Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Wielbouten

Filluar nga Spatrat, Dhjetor 29, 2019, 01:00:50 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Spatrat

Hallo ik ben net nieuw hier. Maar ben in het bezit van een carisma 1.8gdi ,maar nou heb ik andere velgen gekocht, maar nou passen me wielbouten niet... omdat dat gat van die velgen kleiner is. Kan iemand mij helpen?


Mvg Patrick

Alfredo

Sorry kan je helaas niet helpen!

Maar welkom hier op dit forum, Patrick
Veel lees plezier!!!

art Alfred
ONE LIFE LIVE IT!!!!!!!!!!!!


Vorige Auto"s: VW Kever, WV Golf type 1, VW Golf type 2, Peugeot 309 3x, Daihatsu feroza 13 jaar, WV Bora, Dacia Sandero Stepway, Renault Clio3 en nu Mitsubitshi ASX.

jankik

Je kunt op google zoeken naar naafgat uitdraaien, zie je bedrijven die dat doen.

Kevkeeev


Hey, ik heb even gezocht op (zoals gesuggereerd) "naafgat uitdraaien" en kom op https://velgenrichten.nl/index.php/nl/prijslijst tegen:


CitimVelg montagevlak draaien / uitdraaien naafgat € 15,00 per stuk


Met vier velgen zit je (bij hen) al op €60 euro. Bovenstaande website is puur ter indicatie, natuurlijk.
En ik dacht meteen: een nieuwe set wielbouten (die wel passen) kun je voor dat geld ook wel krijgen. Is dat niet een beter idee? Dan hoef je ook niet je velgen te beschadigen, én heb je een set bouten bij je oude velgen die ook nog passen, indien nodig.

jankik

#4
Ik begrijp het denk ik niet goed, ging ervan uit dat het naafgat te klein was waardoor de velg niet goed te monteren valt.
Welk gat is nu te klein?
Zijn de gaten voor de wielbouten te klein of hebben die een andere vorm?

Eagle1982

Is dit inmiddels opgelost?
Zoals ik het lees (Als oud Carisma GDI eigenaar) zijn de boutgaten van de velg te klein.Ik heb dit zelf ook gehad, ik heb toen wielmoeren besteld met Inbus ipv de standaard zeskant moeren, die gaan zelfs in de kleinst mogelijke gaten in de velg.Je hebt dan niet het geklooi dat je dop niet in het gat past om de moer aan te draaien.
Voor het idee: https://fullcartuning.nl/44725-sk-import-inbus-wielmoeren-staal-36mm