Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen: mijn Plymouth Laser RS Turbo

Filluar nga Laser RS, Tetor 11, 2013, 10:40:30 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Laser RS

Hallo,

ik ben Andre; 42 jaar en sinds kort heb ik een Plymouth Laser RS Turbo uit 1990.
De auto is in bijna nieuwstaat en helemaal origineel, behalve de velgen.

Via dit forum hoop ik wat meer informatie te vinden van de Laser aangezien er
niet erg veel te vinden is en de auto niet zo bekend is.

Hopelijk lukt een plaatje...




[verwijderd door de beheerder]

Super Top

Hallo Andre,


Welkom hier op het forum!
Er zijn hier een aantal Eclipse 1G rijders.
Die zullen je ook vast meer kunnen vertellen over de Laser.
Heel veel leesplezier hier op het forum en veilige km's met de Laser.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Laser RS

Thanx!

Heb gelijk een vraagje maar daar zal ik een andere topic voor maken..

Eclípse-dude77

welkom, !


er zijn er hier wel wat die je wat over je auto kunnen vertellen.
ik heb de mijne nu 1,5 jaar  :)


1e gen, 2,0 GSI Eclipse met 4G63 blok stock 150bhp.

4Koen63

Welkom hier André!

Mooie Laser RS Turbo heb je daar! :)
Heb hem een tijdje terug te koop zien staan op Marktplaats, mooi dat de nieuwe eigenaar zich hier meldt! :D

Heel veel plezier ermee!

Greets Koen

Laser RS

Thanx guys.

Marktplaats? Ik heb hem van Speurders 'gehaald'.
Of stond ie lang te koop?

Wel vreemd want het is echt een mooie auto; bijna nieuwstaat, altijd binnen gestaan.


kaya design

welkom Andre,


zeer mooie wagen!


heb je al plannen?




4Koen63

Volgensmij heeftie nog geen 4 weken te koop gestaan!

Mooie vangst, ik wil meer foto's zien!! ;D

Laser RS

Hier nog 2 foto's. Met Celica.

De buitenkant blijft mooi origineel. Onder de kap misschien:
Andere cold air intake voor intercooler.
Open luchtfilter (hoe zit dat met de sensor op het huidige filterhuis? -> problemen?)
Misschien (niet teveel) chippen.

Maar eerst op zoek naar een andere BOV. Tips?




[verwijderd door de beheerder]

4Koen63

Wauw! Ook een leuke Celica!
Maar dat kenteken he, deze is toch vrij snel naar Nederland gekomen denk ik?

Laser RS

Klopt Koen, eerste toelating was juni 1990. Is oorspronkelijk geleverd naar Canada dus
gelukkig geen mijlenteller maar gewoon km's en turbodruk in bar ipv psi etc.
Hij is sinds augustus 1991 in NL.

De Celica is mijn dagelijks vervoer. Geweldige auto alleen niet supersnel.

Vraagje aan jou: mooie Targa! Wist niet dat ze die hadden gemaakt. En je hebt
een 1G uit 1996? Toen had je toch al het nieuwere model? D30 of zo?

4Koen63

Ahh ideaal, dat je een Canadees hebt in plaats van een Amerikaan.
Dan hoef je niet zo na te denken en om te rekenen tijdens het rijden :P


Dankjewel! De Targa is ook nooit af-fabriek gebouwd, maar in opdracht van Mitsubishi Duitsland heeft een Duits tuningbedrijf naar verluid ongeveer 200 stuks omgebouwd.


Ennuh ja, dat "bouwjaar" klopt nie helemaal :P Het bouwjaar is 1993, maar de eerste toelating was 1996. Waarschijnlijk zoveel later vanwege de ombouw naar Targa.

Eclipse2G

Welkom ziet er strak uit!

Ikzelf en Koen hebben goede bekende met eclipsen haha.

ter betrekking tot de blow-off 1G blow-offs zijn heel sterk anders raad ik een ECHTE  HKS SSQV aan te schaffen

Laser RS

Thanx.. (sorry voor de late reactie...  :( )

Is jouw 2G ook een turbo??

Ik heb ergens gelezen dat het niet raadzaam is om een 100% 'vent to air' BOV te nemen omdat
de luchtsensor dan andere waarden aangeeft dan de lucht die de motor daardwerkelijk ingaat
met als gevolg evt. uitvallen tijdens schakelen.

Eclipse2G

Citim nga: Laser RS ne Dhjetor 16, 2013, 07:18:42 MD
Thanx.. (sorry voor de late reactie...  :( )

Is jouw 2G ook een turbo??

Ik heb ergens gelezen dat het niet raadzaam is om een 100% 'vent to air' BOV te nemen omdat
de luchtsensor dan andere waarden aangeeft dan de lucht die de motor daardwerkelijk ingaat
met als gevolg evt. uitvallen tijdens schakelen.

niet meer maar binnenkort wel weer. (kennis genoeg in ieder geval ik bouw ze zelf haha)
maar zo'n HKS kan je ook laten recirculeren.
tijdens schakelen niet maar met afremmen kan hij opene blijven staan en daardoor auto uitvallen. maar meer een goede valt dat ook mee. maar als je kan gewoon recirculerend aansluiten is hij wel stiller als open!