Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Colt CZ3 info display mist temperatuur en verbruik

Filluar nga pecot, Tetor 10, 2019, 08:30:45 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

pecot

dag allen,


Na 2 jaar sturen in mijn derdehandsje colt 2008 stopt de temperatuuraanduiding en verbruiksmeter op het infodisplay ermee. Ik heb gevonden dat er meerdere mensen met dit probleem zijn geweest maar helaas werkt de oplossing van stekker van het display loshalen, insprayen met contactspray en weer door niet bij mij. Het grappige is dat hij soms ineens weer even opkomt, soms alleen temperatuur, en soms verbruik. Met name bij gas geven. Er zit al vanaf zijn geboorte een after market radio in (inform + model). Heeft iemand tips waar ik kan zoeken? Is dit de unit zelf of meer en deel van de kabelboom? Het is zonde om een andere display aan te schaffen als die weer hetzelfde probleem geeft. Alvast bedankt voor het meedenken!

wooley

#1
Deze displays gaan na verloop van tijd kapot. Ligt aan solderen processor... Vaak krijg je ook nog storing op je can bus waarna bijvoorbeeld de powersteering stopt met werken. Error u1108. Vervangen of loskoppelen is enige optie. Succes

pecot

Inderdaad! ik ben even wezen doorzoeken en heb er wat van kunnen vinden op internet. Ik heb de processor en een paar andere onderdelen getracht vast te zetten. Helaas is mijn soldeerbout te dik en zijn alle telefoon en reparatiezaken in 't stadje of heel duur of kunnen ze ook niet solderen. The next best thing is dus met een klein brandertje de pootjes verwarmen en hiermee de aanwezige soldeer opnieuw bevestigen geweest. Daarna de boel met nagellak weer ingesmeerd om te voorkomen dat er vocht bij komt en wat blijkt... Hij doet t weer!