Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

even voorstellen: Brian

Filluar nga Brian_raoul, Janar 26, 2013, 06:50:19 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Brian_raoul

hallo,
ik ben Brian, 26 jaar, al jaren een fan van de eclipse generatie 2.
nu ben ik in het bezit van een peugeot 206 2.0 gti.


graag zou ik jullie mening willen horen betreffende een eclipse die ik aan wil schaffen.
het gaat om een Eclipse 2.0 gsi turbo automaat uit 1995 met 205.000 km op de teller.
ik dat
nu weet de kilometerstand vrij hoog is maar het is de enige Turbo versie die momenteel te koop is, behalve een cabrio versie.


het aantal pk's van de turbo versie is hoger dan zonder en ben daarom gaat naar deze auto mijn voorkeur uit.


heeft iemand van jullie ervaring met zo'n zelfde versie?


alvast bedankt,


Brian

StaRific

Hey welkom op het forum! Ik zag je naam en dacht gelijk aan een groene Eclipse (FatF). Er zijn wel wat mensen met meer verstand van de 2G dan ikzelf. Kunnen je wel wat advies geven!

Eclipse2G

#2
Welkom Brian!

zelf een grote 2G fan en naar mijn eigen zeggen kenner!
ik denk dat je de zwarte bedoelt die op internet staat.
ik heb de add gezien maar ken de auto niet.
het zijn goede sterke auto's waar weinig kapot aan gaat.
ik rijd zelf NOG een gsi non-turbo maar daar komt verandering in haha.
km-stand zegt niks mijne is al een tijdje de 200.000km voorbij en rijd nog als een nieuwe.
en als het degene is die ik eerder noemde dan is het een koopje niet duur voor een turbo!

Brian_raoul

bedankt voor jullie reacties.
zijn er dan van de 50 mensen die gekeken hebben op mijn 1e topic maar 2 mensen die reageren?
het lijkt me sterk dat er niemand is met een technische opmerking ofzo....


morgen ga ik bellen voor de proefrid met de eclipse turbo (handelaar vertrouwde me afgelopen zaterdag geen 220 pk auto toe)
wish me luck.

4Koen63

Veel succes morgen :)


Hoop voor je dat 't wat wordt! Dan wel meteen originele achterlichten terugplaatsen en die automaat swappen voor een handbak :)


Greets Koen

Kurd024

Welkom hier.. Ik was 1 van de 50 die had gekeken maar niet gereageerd! Komt omdat ik geen technishe ervaring heb van de eclipse wou ikje profiel nie vol spammen wij willen fotoo

Brian_raoul

Die achterlichten zijn mij ook een doorn aan t oog, heb liever de standaard USA lampen.
er zijn meer dingen die gerepareerd moeten worden maar over t algemeen is het een nette auto.
de automaat... ik had ook liever een handgeschakelde bak gehad maar ik heb zelf nog nooit met een Turbo gereden.
mocht deze wagen nou een stuk sneller zijn als mijn 206 gti dan rijd ik net zo lief automaat.
mocht de auto slecht bevallen tijdens de proefrid dan kijken voor een handgeschakelde gsi.
maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een duistere snelle zwarte.

nog een vraagje aan jullie forumleden;
hoe zit het met onderdelen als er wat stuk gaat?
zijn die via de dealer gewoon te leveren?
is het allemaal erg duur? of ben ik op ebay aangewezen?

Space Star 1.6

een duitse sneller ? eclipse 1g targa ? ;D

Super Top

Denk dat een automaat wel sneller kan zijn dan met en handbak.
Automaat blijft beter in het toerenbereik waarin het optimale koppel en vermogen wordt geleverd.
En de turbo blijft z'n druk houden. In tegenstelling tot een handbak dat je van het gas af gaat met het schakelen en de druk weer opnieuw opgebouwd moet worden.


Auto ziet er mooi en origineel uit op de achterlichten na.
Km stand zegt niet veel. Er rijd hier op het forum een Evo2 rond met 270.000+ km's op de klok.
Crankwalk is met name afhankelijk van hoe de vorige gebruikers er mee om zijn gegaan.
In ieder geval niet de koppeling intrappen als je de motor start.


Gebruik goede olie. En iedere 7.500 km een olie + filter wissel. Ook bij de n/a versies, maar bij de turbo versies zeker.




@ Davey
Er staat duistere geen duitse.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Space Star 1.6


Kurd024

Waar os de link van het voertuig ? Wordt nu wel heel erg nieuwsgierig


Brian_raoul

klopt,
dit is dan ook de enige turbo versie die ik op t moment kan vinden.

4Koen63

Haha Tjalling, koppeling intrappen bij het starten van een automaat.. I see what u did thar xD


On topic: Sneller dan je 206 GTi zal die sowieso zijn want zo eentje heb ik er laatst nog uitgereden :)


En ohja, onderdelen zijn duuuuur.

Space Star 1.6

Japanse onderdelen zijn duur :) maar kwaliteit wordt je blij van ;D