trilt. Men loste dit op door er wat TAPE over te plakken bij de verbinding stukken. Dit moet je al horen als je stil staat en een dot gas geeft en het gas weer los laat!

gr
Rob

Henk

Hallo mannen, bedankt alvast voor de tips!
Jullie bedoelen de stokjes die het einde van de stabilisatorstang met met het subframe verbind? Hier zit aan een kant een kogelgewricht en de andere kant heeft twee rubber bussen waar het einde van de stabilisatorstang tussen zit. Deze rubbers zien er uitgedroogt uit en hebben scheurtjes overdwars, je kunt deze stokjes compleet kopen en je kan er gemakkelijk bij. Is dit simpel zelf te doen of staan deze onder grote spanning? Waar moet ik op letten? Moet de auto opgekrikt zijn zodat het wiel vij komt?
Gr. Henk

robsel

Ik weet uit ervaring dat deze wel eens heel vast kunnen zitten en het zelfs voorkomt dat je deze met standaard gereedschap niet los krijgt.
Wat vaak helpt is om ruim van te voren deze punten goed in te spuiten met WD 40 of ?????

Om kracht te kunnen zetten is het vaak beter om vanuit een werkput of oprijdbrug te werken.

gr
Rob

surfdj

Ik dacht ook dat ik die stabilisatorstangen wel even zelf zou kunnen doen.
Mij is het niet gelukt en de garage had er een hele kluif aan. Enorm vast zat het. Ze plaatsten overigens wel de door mij op Ebay gekochte stangen.
Er zijn ook forumleden bij wie het wel gelukt is.
In ieder geval succes

triplie7880

waarschijnlijk de metalen veertjes die de remblokjes vasthouden... Heb dit ook gehad - tot 3x toe.... met een Oulander 1 en achteraf met Outlander 3 model. Succes ermee !