Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Deurhendel werkt niet meer

Filluar nga EdArnhem, Janar 21, 2018, 04:56:00 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

EdArnhem

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw dus even voorstellen: ik ben Ed en heb een Carisma Comfort uit 2000. Ik ben de eerste eigenaar, dus je snapt dat het goed bevalt. Fijne probleemloze auto.


Maar hij wordt een jaartje ouder. Een van de kleine gebreken is dat in het linker voorportier de deurhendel aan de buitenkant niet meer werkt. Ik moet dus aan de passagierskant de deur van binnenuit open doen voor de bestuurder. De centrale deurvergrendeling werkt wel. Het lijkt me daarom iets mechanisch. De verbinding tussen de deurhendel en het slot is verbroken. Dat zal dus wel een kabel of een stangetje zijn dat er tussenuit is.


Mijn vraag is nu: kan ik dit zelf repareren? Ik moet het paneel binnen van de deur verwijderen en dan kijken wat er mis is. Gaat mij dat lukken met eenvoudig gereedschap? Zal ik een onderdeel moeten kopen of is er waarschijnlijk iets los geschoten wat ik zelf weer kan vastzetten? Tips zijn zeer welkom. Bedankt vast!

Marcuz77

Als een onderdeel vervangen moet worden, zou ik het uit een sloopauto halen.
Scheelt kosten en je weet meteen hoe het in elkaar zit.
Zover ik weet gebruikt mistubishi allen stangen geen kabels, als ik het zo hoor , is er denk ik een stanghouder gebroken of lam inderdaad.

4Koen63

Zal geen hele moeilijke klus zijn,
waar je ook geen speciaal gereedschap voor nodig hebt.


Trek je deurpaneel er eens af en kijk inderdaad of er iets (niet) beweegt als je aan de deurklink komt.
Zoals al wordt gezegd werkt Mitsubishi voornamelijk met stangen.


Als je een goeie (vaste) garage hebt waar je met je auto naartoe gaat zullen zij dit ook vrij snel voor jou kunnen oplossen denk ik. Het is geen rocket science.


Succes ermee!

EdArnhem

#3
OK, bedankt voor de reacties. Ik ga het proberen te fiksen.


Even later: nou dat lukt me niet zo. Ik heb het binnenpaneel verwijderd. Het blijkt dat het stangetje van de deurhendel naar het slot is afgebroken een paar cm vanaf onderen. Maar ik kan daar niet bij komen met mijn vingers. Ik denk dat de hele deurhendel eruit moet en dan een nieuw stangetje aan de deurhendel zetten en dan er weer in zetten. Maar dan zie ik nog niet waar dat stangetje van onderen vast zit aan de verbinding met het slot. Iemand dit ooit wel zelf gefikst?