Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Space Star boordcomputer/Display mogelijkheden

Filluar nga mannetje21, Shkurt 18, 2009, 08:04:18 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mannetje21

Ik was benieuwd wat er mogelijk is qua informatie afkomstig van de boordcomputer,

Mijn huidige display vertoont een beetje problemen, nu wil ik deze graag gaan vervangen door een nieuwe of misschien iets anders, derhalve ben ik nieuwsgierig wat er mogelijk is qua vervangende displays en of er ook displays of units beschikbaar zijn die meer informatie kunnen tonen, ik weet dat er meer informatie verzameld word door de boordcomputer, daar het met een originele radio mogelijk is deze informatie weer te geven (Info afkomstig uit handleiding). Nu lijkt het me dus eigenlijk ook goed mogelijk dat er andere aansturingsmodules beschikbaar moeten zijn die deze functies ook weer beschikbaar maken op het display en eventueel mooie vervangende displays welke de informatie ook weer juist kunnen weergeven (Het huidige display heeft steeds een tikje nodig om alle elementen in het LCD weer zichtbaar te laten worden)

Wie o wie helpt me verder in de juiste richting?

MikeM

#1
Je huidige (monochroom) display toont als het goed is de temperatuur, het gemiddelde verbruik en de tijd?

De uitgebreidere kleurendisplay toont ook de actieradius en de gemiddelde snelheid. Ook kan deze display (indien aangesloten) het navigatiescherm weergeven.

Om dit voor elkaar te krijgen moet je een origineel Mitsubishi systeem zien te vinden. De PH4500 werkt in ieder geval, die heb ik in mijn Mits gebouwd. Had dezelfde wens als jij.

Mocht je besluiten de huidige display te vervangen stuur dan een PB'tje, ik heb er eventueel nog een voor je.

Evo driver

#2
Weet wel dat er verschillen in zitten van de spacestar en wagon mike

gr. remco

MikeM

#3
Echt waar? Alleen verschil in de monochroom display dan zeker?

Het setje dat ik gekocht heb stond "Space Star" op geschreven, paste prima in mijn auto met de aangeschafte montagebeugeltjes.

Of bedoel je wat anders?

Evo driver

#4
Ik bedoel in het orginele scherm dus niet het navi scherm dat maakt niet uit. Maar het orginele scherm is verschillend ivm brandstof waarde etc

Gekke Gerritje

#5
Hoi Mike,

Het monochroom display geeft toch wel meer waardes aan in een SpaceWagon???

Als ik namelijk nog eens een hele gek bui heb ga ik kijken of er een monochroom display in kan bij mij.
Dan wil ik de ventialtor knoppen e.d. een plekje naar beneden zien te plaatsen op de plek van de cd speler.
En dan heb ik daarboven een dubbel din opening als ook die knoppenhandel eruit gaat. :P  :P  :P

Maar ja, zal wel een droom blijven zo'n mooie Kenwood dubbel din met navi!!!!! :lol:

MikeM

#6
Nee, alleen die 3 dingen. Schermpje is ook wat kleiner (qua hoogte), gaat een deel vanaf voor wat bedieningsknopjes.

Klinkt interessant, dat ombouwen, maar lijkt me niet meevallen. De frames erachter zullen behoorlijk aangepast moeten worden.

Gekke Gerritje

#7
Kom, kom, zo'n framepje heb ik zo in elkaar geflanst, maar vraag me af of de kabels e.d. lang genoeg zijn, ruimte genoeg enzo om die knoppen een etage te laten zakken?? :?  :?

MikeM

#8
Ik zou het werkelijk niet durven zeggen...

spotterke

#9
Sorry voor mee op het topic te springen,maar ik ben ook op zoek naar zo'n center display.Maar dan voor een pajero pinin.Da's ook zo'n monochroom display waarop temp,radio freq,klok,etc.staat.Waar kan ik zo'n ding tweedehands en in goede staat vinden?Iemand?