Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Distributieriem Lancer wagon 2007

Filluar nga CRA, Maj 24, 2021, 11:04:17 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

CRA

Betreft;
wel of niet vernieuwen distributieriem van mijn Lancer wagon 1.6 inform b.j. 2007 .


De riem is vernieuwd op 23/6/2015 bij 92363 km en zit er dus 6 jaar in. De huidige km stand is 147.500 km. De (door officiële mits. dealer) aangebrachte sticker onder de motorkap geeft aan dat hij weer vernieuwd moet worden bij 180.000km. Bij het jaartal staat een vinkje maar verder niets.
De auto is altijd vanaf nieuw door de off. mits. dealer onderhouden, is in topconditie en door mij als tweede eig. alleen de laatste 5 jaar bij een goede lokale garage in onderhoud. De auto krijgt bijna een grote beurt, is vernieuwing van de distr. riem verstandig omdat hij er 6 jaar in zit?
B.v.d. voor de genomen moeite.




Nobodie14

Volgens deze site: https://www.car.info/en-se/mitsubishi/lancer/cso-16-6631376/specs elke 90.000 km of 6 jaar.
Dit komt overeen met de distributiesnaar van mijn Space Star 1.6.


Ikzelf heb in het verleden 1 keer de distributiesnaar volgens het onderhoudsschema van Fiat na 90.000 km willen laten vervangen.
Op het Fiat forum werd al gewaarschuwd dat het bij 60.000 km al vervangen moest worden. Wat Fiat ook zegt. Die waren al teruggegaan van 120.000 km naar 90.000 km. En ook de garage hield vol dat het echt nog niet nodig was: de snaar zag er nog goed uit.
Na 70.000 km brak de snaar met alle gevolgen van dien..


Mijn advies: vervangen!

CRA

Hallo Nobodie 14,
Dank voor je reactie, de Lancer staat nu in onderhoud en de distr. riem gaat er uit. Zit er precies 6 jaar in nu. Je advies wordt dus zeker opgevolgd.
Vanmiddag als de auto hopelijk klaar is hoor ik ook of er iets aan het ABS systeem is gevonden of niet.
Ik laat dat nog even weten.
Ik heb trouwens ook nog een Spacestar van 2004 in de vloot. Uniek exemplaar met nu 47.740 km !! Toen ik hem bij een Bovag dorpsgarage kocht nu 3 jaar geleden stond hij op 24.369 km. Alles aantoonbaar via onderhoudshistorie NAP, garagehouder kende de eigenaar goed, zoals iedereen elkaar nog kent daar.
Man mocht vanwege leeftijd en gezondheid klachten niet meer rijden. Max. aantal gereden km's per jaar was ca.2000!! Verder altijd binnen in boerenschuur gestald.
Toen ik hem kocht was de Spacestar niet vooruit te branden, volgens mij nooit de snelweg gezien of boven de 100 km/h geweest, rustig aan tempo opgevoerd en nu een dijk van een auto aan. Niet stuk te krijgen en nog als nieuw.
Groeten, Cees