Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

trekhaak.

Filluar nga peterguzzi, Tetor 01, 2014, 02:36:25 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

peterguzzi

Phew...ik kreeg een twinnyload via een collega voor weinig en dacht even een redelijk geprijsde trekhaak te gaan zoeken / vinden!
Aauuuw...mede door de canbus tevergeefs...700 euro meneertje!! Er zou zelfs geen vaste trekhaak bestaan voor de 2009 outlander. Alles kost geld uiteraard maar dit deed wat auw...iemand soms een goede tip ?

robsel

Heeft al heel veel over trekhaken op dit forum gestaan, moet je even zoeken denk ik........ook heb ik een beschrijving op dit forum gezet om zelf de trekhaak op de Outlander te monteren.

een tip: neem een trekhaak met afneembare kogel anders komt je klep als je deze open doet op de kogel en heb je een hoop schade!!!!!!

Je hebt al trekhaken voor rond de € 200,- nieuw ( Thule , bosal,oris)

gr

peterguzzi

#2
Hm...dus je komt altijd in de problemen met je klep met een trekhaak? Ook met een afneembare als je er geen erg in hebt, is dat dan geen contructiefout in de zin dat dan niet anders kan ? Nu heb ik die klep niet vaak open maar een vaste trekhaak valt dus sowieso af omdat ik geheid een x geen erg in die vaste trekhaak heb.

ps...maakt het nog uit dat er een gastank in de reservewielruimte ligt?

robsel

#3
Een gastank is geen probleem zijn zolang hij in de ruimte van het reservewiel is gebouwd.

Met een vaste trekhaak loop je inderdaad meer risico........
Ik heb zelf ook een afneembare ingebouwd en je ziet er niets van als je de bolkop eraf hebt.

Hierbij een voorbeeld hoe je een trekhaak inbouwt (is wel een Amerikaans model) maar het werkt hetzelfde.
Je hoeft niet te boren alle gaten zitten er al, buiten de bekabeling in 1 uurtje.

https://www.youtube.com/watch?v=LL_OKkeqP4Y

gr
Rob

peterguzzi

Thanx voor de link, heb al wat betaalbaarders gevonden...190 voor de trekhaak en 135 voor de 13 polige stekkerset!
Nu ff kijken of ik die stekkerset er in kan krijgen.
wel jammer van die klep want vroeger had ik graag een trekhaak op mijn auto met het zicht op achterop komend verkeer.

robsel

Volgens mij kan je de stekkerset echt nog veel goedkoper krijgen....... ???
Ik heb er dacht ik 60 euro voor betaald.

gr

peterguzzi

Mooie outlander heb je Rob ;)
en dat is ook een canbus passende set? Weet jij nog waar jij die set haalde ?

robsel

#7
Ik heb hem toen gekocht van een leverancier op dit forum, maar die mocht later niet meer rechtstreeks leveren.
Het is een Bosal (Oris) 048-983 voor de Outlander, Peugot 4007, Citroen C crosser.

Bij mijn weten was mijn stekker set Canbus klaar. Ik heb hem zelf ingebouwd . Er ligt een kant en klare  stekker aansluiting in de rechter achter wielkast waar je krik ook ligt.
Waar je alleen rekening mee moet houden is dat bij een 13 polige stekker er een permante stroomdraad vanuit je motor of dashboard getrokken moet worden naar achteren (is wel wat werk). Bij een 7 polige hoeft dat niet.

gr


peterguzzi

#8
Kijk! Daar heb ik wat aaan !! Ik ga meteen googlen ;D

Edit: helaaas...dat was vroegah...de enige hit was deze : http://www.winparts.nl/auto-accessoires/trekhaak/trekhaak-afneembaar/c49/trekhaak---afneembaar-048-983-bosal/p153153.html?utm_source=t4u&utm_medium=cpc-t4u&utm_campaign=t4u

Maar ik geef niet zo snel op : GSET0670 - Mitsubishi 2.4 Mivec Kbs. GDW CITROEN 13P voor 54 plus 7,50 verzenden. Maar nu nog even uitzoeken of  dat gaat met die trekhaak van 190 euro.

stefke1

Hoi. een vaste trekhaak is geen optie en dit is ook geen constructie fout.
De klep komt gewoon erg laag omdat dit een stuk van je bumper is.
Ook met de afneembare trekhaak moet je er op letten de klep niet open te doen, en met een caravan aan de haak al zeker niet.
Je ziet soms outlanders,peugeots 4007 of c-crossers rijden met een vierkant plaatje op de bumper en die hebben hem dus al eens open gedaan met de trekhaak erop. ;)

peterguzzi

Grin....en nu kan ik wel heeeeeeeeel hard roepen dat mij dat niet overkomt.....maareh...

peterguzzi

De knoop door gehakt en via mijn apk mannetje een afneembare gekocht met E keur en passende kabelset...320 is wel wat duurder maar nu weet ik dat ie goed is en dat is ook wel wat waard  :)

robsel

We zien wel een foto...................van je Outlander met trekhaak  ::)

gr
Rob

peterguzzi

Vast wel....als ik de foto verkleind krijg   :P