Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Dagrijverlichting incl. mistlampen

Filluar nga van_den_berg, Tetor 06, 2014, 09:29:21 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

van_den_berg

Vandaag DRL incl mistlicht in onze Outlander 2004 gebouwd.
De DRL's zijn eigenlijk van een Outlander b.j. >2013 maar met wat geknutsel toch mooi passend gekregen al zeg ik het zelf!
Nu alleen nog de bedrading aanleggen en afstellen.
















robsel

Echt MOOI.........heeft een luxe uitstraling.
Goed idee om deze verlichting van het nieuwe model te nemen en knap werk om ze zo mooi in te bouwen

Wel nog een foto op het forum met de lichten AAN  ;D

gr
Rob

Smitsuart

Toppie!
Geeft de auto net dat beetje extra ::)

Chaoth

Erg goed gelukt!

Ben ook wel benieuwd naar de "actiefoto" :D

OutlandEric

Ziet er TOP uit en ben ook benieuwd naar een "actiefoto"!  :)

Met zelfs minder moeite moet het ook in te bouwen zijn in mijn '09 Outlander lijkt me  :D

van_den_berg

 ;D  Bedankt allemaal,


Actiefoto komt hoop ik aankomend weekend. (zondag)
Was gisteren een dagje vrij ivm weekenddienst en heb dit even geprobeerd.
Afwerking van dichbij moet nog iets beter maar van een halve meter afstand ziet het er al goed uit.
Bedrading heb ik al klaar liggen en schakelaar moet ik ook ergens hebben liggen maar wil eigenlijk voor de mistlampen een originele schakelaar gaan gebruiken.
Weet iemand of de mistlampen voor standaard met een "aparte" schakelaar werkt of met een combischakelaar waar mistlamp voor en achter in 1 schakelaar zitten?


Ben wel benieuwd naar hoe de uitstraling is met DRL aan.
Al mijn vorige auto's met xenon en led aan de gang geweest en heb hier ook led DRL liggen maar dit halogeen leek/lijkt me mooier op de outlander.


foto's volgen z.s.m.


(DRL waren trouwens een koopje vond ik. via MP incl verzenden €42. deze meneer had ze eruit gehaald omdat hij originele led had gekocht voor zijn 2014 outlander. Staat nu nog 1 setje op MP meen ik)


Groetjes.


robsel

Ik had ze ook al op Marktplaats gezien, inderdaad een koopje................!!!

Sluit ze wel goed aan anders krijg je problemen met de APK. De DRL moeten uitgaan als je de verlichting inschakelt.
Ik heb een draad uit de bundel gehaald om de DRL aan te sluiten, maar je zal wel een schema hebben.

gr

van_den_berg

Citim nga: robsel ne Tetor 07, 2014, 09:22:04 MD
Ik had ze ook al op Marktplaats gezien, inderdaad een koopje................!!!

Sluit ze wel goed aan anders krijg je problemen met de APK. De DRL moeten uitgaan als je de verlichting inschakelt.
Ik heb een draad uit de bundel gehaald om de DRL aan te sluiten, maar je zal wel een schema hebben.

gr

Bedankt voort meedenken!
Ik heb 12 jaar aan Mitsubishi's gesleuteld en ben apk keurmeester geweest dus moet goedkomen. ;)

Maar nogmaals bedankt voor t meedenken!

Gr.

van_den_berg

Druk, druk, druk gehad.
Maar afgelopen weekend toch even tijd gemaakt om een en ander aan te sluiten.
Helaas geen geschakelde plus in de zekeringkast onder de motorkap.(is er wel maar ik wil de transportzekering origineel houden)
Nu dus de bedrading via de linker wielkuip naar binnen gewerkt en zo bij de zekeringkast van het dashboard uitgekomen.
De mistlampen nu via een 4-polig relais en een foei lelijke schakelaar aangesloten. (schakelaar even los onder het dashboard gehangen tot ik een mooie heb)
De dagrijverlichting helaas voor nu een ander verhaal.
Ik had 2x een 4-polig relais gekocht voor alles aan te sluiten maar moet voor de dagrijverlichting een 5-polig relais hebben.
Stom, ik wist het goed maarja.
Had nu de dagrijverlichting aangesloten op een geschakelde plus en door de massa van de dagrijverlichting op de plus van de stadslichten aan te sluiten.
Dan heeft hij daar massa als de stadslichten uit staan en van 2 kanten plus als de stadslichten aanstaan. 2x plus betekend dat de lampen dus meteen uitgaan.
Echter heb ik het zo niet gelaten omdat je in het donker ziet dat de stadslichten zeeeeeer zwak gaan branden als je de dagrijverlichting zo aansluit.


Vandaag een 5-polig relais gehaald dus hoop binnenkort alles goed aan te kunnen sluiten.
Mistlampen even goed afstellen, staan nu veel te laag.
Ook heb ik 2 fittingen gehaald met lampjes welke ik waarschijnlijk ga knutselen in de zijkant van de koplampen waar de oranje reflector zit.


Als de mistlampen afgesteld zijn en de dagrijverlichting goed aangesloten is komen de foto's.






Chrisje

Ziet er netjes uit
Ik ben benieuwd naar het resultaat als ze aan staan


cyberbob

Beste leden

Zou dit ook passen op een Colt van 2012? Dezelfde mitslichten bedoel ik.

alvast bedankt

van_den_berg

Citim nga: cyberbob ne Dhjetor 09, 2014, 05:01:52 MD
Beste leden

Zou dit ook passen op een Colt van 2012? Dezelfde mitslichten bedoel ik.

alvast bedankt


Op onze outlander pasten ze ook niet, maar passend gemaakt.
Mocht je handig zijn moet het wel lukken.


van_den_berg

Update:


Qua aansluiten nog niet verder gekomen.
Te druk en te vroeg donker.
(Wel al een beurt aan de Outlander gedaan en nieuwe stabilisatorstangrubbers achter gemonteerd.)
Heb ondertussen wel al de reflectoren aan de zijkant van de lampen voorzien van een lampje. (en foto's van!  8) )


Ook heb ik ondertussen de mistlampen af willen stellen maar ben er achter gekomen dat ik ze eerst opnieuw moet gaan monteren.
Afstellen gaat super makkelijk, kan overal goed bij echter zit er een beperking(eindpunt) in de afstelling. D.w.z. dat ik ze niet hoog genoeg afgesteld krijg.
Ik moet de lampen dus weer loshalen en iets "rechter" monteren.
Hierna kan ik ze weer opnieuw gaan afstellen.


Bij meer tijd gaan we weer verder met aansluiten!


pic's:








CvW

Citim nga: Mitsu1978 ne Tetor 07, 2014, 08:55:10 MD
Weet iemand of de mistlampen voor standaard met een "aparte" schakelaar werkt of met een combischakelaar waar mistlamp voor en achter in 1 schakelaar zitten?

Heb je al antwoord op deze vraag? Zo niet, dan kun je op de foto zien hoe de schakelaars links van het stuur in mijn dashboard zitten. De linker schakelaar is van de voor mistlampen en rechts voor achter. Aparte schakelaars dus.


Mooi werk zo. Ben heel benieuwd wat het eindresultaat gaat worden.

van_den_berg

Citim nga: CvW ne Dhjetor 15, 2014, 09:20:14 MD
Heb je al antwoord op deze vraag? Zo niet, dan kun je op de foto zien hoe de schakelaars links van het stuur in mijn dashboard zitten. De linker schakelaar is van de voor mistlampen en rechts voor achter. Aparte schakelaars dus.


Mooi werk zo. Ben heel benieuwd wat het eindresultaat gaat worden.


Bedankt!
Zijn twee losse knoppen maar mij staat bij dat het 1 "unit" betreft.
Onlangs bij mitsubishi sloperij de kort in Kaatsheuvel geweest maar deze had ze niet.


Ik blijf rondkijken maar nu even geen haast mee.


Nogmaals bedankt!