Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Project Evolution II 2.0

Filluar nga Evo driver, Gusht 10, 2012, 12:08:08 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Evo driver

Het was al bij meerdere mensen bekend dat mijn evo een flinke opknap beurt krijgt en een totale restauratie.

Even in het kort de plannen :

Bodem van de auto herstellen en diverse plaatsen nieuwe stukjes in lassen.
Chassis doorlassen om scheuren te voorkomen en het chassis stijver te maken.
Motor en bak demonteren inclusief alle draag armen etc etc etc zodat het een kaal chassis wordt.
In eerste instantie blijft het dashboard zitten.
Motorruim geheel ontdoen van alles wat er zit (wordt ook gespoten)

Motor uit elkaar halen en geheel controleren
Klepveren vervangen door piper klepveren (nokkenassen waren al van piper)
Klepseals vervangen
Drijfstang en krukas lagers controleren ( zijn nog goed maar na 280.000 km even checken)
Krukas controleren op crankwalk
Zuigerveren en olie schraapveren controleren
Uitlaatspruitstuk vervangen en elbow vervangen Autobahn 88 (ligt al klaar)
ARP drijfstang boutjes monteren.

Bak uit elkaar halen en controleren olie toevoer naar de 5de versnelling is niet zo goed.
Tussenbak uit elkaar halen en controleren op versleten lagers
Achterdiff uitelkaar halen en controleren op versleten lagers
Draagarm rubbers vervangen die uitgesleten zijn.
Remleidingen rondom vervangen.
Schroefset opnieuw schoonmaken en camberplates spuiten.
Oliekoeler weer monteren.

Dit waren de mechanische en technische delen. Zal vast wel wat vergeten zijn maar de update's komen vanzelf !

De cosmetische ingrepen :

Beide achterschermen vervangen ivm roest.
Achterklep vervangen door een strakke zonder gaten
Orginele evo III spoiler monteren
Stickers verwijderen
Camera gat in de achterbumper weer dichtmaken heb wat anders verzonnen.
Roest op de voorschermen en dorpel en motorkap verhelpen
Deuren en sponningen en motorruim schoonmaken en schuren
Auto strak maken voor spuiten
Auto wordt geheel gespoten in de kleur van de outlander 2012 model pearl white als de kosten wat meevallen anders gewoon orgineel wit.
Orginele stickers op de portieren plaatsen.
RA velg repareren en allemaal schuren voor te spuiten in de kleur van de auto.

Dan nog wat kleine dingen zoals bedrading uitzoeken van dingen die zijn gemonteerd en wat dingen verleggen

En als de auto weer onroad komt dan wordt de auto voorzien van een electro brein kuurtje.
Evo VIII ecu komt er in en wordt de auto goed afgesteld en de druk wat verhoogd  8)  en met wat leuke functies er op zoals launch controll en pops and bangs etc dus lekker knallen !!!

Updates komen vanzelf wel in dit topic

Gr. remco

KissMyExhaust

Pfuuuuuuu....

Flink lijstje Remco! Gaat een boel tijd in zitten..
Ben erg benieuwd, ga het zeker volgen!!

Eclipse2G

Errug gaaf!!!!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

evodave

word weer een dikke wagen zeg ik!

4Koen63

Lekker lijstjee!


Ik ga dit zéker in de gaten houden! ;D

mitsubishifreak

toffe plannen
veel uren knutsel plezier dus :D

shaolin53

Zeker een lange lijst maar dat moet best goed komen  ;)  I keep it in the holes............hou het in de gaten  :P

DannyColt12v

Dussss...

Lekkere waslijst :D als je dan toch bezig bent maak er dan meteen een widebody evo II van :))

just_me

succes makker!!  ;D


ben erg benieuwd naar het eindresultaat 8)


maar uuh zoals Danny zegt.... :P  hmm een widebody is wel errruuug kicke!!




Chaoth

Zoooo... Heb alvast een abonnement genomen op kwijlbakjes :P

StoneColt

Mooi, mooi, mooi, mooi!! Lekker projectje. Het wordt niet meer een Rally-look, als ik het goed begrijp? (qua bestickering)

Ik vind wat je er nu mee gedaan hebt al een hele vooruitgang t.o.v. een originele Evo 2. Ben benieuwd naar deel 2.0 ;)! Ik ga dit zeker volgen.

Evo driver

#11
Thanks voor de reactie's !!

Een widebody graag alleen jammer dat het allemaal polyester is en heb daar een beetje een anti tegen op een of andere manier ik weet het niet zit tussen mijn oren. Het is al heel wat dat ik een onderlip van poly heb maar het liefst heb ik er een van gewoon kunstof buigt ook een een stukkie mee.

Afgelopen donderdag al begonnen aan de evo. Haalt toch wel weer herineringen op van een paar jaar geleden een jaar of 6 a 7. Dat ik ook al met de auto bezig ben geweerst. Het voorbereidende werk gedaan en het interieur gestript ook ivm met laswerkzaamheden een goed en veilig gevoel.
En gisteren op de brug gezet om vandaag dus flink aan de bak te gaan. Eerst nog even de auto van het vrouwtje gedaan en zonder kleerscheuren wederom door de apk nouja even 2 bandjes waren door de oudheid gescheurt tot aan het kanvas. Daarna direct op de evo gestart.



Zoals je al ziet heb ik er een andere achterklep op gezet ivm de orginele spoiler die er op komt. Deze is nog helemaal strak zonder gaatjes.
Ook kan dan de hoes die ik heb over de gehele auto heen als hij buiten staat te wachten op volgende week zaterdag.





Lekker kaal interieurtje :D


Vandaag echt begonnen met de voorbumper er af te halen en de sideskirts zodat de auto ook op een 2 koloms brug kan zonder dat de poten van de brug mijn skirts omvouwen.



Nadat de voorbumper had gedemonteerd op de 4-kolommer en met de voetjes van de vloer om de skirts er af te halen om hem ook op een 2 koloms brug te zetten.



Staat toch wel erg imposant zo zonder voor bumper :D
Maar het is tijd om wat smerige handjes te krijgen...



Zo ziet de engine bay er uit na uren veel werk afgelopen winter is er niets meer veel van te zien. Spruitstuk is echt overleden en spuugt lekker op de klepdeksel en het is zelfs zo heet geweest dat de sparkplug cover is gesmolten  :o

Nog een paar fototjes van de roest die onder de bejaarde opa zit :







Dit is eigenlijk het vaste punt bij de coltjes en lancer kwa roest. HEt water gaat onder de kit door en gaat het lekker liggen broeien....



Dit is de andere kant.



Voorzijde links en hier onder voorzijde rechts :



Zoals te zien is op de foto's is er aardig wat roest. Maar nu al zijn de plannen gewijzigd. Ik ga van een donor auto de halve bodem omlassen tot ongeveer aan de helft van het stuk van de voetplaat waar je dus met je voeten zit inclusief de dorpel. Aan de linker kant heeft hij een aardige puist zitten en een deuk. Dus dan heb ik ook weer een strak randje waar de krik op gezet wordt. Dit zal een hoop tijd schelen want recht toe recht aan lassen is niet zo erg moeilijk. Dan van onder en boven goed doorlassen en afsealen met bodykit.



Zo al aadig op weg met demontage...



En daar het hart van de evo met bijna 280.000 km op zijn klokje. Het ging redelijk vlot en het motortje lag er met 3.5 uur lag de motor er naast.
En hangt de boel er een beetje zielig bij ..  :(





Echoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.

Vanavond richting loods gegaan en daar de motor op de nieuw aangeschafte motorbok op te hangen en daar lekker aan te gaan sleutelen.



Dit is tot nu toe de status wat ik gedaan heb vandaag en de auto is totaal kaal aan de voorzijde dwz alleen de bedrading zit er nog in en het subframe met de leidingen en stuurbekrachtiging dus dat wordt het volgende stap om volgende week mee te beginnen.

Gr. remco

Eclipse2G

Zoo aardig op lekker wat werk gehad ik zie dit gaat helemaal goed komen! (Btw ik zeg carbon bougiecover)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

jesse2g

Ga je het blok reviseren of wat ga je precies doen?

shaolin53

Ja.... je hebt niet echt stil gezeten de afgelopen paar dagen  :D  keep up the good work  ;)