Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Stoom uitval Grandis 2.4 Mivec

Filluar nga Koos74, Gusht 11, 2019, 01:46:21 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Koos74

Hallo leden.
Ik heb al 6 maanden een Grandis 2.4 mivec. Mijn oude trouwe Space wagon is de gdi motor ontploft,  er ging een drijfstang eraan die sloeg door blok heen. Maar goed mijn grandis valt af en toe de stroom uit maar ook alle. Accu is goed en massa's zijn heel een maken goed kontact. Heel vaag iig. Iemand al mee gemaakt. Gr koos74

Fredje1

komt me bij dit merk niet bekend voor .
Als het niet de massa is , en je hebt alle "grote" zekeringen nagelopen op slecht contact
dan zou ik contactslot eens nakijken ?
Daar zou ik zoeken als hobby sleutelaar.
Succes Fred.


Koos74

Het is ook soms. Ik kwam erachter toen ik de auto op slot wilde doen. Cpv reageerde niet. Dacht batterij leeg reserve sleutel geprobeert ook niet. In de auto handmatig geprobeert ook niet. Dus hele voertuig zonder stroom dus ook voor kontact slot. Kontact aangedaan niets?Toen even kap open gedaan. Opeens weer stroom. Dus dat is gaande. Heb iig alle voedingen schoon gemaakt dus afwachten nu. Gr koos74

Nobodie14

Dit is een hele vreemde storing.

Ik zou eerst op de accu meten of deze wel 12 volt levert tijdens zo'n storing.
Als er 1 cel niet goed werkt, dan levert de accu alleen 10 volt.
En dat is niet genoeg.
Als die cel door het rommelen met de deuren / contactslot 'wakker' wordt, dan levert de accu ineens wel 12 volt.
Er zijn accu's op de markt die binnen een jaar dit soort problemen kunnen geven.
Zelf ook al mee gemaakt.

Als het dat niet is, dan MOET het een probleem met aansluitingen zijn.
Accupolen goed schoon, accuklemmen goed schoon en vast, massapunten (vooral die van de accu naar het chassis) echt loshalen en goed schoonaken/krabben, etc.

Koos74

De storing bleek na heel gezoek en gezeik met leverancier. Toch de accu te zijn. Nu al tijd geen storing meer gehad met nieuwe accu.

Eagle1982

Citim nga: Koos74 ne Tetor 13, 2019, 04:14:32 MD
De storing bleek na heel gezoek en gezeik met leverancier. Toch de accu te zijn. Nu al tijd geen storing meer gehad met nieuwe accu.
Het wil inderdaad wel eens voorkomen dat een accupool intern een breukje heeft.Dit is ook de reden dat een poolklem NOOIT over de pool geslagen mag worden, vaak genoeg zie ik ze met een bahco of (kunststof)hamer de klemmen over de polen tikken.Dit is dus uit den boze.
Maar mooi dat het probleem is opgelost.