Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Vervangen stuurwiel controls!!! ASX

Filluar nga avdo50, Nentor 21, 2018, 07:50:25 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

avdo50

Goedendag,[/size]Ben sinds kort trotse bezitter van een Mitsubushi ASX uit 2011.Alleen er zitten behoorlijk versleten controls op mijn stuurwiel.Deze heb wil ik vervangen.Kan ik dit zelf doen. En zo ja hoe?Ik heb wel aan iedere kant aan de onderzijde van het stuurwiel een schroef zien zitten.Deze gewoon los schroeven en dan de controls vervangen?Greetz André

Stephan

 ;D Voor de mensen zonder vergrootglas:
CitimGoedendag. Ben sinds kort trotse bezitter van een Mitsubushi ASX uit 2011. Alleen er zitten behoorlijk versleten controls op mijn stuurwiel. Deze heb wil ik vervangen. Kan ik dit zelf doen. En zo ja hoe? Ik heb wel aan iedere kant aan de onderzijde van het stuurwiel een schroef zien zitten. Deze gewoon los schroeven en dan de controls vervangen? Greetz André

Beunhaas

Ja dit kun je zeker zelf doen. Die knoppen vind je overal op internet, hier bijvoorbeeld, maar ook op eBay kom je ze tegen.


Ontkoppel eerst de massakabel van de accu. Daarna haal je het plastic kapje onder het stuurwiel los (gewoon trekken) en dan zie je een gele stekker voor de airbag en een zwarte voor de claxon, ook deze maak je los. Aan de zijkant van het stuur zitten twee bouten (torx 30), links en rechts. Deze draai je los, let op, ze zijn "captive" d.w.z. dat je ze wel los kunt draaien maar er niet uit kan halen. Nu kan je de airbag verwijderen en de knoppen loswerken, daarna het is het plug en play.