Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Ex-MOC Galant 8G 2.4 GDI GLS (2000)

Filluar nga 4Koen63, Janar 24, 2015, 11:05:58 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

4Koen63

Carisma viel tegen. Veercomfort was goed maar de stoel viel tegen.
Met lange(re) ritten kreeg in de Carisma eerder last van mijn kont dan in de Colt  :P
Terwijl je van een GTI wel verwacht dattie stug afgeveerd is en stugge stoelen heeft.
Lekker zuinig was de Carisma wel! Maar nu voor maar een paar weken weer een heerlijke Galant onder mijn vot :)

4Koen63

Galant is weer weg haha  :P  Ik heb mijn schoonouders ermee blij gemaakt.


Zij reden tot afgelopen zaterdag een Volvo S40, maar die was te licht voor hun caravan.
Dus wilde zij graag de Galant. Dat vond ik prima, dan pak ik de Volvo wel.
De Volvo hebben zij toendertijd van de eerste eigenaar gekocht, en er staan pas 148.000 km op de teller.
Dit is vrij weinig aangezien ze op internet te koop staan met diverse malen kilometerstanden tussen de 3 en 4 ton.


Op dit moment dus geen Mitsubishi onder mijn kont  :o  Nouja.. Een beetje dan.. Broertje van de Carisma.

EnnoE34

Foto's van de S40? Blijft toch een luxere variant van de Carisma met een Volvo logo er op in mijn ogen. Wat voor motor zit er in?

4Koen63

Luxere variant van de Carisma is het zeker. Beter veercomfort, lekkerdere stoelen en beter geïsoleerd.
De S40 heeft de 1.8i-motor van Volvo zelf, dus niet de Mitsubishi GDI, met 116 pk. Niet bepaald snel maar voldoende voor de auto.
Morgen wordt de auto gepolijst, daarna knip ik foto's en dan gaat de auto op Autoscout. Ik zal ook hier wat fotootjes plaatsen.

EnnoE34

Denk dat je ervaart dat je qua stoelen er een groot stuk op vooruitgaat. De auto staat standaard op 15 inch wielen, maar qua demping & vering zit er niet echt veel verschil in. Wel heeft de Volvo een dikkere stabilisator voor en altijd een stabilisator op de achteras.




4Koen63

Ook heeft "mijn" S40 een sport onderstel volgens mijn schoonvader, blijkbaar standaard op de luxe "Europa Plus" uitvoering. Ik moet zeggen de auto blijft ook goed vlak met sneller genomen bochten. Stoelen zijn inderdaad een wereld van verschil, de Volvo zit heerlijk.

EnnoE34

;) Ahhhh....dan wordt veel duidelijk. Zelfde onderstel als mijn de MSX nu op staat. Totaal andere dempers, andere veren en dikkere stabi's, zowel voor als achter. Zuinig op zijn. Een mooi onderstel t.o.v. het standaard Volvo onderstel.

4Koen63

Wegligging van de auto is super, jammer dattie - naar mijn mening - ondergemotoriseerd is.


http://ww3.autoscout24.nl/classified/287164688

EnnoE34

Citim nga: 4Koen63 ne Mars 31, 2016, 09:42:03 MD
Jammer dattie - naar mijn mening - ondergemotoriseerd is.


Ja....zal wel een Volvo motor zijn. Erg sterk. Fijner dan de 2.0 liter en natuurlijk pittiger dan een 1.6 liter motor van Volvo. Ben toch benieuwd hoe een S40 GDi dan rijdt. Zou zo maar eens een erg fijne motor kunnen zijn i.c.m. de Volvo.

4Koen63

Ik weet het niet. De Volvo is wel al verkocht haha! Nog geen 24 uur op internet gestaan. Best knap ondanks het grote aanbod S40's.

EnnoE34



usammy124

Het is en blijft een mooie en Galante (heb je'm?)  8) auto met een neus die zowel jong als oud kan bekoren.

4Koen63

Mijn schoonouders rijden er nu mee  :)

De neus blijft prachtig ja!