Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen, met Mitsubishi colt 1.6 glxi 1998

Filluar nga jpsupra, Maj 02, 2010, 09:56:20 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

jpsupra

#15
ahahah oke dan!
Gewoon nieuwschierigheid, het moet voor mij niet al te duur zijn, daarom ben ik een beetje aan het kijken voor mooie 2de hands velgen. ( tenzij jullie dat afraden natuurlijk )

dat komt letterlijk uit een marktplaats advertentie :

17 Inch Licht Metalen Velgen Steek 4 x 100 met 205/ 40 R17

Voorbanden Toyo Proxus TR1 banden 205/40 R17 7mm
Achterbanden Uniroyal 205/40 R17 3,5 mm


Zullen die dan eventueel zo onder mijn auto passen? zonder spoorverbreders, balanceren recht zetten en weet ik veel wat? bedankt alvast

Joeri

#16
17 inch verlies je veerconfort mee! moet je zeker voor ogen houden
had bij mijn 16ers al weinig veerconfort over omdat de opstaande kant van een band ook dient om schokken op te vangen en deze verkleint in verhouding dat de velg groter wordt
205 lijkt mij breed, heb je zeker spoorverbreders nodig achter tenzij de ET waarde aangepast is aan de breedte van de velg
velgen zijn al gebalanceerd, wordt normaal altijd gedaan juist nadat de band erop wordt gelegd en kan je zien aan loodjes aan de binnenkant van een velg
wat wel handig is is als je de banden ten opzichte van de carrosserie recht laat zetten maar niet hoog nodig of zo
wel beter voor je bandenverbruik, kan je af en toe wel laten doen voor een prikje in de buurt

jpsupra

#17
Oke dan!

harstikke bedankt voor je antwoord alvast,
ik zal even verder kijken voor velgen en als ik nog iets tegen kom hoor je het nog wel!

Chaoth

#18
16" zijn financieel ook aantrekkelijker.. Banden voor 17" zijn meteen een stuk duurder dan voor de 16" velgen. Scheelt je zo 40-50 euro per band.

jpsupra

#19
jaa 16 inch zat ik ook al naar te kijken inderdaad,

dus de grootte 16 inch en de breedte , wat is daar het meest aantrekkelijke voor?

Joeri

#20
ik vond 195 wel fijn rijden, staat ook mooi als je vanachter tegen de band aankijkt
maar ook daar is het waar de prioriteiten liggen
175 is zeker ook een optie maar vond ik dan wat smal ..

jpsupra

#21
Okee, die zullen er dan gewoon eventueel onder kunnen zonder enige aanpassingen?

Joeri

#22
als de ET waarde goed is wel  ;)
tussen 175 en 195 moet normaal vrij soepel lukken (dus ook 180,185,190 voor de volledigheid)
heb toch lange tijd met beide gereden
175 is de standaard bandbreedte van een CJ0 om je een gedacht te geven

edit, een paar foto's maakt mss al veel duidelijk
175 breed 13 inch (zijn de originele velgen maar zwart gespoten);


195 breed 16 inch (OZ superturismo's);

jpsupra

#23
okee! nou ik ga binnenkort dan even kijken, moet goedkomen dan toch! Zijn die foto's van je oude auto? Ik vind ze allebei de velgen mooi:p beter dan mijn zwart gespoten wielen + wieldoppen..

Jij had op die ook een spoiler als ik het goed zie op de eerste foto, zat hij er al standaard op? Ik heb daar ook nog naar gekeken, in het AutoStyle boek 2009/2010 staat hij ook.

sp1046mhs1

#24
Doe me een lol: géén autostyle-spoiler op je auto pluggen...  bitchslap

Joeri

#25
dat is mijn eerste en tweede auto
mijn tweede colt had idd de originele (dacht ik toch) spoiler
autostyle maakt de originele mss na, ik vond dat model wel tof staan allesinds
ben een echte colt-fan en ik rij met mijn 3de colt nu ;)

jpsupra

#26
hahahahah nou dat wordt weer lachen natuurlijk die spoilers:p

eerst de velgen maar eens fixen dan zien we wel!

Ik moet zeggen dat ik zelf ook heel blij ben met mn colt.. Heeft een van jullie hier al een keer een complete bodykit onder mijn type colt gehad? Heel misschien dat ik dat ook eens zou willen, want ik heb een aantal contacten die daar goed aan kunnen komen en goedkoop.. Ook is een kennis van mij autoschade hersteller en spuiter dus die spuit ze voor een prikkie.. Alleen ik weet niet of ik het wel wil, want volgens mij is het best duur, en veel werk eer dat ze er echt onder zitten.

sp1046mhs1

#27
Als je vies bent van werk, dan adviseer ik je om achter de geraniums te gaan zitten. Wat is nl. veel werk? Relatief begrip...  :lol:

Joeri

#28
u vraagt, wij posten ;)
kameraad van me had de ralliart bodykit eronder;




Coltje-Corine

#29
ik zit er ook aan te denken om er een hele andere bodykit onder te zetten, maar per bumper is het ong. 3 a 400 euro... en dan komt het spuiten er nog bij..

die ralli art kit is wel onwijs kicke! aniblink