Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Outlander I > rammels vanuit kofferbak

Filluar nga mrctchlr, Janar 06, 2017, 01:29:42 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

mrctchlr

Beste Outlander Sport Rijders,

Ik heb sinds 3 weken een outlander I, tevreden. Rijdt goed, echter is het een bekend phenomeen, dat vanuit de kofferbak veel rammel geluiden aanwezig zijn?

Wie heeft dit ook of gehad en een oplossing?

Dank u!

Met vriendelijke groet,
Mrctchlr

woefkardoes

Ik heb een week geleden een outlander 1 uit 2007 gekocht. Rijden op asfalt is  heel stil. Rijden op klinkers zorg voor behoorlijke rammel en klapende geluiden vanuit de kofferbak. Heb je er nogsteeds last van?

CvW

Eerst checken of er ergens in de achterbak iets los ligt. Zo niet, dan heb je grote kans dat de koppelstukjes van de stabilisatorstang rammelen. Kosten niet veel maar vervanging is een k-klus. Je kunt alleen voelen of er ruimte op die dingen zit als je beide achterwielen van de grond hebt. Zie afbeelding.


[verwijderd door de beheerder]

woefkardoes

Ik heb de kofferbak inderdaad al leeg gehaald. Ik heb de achterklep goed nagekijken voor een goede aansluiting, blijkt toch wel dat er een rubbertje kwijt is maar dat zou de herrie niet kunnen verklaren. De stabilisatorstang koppelstukken zal ik moet checken. Eerst even een dhz garage in de buurt zoeken. Bedankt voor de tip!

woefkardoes


R.Flederus

Bij mij komt het piepen of kraken ook echt vanuit de achteras ophanging. Alleen waar? De stabilisator rubbers vernieuwd zijn het niet. Als je de hele auto voorzichtig heen en weer wiebeld dan piept het.
Overal WD40 op gespoten. Het piepen is dan 2 dagen weg en dan weer rerug.
Deze fijne auto van 13 jaar oud, welke ik 12 jaar bezit, wil ik niet  missen en hem in perfecte staat brengen voor zijn 2e leven.
Achteras ophanging in zijn geheel revideren? Alle losse delen die vervangen kunnen worden vervangen?
Is dat de enige optie? Wat zou dat kosten?