Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Nog een nieuw lid met een (oudere) Outlander

Filluar nga HarryOv, Prill 18, 2012, 10:55:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

HarryOv

Hallo,


Ook even voorstellen. Mijn naam mag duidelijk zijn  :D [size=78%] Harry.[/size]
32, getrouwd, 2 kids. Huisje, boompje, beestjes zeg maar.


Na bijna 10 jaar Alfa te hebben gereden, vorig jaar over gestapt naar VW. Alfa Romeo had geen opvolger voor de 166 (2.4JTD) en ben toen min of meer per ongeluk in een Passat 3C terecht gekomen.


Een kleine cultuurshock  ;D


Echter, nu kende ik van de Alfa's wel de nodige electra storingen, maar gelukkig deed de Passat hier niets voor onder.
Nu een jaar verder en redelijk gefrustreerd door allerlei kleine onbenulligheden waarvoor je steeds weer naar je garage mag om 't ding weer te resetten (dacht dat je als Alfist een goede relatie met je garage had. Bij VW kunnen ze er blijkbaar ook wat van).


De Passat gaat de deur dus weer uit. Na best lang zoeken (voor onze doen in ieder geval), kwamen we qua eisen en wensen uit bij de Outlander. Maandag gaan we 'm ophalen. Een 2004 Outlander 2.0MPI 4wd. Kan niet wachten :D

Eagle1982

Hey welkom,


Alfa staat inderdaad bekend om de vele storingen in de elektra net als een Fransoos.
Over het algemeen hebben de Duitsers iets minder problemen, maar ook zei bouwen wagens op maandagochtend :D


Verstandige keuze om over te stappen naar een Japanner.
Er zijn behoorlijk wat eigenaren hier met Outlanders, en genoeg kennis om een eventueel ongemakkelijkheidje op te kunnen lossen.


Veel plezier met de wagen en hier op het forum.
En veel veilige kilometers toegewenst.

Evo driver


HarryOv

#3
Mjah, ik heb een neusje voor maandagmorgen auto's (of vrijdagmiddag, da's ook niet zo'n best moment).

Heb me hier in ieder geval aangemeld om het nodige van de Outlander te leren. Mijn ervaring met Mitsubishi is namelijk nogal zwaar verouderd. De laatste 'mitsubishi ervaring' die ik heb is met een oude, 4e generatie Galant. En dat is ook alweer een kleine 25 jaar geleden. (soms zijn er van die momenten dat je denkt, damn wat gaat die tijd hard).

Hoe dan ook, ik hoop dat de Outlander op een dinsdag of woensdag gebouwd is :D 

Gelijk even een vraagje tussendoor, in de Outlander zit de standaard geleverde radio/navigatie van VDO Dayton. Welk type is dat? Ik heb 't niet onthouden en kan nu net geen detailleerde genoeg foto vinden zodat ik 't type kan zien.


skunk


HarryOv

Citim nga: Evo driver ne Prill 20, 2012, 12:06:33 PD
Hoi harry

is het toevallig deze ?

http://www.mt.nl/vergelijken/automerken/inbouw_navigatie/0-nb/8o3o-vdo-dayton-ms-4200/


Nee, ik het is een oudere variant (nooit bij nagedacht om op mt te zoeken :D), gok op de 4150 qua lay-out van de radio (en mijn geheugen).

HarryOv

Afgelopen maandag de Outlander gehaald.


Wel hebben we met de outlander even een valse start gemaakt. Nadat de zaken rond waren, even naar de overkant van de garage gereden (+/- 200 meter) om gas te tanken en even wat lekkers voor onze dochter te kopen.


Dat gedaan hebbende, weer ingestapt en de motor gestart. Verrassing... Motorstoring lampje ging branden. Hmmm....
Maar weer terug en met een grijns op 't gezicht als een boer met kiespijn verteld dat ze 'm naar binnen mogen rijden.


Met wat stomverbaasde blikken, werd de auto snel opgehaald en kregen we weer een kop koffie aangeboden. Na het uitlezen en wat verder onderzoek bleek de lambdasonde defect te zijn.
Een monteur is vervolgens naar hun andere garage gereden (mitsubishi dealerschap) en heeft daar een andere lambdasonde gehaald.


Aangezien het rond lunchtijd was, hebben ze ons een luxe broodje naar keuze aangeboden (super wat dat betreft).
In totaal heb ik ongeveer 1,5 uur moeten wachten. Maar dat is tussen o.a. een 2012 Nissan GT-R Black Edition en Premium Edition en een 2012 370z GT-Edition niet zo'n hele grote straf.


Inmiddels heb ik er met de Outlander een kleine 700km gereden en dat bevalt me prima. Wel valt me de ontzettend straffe vering me vreemd genoeg nu pas op. Waarom me dat tijdens het proefrijden niet is opgevallen weet ik eigenlijk niet. Maar over het algemeen heb ik er tijdens het rijden weinig last van.


Vandaag is de nieuwe (rechter) koplampunit binnen gekomen. Die moet ik binnenkort nog even er in zetten. Dit was een onderdeel van de afspraak (bij verkoop wisten we niet zeker of de huidige koplamp apk waardig zou zijn i.v.m. barsten in het glas. Dit bleek geen probleem, maar even zo goed heb ik een nieuwe unit gekregen.

Evo driver

Hoi

Barsten in het glas van de koplampen komt bij alle outlanders sport voor of het nou komt door het materiaal of van de straling geen idee. Maar een nieuwe is gewoon fijn !

En zuurstof sensoren komen ook helaas bij de outlanders wel een vaker voor dat ze stuk gaan maar deze krengen kunnen ontiegelijk vast zitten of het hele schroefdraat vernaggelen zodat de nieuwe niet meer past.

En ze zijn idd wat aan de stugge kant maar ik vind dat niet zo erg vind het een erg fijne auto om aan te sleutelen en een oersterke motor in het vooronder niet stuk te krijgen (op een normale manier dan :D).

Gr. remco

HarryOv

Citim nga: Evo driver ne Prill 28, 2012, 01:15:04 PD
Hoi

Barsten in het glas van de koplampen komt bij alle outlanders sport voor of het nou komt door het materiaal of van de straling geen idee. Maar een nieuwe is gewoon fijn !
Klopt, de auto is gebruikt, dus gebruikersspoortjes vind ik ook prima. Maar de koplampen moeten gewoon goed zijn. (bovenkant van de rechter unit is ook wat dof. Dat is i.d.d. een stralings probleem. Ken het ook van de Alfa 166)

Citim
En zuurstof sensoren komen ook helaas bij de outlanders wel een vaker voor dat ze stuk gaan maar deze krengen kunnen ontiegelijk vast zitten of het hele schroefdraat vernaggelen zodat de nieuwe niet meer past.
Deze konden ze er gelukkig makkelijk uitkrijgen.

Citim
En ze zijn idd wat aan de stugge kant maar ik vind dat niet zo erg vind het een erg fijne auto om aan te sleutelen en een oersterke motor in het vooronder niet stuk te krijgen (op een normale manier dan :D ).

Gr. remco
Het stugge is soms even wennen. Maar in de meeste gevallen stoort het niet. Dat sleutelen moet ik nog ontdekken (veel geleerd met al die Alfa's die ik gehad heb hè :D). Tips en trucks m.b.t. de voorbumper? Die zal (i.i.g. deels) even los moeten om de andere koplamp te plaatsen.

HarryOv




Onze Outlander :) (wel een crappy telefoon foto. Moet er eens tijd voor maken om even mooie foto's te schieten)


Inmiddels voorzien van een nieuwe rechter koplamp. Het vervangen viel me alles mee. Met een half uurtje had ik de nieuwe er in zitten. De bumper is er niet voor af geweest, enkel wat losser gemaakt zodat ik iets speling kreeg.


Bijna 2 week in bezit, 2.000km gereden. 't is wel weer ff wennen met lpg... moet met regelmaat tanken. Na een 325 / 350km is de tank leeg. Niet zo heel erg, maar na bijna 3 jaar dieselen, is 't wel weer even een omslag :D

uranus40

Verticale "scheurtjes" of "barsten" heb ik ook in beide koplampen van mijn outlander van 2003. Ik heb er ook vragen over gesteld bij de aankoop. Komt inderdaad vaker voor en ligt aan het materiaal waarvan het koplampglas gemaakt is. Kan geen kwaad en zolang dit de lichtuitstraling niet beïnvloed heeft dit ook geen nadelig invloed op de APK keuring.


Als de scheuren door en door zijn en er komt water in dan is het niet goed is mij verteld.


Waterkastanje

Ik mag hopen dat de koplampen in de nieuw generatie (na 2010) Outlanders van dit euvel niet te lijden hebben?

HarryOv

Citim nga: uranus40 ne Maj 15, 2012, 10:53:47 PD
Verticale "scheurtjes" of "barsten" heb ik ook in beide koplampen van mijn outlander van 2003. Ik heb er ook vragen over gesteld bij de aankoop. Komt inderdaad vaker voor en ligt aan het materiaal waarvan het koplampglas gemaakt is. Kan geen kwaad en zolang dit de lichtuitstraling niet beïnvloed heeft dit ook geen nadelig invloed op de APK keuring.


Als de scheuren door en door zijn en er komt water in dan is het niet goed is mij verteld.


Klopt, voor de APK maakte het inderdaad niet uit, maar ik vind het geen gezicht. Omdat ze niet heel erg veel met de prijs wilden doen, is o.a. de koplampunit er als onderhandelingspunt uit gekomen. Prima geregeld wat mij betreft.


Ben eigenlijk wel nieuwschierig hoe het zit met de units van de 2e serie Outlanders. Die hebben andre koplampen (en achterlichten). Hebben die ook last van scheurvorming en passen die 1 op 1 in de eerste serie?

HarryOv

Vanavond even snel 2 foto's gemaakt van de Outlander :)