Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Inhouden bij optrekken.

Filluar nga Willyv, Prill 08, 2014, 02:18:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Switcher

Citim nga: Willyv ne Maj 22, 2014, 01:45:07 MD
voorlopig wel, nog even afwachten en wat rondtoeren he
Zondag naar Zandvoort komen; aardig stukje toeren en voldoende snelweg/binnendoor rijden :)

Willyv

#16
Sorry dat gaat niet vertrek morgenavond naar zuid Italië voor de 2de keer dit jaar. Zal direct weten of alles nu OK is veel plezier alvast in Zandvoort. Werken is leuk maar die woon-werkafstanden altijd hè.

cyberbob

Hopelijk geen problemen meer. Alvast veel plezier op reis.

Willyv

Even een update. Toch nog langs een servicefunctie moeten gaan. Alarm op krukassensor. Deze gaf ook alarm op koplamphoogteregeling en antislipregeling plus de toerenteller die uitviel. Blijkbaar wordt dan ook verhinderd dat de roetfilter regeneerd. Dit zou het vreemde geluid kunnen verklaren. Met ongeveer 1000 euro tot nu toe hoop ik echt dat het nu gedaan is.

Waterkastanje

Tjonge ik hoop dat mijn wagen daar van bespaard blijft!! Dus toch een software probleem?

robsel

Valt toch wel onder de (verlengde ) garantie neem ik aan......?

Ik zit momenteel weer 6 weken met de Outlander in St Tropez en heb er weer vele kilometers op zitten. Wagen dot het zoals gewoonlijk weer perfekt alleen heb ik het idee dat hij op de E10 benzine minder zuinig loopt.
Je ziet dit jaar bijna geen Mitsubishi op de wegen de meest geziene wagen is de KIa Sportage in het WIT. Er komen trailers vol binnen op de auto route du soleil.

gr

OutlandEric

Citim nga: robsel ne Qershor 06, 2014, 04:52:42 MD
Ik zit momenteel weer 6 weken met de Outlander in St Tropez en heb er weer vele kilometers op zitten. Wagen dot het zoals gewoonlijk weer perfekt alleen heb ik het idee dat hij op de E10 benzine minder zuinig loopt.
Ik probeer het tanken van E10 zoveel mogelijk te voorkomen en tank in Frankrijk dan ook vrijwel altijd 98. Voor het prijsverschil hoef je het daar ook meestal niet te laten  :)

robsel

Eric,
Ik lees zelden iets over E10 dat deze benzine slechter zou zijn of minder zou presteren.
Waar is jouw mening dan ook op gebaseerd?

gr

OutlandEric

Oude(re) motoren en het brandstofsysteem (o.a. materiaal leidingen) zijn ontwikkeld toen er nog geen sprake was van E10 en er dus ook geen rekening mee kon worden gehouden. Hier is te lezen dat het ook niet altijd goed gaat: http://motorverkopentips.nl/2013/01/04/kan-jouw-motor-super-e10-tanken-in-duitsland-en-frankrijk/ , maar via dat artikel hier http://motorverkopentips.nl/wp-content/uploads/2013/01/E10_biobrandstof_geschikt_motor_verkopen_tips.pdf ook dat het voor Mitsubishi-motoren geen problemen op zou moeten leveren (behalve voor GDI-motoren!). Zolang er echter een alternatief beschikbaar is en dat bovendien niet of nauwelijks iets extra kost vermijd ik E10 onder het mom "voorkomen is beter dan genezen"  :)

Willyv

Probleem is nog steeds niet opgelost dealer weet het ook niet meer. Ik merk wel op dat de motor als hij het probleem heeft bij gas loslaten nog steeds brandstof verbruikt. In normale toestand gaat de indicator volledig op "0" . Ik begin het wel vervelend en duur te worden. Heb al 1000 euro uitgegeven en probleem is nog steeds aanwezig.

trancedrift

Foutcodes betekent niet dat betreffende sensoren kapot zijn. Dat is het grootste fout mensen maken bij krukassensor en lambda sensor fouten. De essentie is dat het sensor leest abnormale waardes dus een foutmelding.

Mijn bescheiden mening na lezen van jouw symptomen is dat dit probleem of iets met turbo druk of brandstof druk heeft te maken. Verstopt diesel leiding, gevouwen leiding rond de filter (bij vervangen van het filter), of in het geval van turbo druk - los zittende verbinding, vacuum slang die eruit zit of niet goed vast, zo iets. Aan de andere kant een verstopte roetfilter zou te grote tegendruk op de turbolader uitoefenen dus dat is ook niet uitgesloten.
Dit probleem zou je allen met dealer kunnen oplossen - iemand met uitlees computer (MUTIII) moet samen met jou in de auto gaan rijden en waardes real time controleren (turbo druk, lucht toevoer, diesel toevoer).

Willyv

Trancedrift, bedankt voor de tips maar dat is al gedaan, er zit zelfs tijdelijk een nieuwe roetfilter onder. en nog steeds doet hij soms raar. de oorzaak is niet te vinden.
zal alle leidigen nog eens nakijken, maar waarom doet hij het dan niet altijd en alleen maar eesn af en toe, en dus nooit als ik in de garage sta.

cyberbob

En Willy is dit nu al opgelost?

Willyv

Neen, om de 400 km heeft ie het nog steeds. Verbruk is dan 20 liter en na 5 min is het voorbij. Ik heb er al 1000 euro voor betaald in de garage, ze vinden niets. Er brandt geen controlelampje dus ik vermoed dat het niets erg is. Als er iets stuk gaat zal ik het wel vervangen maar ik ga geen geld meer steken in opzoeken als men het toch niet weet. Ben wel wat teleurgesteld.

Entharion

#29
Je probleem klinkt als een turbo die niet meewerkt eigenlijk... mocht het aanhouden kun je daar misschien nog eens naar kijken... Succes!

Edit: wellicht de BOV op de turbo die vast blijft steken (aangezien het na een tijdje weg is, en op een koude motor gebeurt)