Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Dakdrager

Filluar nga Bart53, Korrik 19, 2012, 05:28:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Bart53

Weet iemand of je op de originele dakdrager van mitsubishi, andere merken fietsendrager kan plaatsen.
Of past alleen de originele er op.
Ook ervaringen met andere merken zijn welkom.
Dit om mijn caravan totaal gewicht laag te houden.

Willyv

Fietsen bovenop een outlander? ga jij een keukentrapje meenemen? die wagen is toch veel te hoog? je fietsen komen zo boven je caravan uit. Denk goed na als je onder een brugje rijdt.

Waterkastanje

#2
Verstandige keuze Bart, fietsen horen niet thuis op een caravan, niet op de dissel, tenzij je een erg laag kogelgewicht hebt en dat met te fietsen wil verhogen (max 100kg bij de Outlander maar ideaal 80kg)
en al helemaal niet achteraan!!
Wij hebben op de camping buren gehad die het originele lift systeem voor hun fietsen hadden.
Nu mijn echtgenote was daar van onder de indruk, in no time, had de buurvrouw de fietsen bovenop de wagen. (zonder een trapje ;) dat heb je anders wel nodig zelfs voor je dak te wassen)
Als wij een systeem monteren zal het zo eentje zijn. (als je met de caravan onder de brug kan, dan ook met de fietsen op het dak, lijkt me niet echt een probleem)
Nu als je op de KCK site ga kijken zal je instructies vinden voor een makkelijk zelf te maken constructie om je fietsen binnenin de caravan te plaatsen. (hangt natuurlijk van het interieur type af) is dan beter voor de aerodynamica, maar daar heb jij niks aan als je het gewicht naar beneden wil krijgen.
By the way, als ik het goed heb is het max gewicht van jouw caravan 1500kg, dat is een zeer goede verhouding met de Outlander, enig idee wat hij nu weegt in beladen toestand?

Bart53

Bij de laatste weging was het gewicht 1400 kg, maar zonder fiets en kleding en een lege koelkast.
Totaal gewicht zal wel rond de 1500kg zijn.
Nu gewicht van links voor naar rechts achter verplaatst, omdat de wielarm links was overbeladen volgens werkplaats,nu nieuwe as rubbers.
Maar als er nu nog een fiets achter op moet, dan is er veel te weinig kogeldruk.
Nu is de kogeldruk   rond de 75 kg.













Waterkastanje

Idd Bart als je je kogeldruk op 80kg brengt maakt dat je caravan veel stabieler zal reageren.
De oplossing van de fietsen op het dak is de enige juiste.
Het is goed dat je je wielen apart weegt zodat je het gewicht gelijk kan verdelen tussen links en rechts.
Als meer mensen zoveel aandacht zouden besteden aan de belading van hun caravan zouden er minder incidenten zijn.