Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

MarkW's Lancer wagon

Filluar nga MarkW, Nentor 30, 2019, 10:17:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Nobodie14


Dank je wel voor je feedback!
Een externe antenne zal een betere DAB ervaring opleveren.



Het is een beetje zoals in het begin van de GSM telefoons.
Ik moest echt een carkit met externe antenne gebruiken om landelijk goede ontvangst te hebben.
En dan nog hier en daar 'gaten' in het oosten van het land.
Dit was ook afhankelijk van de provider.
Het zal verbeteren als ze meer DAB zendmasten plaatsen.
Maar dat is een kwestie van vraag / aanbod.
Het digitale TV signaal heeft het niet gehaald..

MarkW

Vandaag mijn standaard route naar het werk gereden. En met de huidige antenne is het een enorm verschil. Nog steeds is de ontvangst niet perfect, maar ik denk dat ik vandaag zeker 90/95% van de tijd ontvangst had. (getest met NPO SterrenNL. Ontvangst verschilt per zender)
Nu hopen dat de dekkingsgraad van de DAB+ nog iets verbeterd wordt.

Nobodie14


Mooi dat de externe antenne zo'n verbetering oplevert!



Ik denk dat DAB het wel gaat halen.
Het is voor zowel providers als politiek financieel interessant genoeg om als melkkoe te gebruiken.
Met een jaar of 5 - 10 zal het netwerk wel dekkend zijn.

MarkW


De ontvangst is een beetje gevoelig voor hoe de antenne kabel ligt, dus een beetje uitproberen wat het beste werkt. Maar ik heb het nu voor elkaar dat ik nagenoeg zonder storing van en naar m'n werk kan rijden. ;) ;D

#Aliexpress € 36,54  20%OFF | 5 V / 1 Een Auto Europa Dab Plus Digitale Uitzending Fm Ontvanger Meerdere Muziek Formaten Met 2.8 Inch Scherm dab/Dab + Ontvanger MP3
https://a.aliexpress.com/_BSi0QN


#Aliexpress € 3,68  11%OFF | Eightwood Auto Antenne Dab/Dab + Radio Antenne Magnetische Mount Dab Antenne Van Mcx Plug Male Rf Connector voor De Duidelijkheid CDAB7
https://a.aliexpress.com/_BTfLMd


En nu op naar de volgende Aliexpress modificatie. ;D ::)

MarkW

Geen Aliexpress mod, maar even een klein dingetje waar ik me aan stoorde. De ring van het stuur had een beschadiging dus van de week op 't werk even laten spuiten.


Nobodie14

Ziet er weer strak uit!
Leuk dat je steeds die updates hier noteert.

MarkW


Vorige week dit geprobeerd. Conclusie: geen succes.


Je moet de draad goed strak aantrekken om de kieren dicht te krijgen, maar nadat de draad drie keer brak heb ik het opgegeven. Het leek mooi, maar het was niks.

MarkW

Vanmiddag de emblemen eens van de achterkant gehaald.
Binnenkort misschien ook de stickers van de achterruit.


gertjan1

ziet er strak uit...visdraad en föhn?

MarkW

Nee, plamuur kaartje en daarna de eventuele krasjes polijsten. Ik had het even snel in mijn pauze gedaan op het werk dus geen tijd om voorzichtig te doen.  ;D

MarkW


Inmiddels lekker kerstmuziek luisteren met DAB+.  ;D


En de stickers zijn er af.  8)




Graanschuur

Leuk verslag om te lezen!Led lampjes uit het oosten maar niet kopen, beter osram of philips, kost meer maar je hebt meer....

MarkW


Nevolution6RSII

Citim nga: MarkW ne Korrik 16, 2020, 11:08:46 MD
Geen Aliexpress mod, maar even een klein dingetje waar ik me aan stoorde. De ring van het stuur had een beschadiging dus van de week op 't werk even laten spuiten.


Ik vind dit een erg strak stuurtje voor dit model Lancer! 8)

Waar heb je die vandaan ?

Zelfs de Evo 7/8/9 hebben een lelijker stuurtje dan deze! ;D

MarkW

Dit is het standaard stuur van deze uitvoering. Ik heb alleen met rode tape het embleem ingekleurd. ;) Volgens mij is dit hetzelfde stuur als de de Evo 9. De evo 7 is volgens mij ook hetzelfde stuur, maar dan is het metalen deel licht van kleur. En of de evo 8 origineel een licht of donker stuur heeft weet ik eigenlijk niet.


Maar als je zo'n stuur zoekt, zou het me niet verbazen dat ze gewoon op de sloop te vinden zijn, want het is niet specifiek voor de evo, maar ook voor de 1.6. ;)