Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Afstandbediening SpaceStar 2004 werkt niet meer

Filluar nga spacer, Nentor 15, 2019, 12:43:04 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

spacer

Zoals vaker gelezen werkt de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling niet meer.
Schoonmaken heeft helaas niet genoeg geholpen.

Een nieuwe afstandbediening bij de dealer kost € 130 incl inleren.

De motortjes van de sloten zijn nog perfect.
Is er iemand die alleen de bediening heeft vervangen incl de afstandsbediening?Waar moet ik dan aan denken, qua werk, en geld?
Het zal iets zijn dat ik zal laten doen.Alvast bedankt!

Nobodie14

Je kunt op marktplaats soms nog wel een afstandsbediening kopen voor 25 euro.
Laatst een gekocht op speurders voor 15 euro.
Inleren is een 'fluitje van een cent'.

spacer

Heb onlangs er 1 gekocht via marktplaats. Het knopje 'openen' doet het niet altijd.Het knopje 'sluiten' doet het prima.
(ook na schoonmaken).
Inleren bij dealer € 24,00. Ken iemand die het zelf gedaan heeft, (1+4 doorverbinden etc), maar op één of andere manier toch storing aan computer daarna.Dus nog verder van huis.
Als de gekochte helemaal goed was, had ik deze wel bij de dealer willen laten inleren, maar nu is het niet 'goed genoeg'.
Vandaar de vraag naar nieuw.
Als ik op internet rond kijk, zie op oplossing van minder dan € 20.00. (centrale+afstandsbediening). Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit een goed werkend alternatief is.

Nobodie14

#3
Ik heb het inleren meerdere keren gedaan voor mezelf en andere leden van de club en nog nooit problemen ondervonden.
Wel de 3-knops versie nooit aan de gang gekregen. Die zou ook moeten werken uitgaande van de frequentie etc.
Het is nog geen 30 seconden 'werk' om de afstandsbediening in te leren.

V.w.b. schoonmaken / repareren van niet goed werkende afstandsbediening: ik heb zelfs knopjes van een bankpas reader gebruikt om een afstandsbediening te repareren.
Die had ik weg gegeven aan een clublid omdat die helemaal geen afstandsbediening had.
Vandaar dat ik er weer een gekocht heb voor weinig via speurders.

Mijn 'geheim' voor repareren van de afstandsbediening is dat het circuitbordje en uiteinde van de knopjes vetvrij moeten zijn.
En 2x CR2016 batterijen erin en GEEN CR2032.

Die setjes van 20 euro werken ook. Maar is meer werk omdat je de signal kabel van de remote module moet zoeken. Het is goedkoper en makkelijker om een originele afstandsbediening te scoren en in te leren.

spacer

Dank je voor de reactie.

Mogelijk heb ik (tijdelijk) een oplossing:
Mijn eigen afstandsbediening deed niets meer.Bij die van marktplaats deed alleen sluiten het goed, (openen ging minder goed) en zou ingeleerd moeten worden.

Vervolgens heb ik ze allebei nogmaals opengemaakt.Het blijkt dat na vetvrij maken mijn eigen het nog steeds niet goed doet.Die van marktplaats wel.
Daarop heb ik 'rubberdeel met knopjes marktplaats' gebruikt bij eigen printplaat.Deze werkt nu 'goed genoeg' en hoeft niet ingeleerd te worden.
(afwachten hoe mijn enthousiasme na aantal dagen is)

Voor de volgende keer:
Min conclusie: De 'slechte rubber' uit eigen afstandsbediening maakt dus geen contact op een werkende printplaat.Alufolie er tussen maakt wel goed contact.Nu nog een keer bedenken hoe ik de folie aan de knopjes kan bevestigen. (anders maakt hij te pas en te onpas contact)
Oude bankpas reader knopjes is ook een goed idee. (heb je de oude uit de rubber gesneden, en de nieuwe er in gelegd? Geeft dit niet meer 'stof aan binnenkant'?)
(Ik heb eerst gedacht dat het probleem in de elektronica zat, maar het zit blijkbaar meer in het feit dat de knopjes niet meer genoeg geleiding geven.)


spacer

Nobodie14: Heb zojuist wat bijdragen van jou gelezen op het forum. Super zoals je met de space star omgaat, en aanpast. Helaas mis ik technisch inzicht (en geduld/lef) om er aan te beginnen.

Nobodie14

Dank je wel voor het compliment!

En een goede oplossing om het rubber gedeelte te verwisselen.
Voorlopig zal jouw afstandsbediening moeten blijven werken.
Afhankelijk van de batterijen ergens tussen de 3 maanden en 1 jaar.
Goedkope china knoopcel batterijen deden het bij mij alleen 3 maanden.
Er zitten nu Panasonic's in die het al een jaar doen.

Het oude knopje was al half afgescheurd van het rubber gedeelte in mijn originele afstandsbediening.
Deze heb ik helemaal verwijderd.
En het knopje van de bankpas reader dusdanig aangepast dat deze aan de bovenkant goed in de afstandsbediening paste.
Stof was / is het minste waar ik me zorgen over maakte. Een goede werking des temeer.
Toen ik een afstandsbediening op marktplaats kon scoren, is de originele afstandsbediening gedegradeerd naar reserve.
Die heb ik aan een clublid weggegeven, maar wilde toch ook nog een reserve hebben.

Waarmee heb je de contactjes vetvrij gemaakt?
Ik gebruik er zelf dubro van de Action voor.
Op een wattenstaafje spuiten, contactjes (rubber en printplaatje) schoonwrijven, droogwrijven met de andere kant van het wattenstaafje.
En dan nogmaals herhalen met een nieuw wattenstaafje.

Misschien met een gaatjestang een stukje alufolie knippen en met een heel klein beetje secondelijm (anders wordt het geheel te dik) vastlijmen op het knopje? Anders misschien een druppeltje secondelijm en dan in wat grafietpoeder drukken?
Je kunt het op je 2e afstandsbediening uitproberen..

spacer

Citim nga: Nobodie14 ne Nentor 17, 2019, 02:27:10 PD
Dank je wel voor het compliment!

En een goede oplossing om het rubber gedeelte te verwisselen.
Voorlopig zal jouw afstandsbediening moeten blijven werken.
Afhankelijk van de batterijen ergens tussen de 3 maanden en 1 jaar.
Goedkope china knoopcel batterijen deden het bij mij alleen 3 maanden.
Er zitten nu Panasonic's in die het al een jaar doen.
Heb ook nieuwe batterijen geplaatst. GP Litium, met datum 2027. Gaven toch maar iets van 2.8Volt aan.

Citim nga: Nobodie14 ne Nentor 17, 2019, 02:27:10 PDHet oude knopje was al half afgescheurd van het rubber gedeelte in mijn originele afstandsbediening.
Deze heb ik helemaal verwijderd.
En het knopje van de bankpas reader dusdanig aangepast dat deze aan de bovenkant goed in de afstandsbediening paste.
Stof was / is het minste waar ik me zorgen over maakte. Een goede werking des temeer.
Eens. Maar als er stof bij kan, zal er ook sneller smeer bij kunnen komen. Dat was wat ik eigenlijk bedoelde. En dan dus minder werking.Het is nu mij 2e Space Star die ik heb. (mijn eerdere account op deze site werkte niet meer. Dus ik heb me opnieuw geregistreerd).
Het staat me bij dat bij de eerste ik een keer bij de dealer de batterijen heb laten vervangen, en dat er toen opnieuw ingeleerd moest worden.Vanaf dat moment had ik het idee dat als de batterij (langer) los was geweest, de afstandsbediening opnieuw ingeleerd moest worden.Inmiddels weet ik dat dit niet zo is. Maar weet jij hoelang de elektronica zonder batterij toch de code onthoud?


Citim nga: Nobodie14 ne Nentor 17, 2019, 02:27:10 PD
Waarmee heb je de contactjes vetvrij gemaakt?
Ik gebruik er zelf dubro van de Action voor.
Op een wattenstaafje spuiten, contactjes (rubber en printplaatje) schoonwrijven, droogwrijven met de andere kant van het wattenstaafje.
En dan nogmaals herhalen met een nieuw wattenstaafje.

Misschien met een gaatjestang een stukje alufolie knippen en met een heel klein beetje secondelijm (anders wordt het geheel te dik) vastlijmen op het knopje? Anders misschien een druppeltje secondelijm en dan in wat grafietpoeder drukken?
Je kunt het op je 2e afstandsbediening uitproberen..
Neutral afwasmiddel, en stukje keukenrol.Bedankt voor de tip. Ik zal eens gaan knutselen.De huidige werkende wil ik even vanaf blijven.
Maar een goed plan B als hij toch problemen gaat geven is nooit weg.