Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

plaatsen spoiler Carisma MZ312101

Filluar nga GilianvanNeck, Korrik 17, 2018, 01:31:05 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

GilianvanNeck

Hallo,


Ik heb bij Erik de Kort een leuke spoiler besteld voor mijn Carisma.





Ik ben er erg blij mee, maar helaas zijn er een paar nadelen.


1. Hij was niet leverbaar in de lak kleur, dus ik moet dit zelf in orde zien te maken(gaat wel lukken)


2. Er zit geen remlicht bij. Ik moet dus na de montage kijken of mijn "normale" derde remlicht nog te zien is. Zo niet, dan moet ik het remlicht zien te verleggen naar mijn spoiler en ik zou èèèècht niet weten hoe.


3. Er is geen montagehandleiding bijgeleverd. Hier heb ik achteraf nog om gevraagd bij EdK. Maar ik kreeg het volgende vage antwoord: Hallo, Helaas hebben we dat niet maar is daar niets op internet over te vinden .

Ik heb maar even de aanname gedaan en ik ben er van uit gegaan dat hij bedoelde, "... maar daar is iets op internet over te vinden. " Tot op heden heb ik op internet nog niks kunnen vinden over de montage.

Nou volgt mijn vraag: Wie heeft er verstand van/ervaring met het monteren van dergelijke spoiler? En zijn er qua het lakken nog dingen die ik moet/niet moet doen(of op moet letten).

Vriendelijke groetjens,

Gilian



tekkel


Draadeindjes in spoiler draaien die er iets onderuit steken daar een beetje nagellak aan tippen en spoiler dan voorzichtig op achterklep zetten.
de nagellak plekjes zijn dan je boor markeringen


advies: boor eerst voor met dun boortje dan steeds een grotere maat nemen wel scherpe boren nemen.


Succes.


Gr Tekkel.

GilianvanNeck

Top. Dat ga ik zo doen! Maakt de kleur nagellak nog uit? 8) ;D

tekkel

#3
En als je toch een remlicht in/op je spoiler wilt kijk dan of je de kabel via het gat van de midden steun van de spoiler kunt trekken.

GilianvanNeck

Ja dat lijkt mij ook het makkelijkst. Zou ik mijn huidige remlicht erin kunnen plaatsen als ik er extra kabel naartoe trek? Of is het handiger om een hele nieuwe unit te kopen met kabels erbij en dat aan te leggen?

tekkel


GilianvanNeck

Ja dat lijkt me ook.. Maar ik ga wel even kijken hoe het allemaal uitpakt.

GilianvanNeck

#7
Gisteren heb ik de spoiler even op m'n achterklep gelegd. Het remlicht is met de spoiler nog gewoon zichtbaar dus ik hoef die (nog) niet over te zetten. Ik vind het geheel wel mooier met het remlicht in de spoiler, maar tot dat ik die gevonden heb(wat nog wel even kan duren), is er dus geen noodzaak. Dat is maar goed ook, want het remlicht dat bij de spoiler hoort, is bijna 2 keer zo lang als het remlicht dat er al in de auto zit.  :o


Binnenkort gaat de spoiler in ieder geval in de plastidip en blanke lak en dan kijken hoe de montage gaat verlopen!