Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

low voltage abs pomp.

Filluar nga ledlin, Prill 04, 2015, 12:43:13 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Chaoth

625 euro is wel netjes.

Was ik ook kwijt voor revisie en montage bij universele garage. Helaas dure kwaal.

ledlin

Mitsubishi laat de units reviseren bij een bedrijf wat zij niet willen noemen...

Nu net een jaar verder wederom dezelfde storing...
Kijken wat dit nu weer gaat kosten.

Chaoth

Heb de mijne toen laten reviseren bij ecu repair in Helmond.

Blue Sky

#18
Das toevallig allemaal: ik rijd vanmorgen na een ritje de auto in de garage en op het moment dat ik de verlichting aanzet (om in de garage te rijden) krijg ik dezelfde melding: ABS service required. Lancer 2009 1.8 intense met net een ton op de teller...


Ik heb een ELM327 OBD2 bluetooth reader maar ik krijg geen foutmelding met Torque lite.

trancedrift

Nee, je hebt een abs uitlees gereedschap nodig. Ik heb het wel met Tactrix en EvoScan kunnen uitlezen... de low voltage fout melding. Het is bijna net zo erg als met de BMW's met die abs pompen, belachelijk.

Ik ben zelf al gewend aan rijden (racen) zonder abs maar ik zal iets voor de apk moeten doen.

Blue Sky

Zo snel de melding kwam, zo snel was ie ook weer weg en tot nu toe (afkloppen) nog niet weer gezien. Volgens veel buitenlandse fora kan de fout een defecte sensor zijn, en wel bij dat ene achterwiel. Hoe vreemd is dat...


Volgens de software zou Torque light ook bij een Mitsubishi meldingen uit de ecu moeten kunnen weergeven. De melding van een storing komt altijd uit de ECU, ook die van de abs, anders verschijnt ie niet in het display volgens mij (ik kan het mis hebben natuurlijk)

Michelp10

goed nieuws mag ook gedeeld worden toch? ;-)

auto is bijna week bij de dealer geweest, pomp is gereviseerd en rekening is ontvangen.
Ik denk dat dit de beste dealer is die ik tot nu toe gehad heb, zeer tevreden en zal hem iedereen aanraden.
gedurende dat de Lancer bij de dealer stond mocht ik een Mazda 6 met 17000 KM meenemen en gebruiken (met alles er op en eraan) dit was dus, ondanks dat het geen mitsu was, niet echt een straf  8)

De dealer zou mij tegemoet komen aangezien de Lancer net 1 maand uit de garantie was, nu kreeg ik gisteren de rekening binnen en ondanks het bedrag zeer tevreden en blij verrast! de kosten bedragen € 376,- !

Zeer netjes geholpen echt een top dealer die nog wel begrijpt dat je klanten moet koesteren!

Ik weet niet of het hier mag maar ga toch de naam vermeldden; dit betreft Tramper in Goes!
Ondanks dat het voor mij elke keer een rit van 30 minuten is met een tol tunnel erbij ga ik toch bij deze dealer blijven voor mijn onderhoud en raad ik deze dealer voor iedereen aan die in Zeeland op zoek is naar een goede en betrouwbare dealer/garage!

Mvg Michel
een tevreden mitsu rijder!

EnnoE34

Mooi dat ze het zo opgelost hebben, is volgens mij al een garage die een jarenlange geschiedenis met Mitsubishi achter de rug heeft. Dan is het leuk dat ze na al die jaren nog steeds goede service bieden.


Maakt het nog uit of je de remvloeistof jaarlijks vervangt? Of zorgt dat niet voor een preventieve werking bij dit soort problemen?  Beide auto's moeten bij mij ook al weer van verse remvloeistof voorzien worden. Ik doe dit gewoonte getrouw jaarlijks. Puur omdat langer zorgt voor problemen....zoals de vastzittende klauwen.

trancedrift

Tja, remvloeistof elke twee jaar vervangen, en ook alle remklauwen gangbaar maken en glij pennen opnieuw invetten. Als je dat minimaal een keer per twee jaar doet, of per jaar als meer dan 15-20 000 km rijdt zal je waarschijnlijk minder problemen met die abs pompen hebben. Probleem is dat meeste mensen gaan gewoon naar de dealer voor jaarlijkse controle. En dat wordt meestal maar een visuele inspectie, remvloeistof wordt pas als de vochtigheid meting slecht uitkomt.. als ze het überhaupt uitvoeren. Abs pompen van Ate zijn ook een veel voorkomende kwaal van BMW en VW en gek genoeg gaat meestal de elektronica kapot, niet de pomp zelf. Ze moeten gewoon niet te vaak aan.

Blue Sky

Die van mij begint steeds vaker met die storing dus ik moet er ook aan geloven. Nu kwam ik dit tegen: http://www.problemcar.nl/nl/particulier/mitsubishi/230725-abs-melding-code-c21.html Als het echt een koolborstel is (en daar lijkt het wel op, steeds slechter wordende contacten) die los ligt dan is het probleem zelf ook wel te verhelpen.

Blue Sky

Ik heb nu al 4 maand geen problemen meer dankzij een hele goedkope oplossing: tik maar eens met een hamer voorzichtig tegen het huis van de abs pomp. Hard slaan kan niet, je hebt geen ruimte om uit te halen.


Dit staaft de theorie dat het inderdaad de koolborstel is die vast zit, met een tik maak je hem weer los. Ik heb hetzelfde gehad met de wasmachine, die kantelde ik een paar keer heen weer en de vrouw kon weer wassen. Nu is dit wel een tijdelijke oplossing, het probleem zal wel weer terugkomen maar tot nu toe gaat het goed en de auto wordt dagelijks gebruikt.


Als ik dan bovenstaande recaties zie van electronica die te heet wordt omdat de remolie niet vervangen wordt moet ik wel lachen. Electronica gaat stuk en blijft stuk, ik heb nog nooit apparaten gezien die het ineens weer deden.


Dus voor diegenen die ook deze problemen hebben, pak een hamer.

Blue Sky

De truuk met de hamer werkte niet meer dus moest ik er ook aan geloven. Ik heb de abs unit zelf gerepareerd, dat is niet zo maar klaar omdat je er bijna niet bij kan. Ik heb de unit en de remleidingen laten zitten en alleen de motor eraf gehaald door de nokjes eraf te slaan met een scherpe beitel, dat is een fluitje van een cent maar om de achterste nokjes eraf te tikken moet je een spiegel gebruiken. Als je de motor er af hebt moet je het lager verwijderen en dat viel ook niet mee, uiteindelijk gelukt met een speciale lager trekker. Daarna de koolborstels gangbaar gemaakt (1 zat vast) en het geheel met 2 componenten metaal lijm weer vastgezet. Storing is weg. Kosten waren ongeveer 25 euro voor de lager trekker, lager en lijm. Het was wel een gedoe en als ik het weer moet doen haal ik wel de hele unit eruit, nadeel is dan wel dat je hele systeem moet ontluchten. Maar het is gelukt :-)