Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Plymouth Laser RS Turbo

Filluar nga Myristica, Nentor 07, 2012, 03:55:23 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Myristica

Hey  ;D

Even een nieuw topic maken voor mijn 'nieuwe' auto!
Het is een plymouth laser RS turbo uit 1989  8)

Ik was eigenlijk al van het begin aan het rondkijken naar een eclipse turbo, maar eentje vinden waar niet teveel aan geprutst (lees: verprutst) is, niet veel te duur is, en niet ergens 1000+km van hier te koop staat was niet makkelijk  :P

Omdat ik nu deze heb gaat de eclipse (hopelijk) de deur uit.

Een paar foto's:






De originele radio zit er nog in:


Eclipse2G

Mooi autotje! Heb hem laatst toevallig online gezien! ;)

4Koen63

Hehe vet man!


Ik heb 'm inderdaad ook een tijdje op Marktplaats zien staan,
en als ik me niet vergis ben ik er met de laatste puzzelrit ook nog langs gereden!


Wat scheelt eraan qua werk?


Heel veel plezier ermee :D

Myristica

Rechts vanachter heeft hem er een klein deukje ingereden bij het parkeren, en dat begint nu een beetje te roesten.
En de airco moet es nagekeken worden want die doet het niet..
Voor de rest is hem in orde, zit nieuwe APK op.
Alee, der is werk genoeg aan dak in het begin ff wil doen, maar niet omdat er iets stuk is  :P

4Koen63

Hehe :D Mooi man!
Ben benieuwd hoe die eruit komt te zien..


Nog andere "plannen" ermee?


Hoe rijdt het trouwens, zo'n turbo? ;D

Chaoth


Myristica

#6
Merci!  :D

Die turbo is leuk, da verschil voelde natuurlijk wel! Ik voel me ook een stuk stoerder nu hahaha  :P

In de planning staat: Het paneel uitdeuken en behandelen tegen de roest, en meteen ook alle andere roest aanpakken. Eventueel zien wat ik preventief daar nog tegen kan doen. Alle olietjes vervangen metAMSoil, flush dingen erin kappen, alle filters vervangen, bougies en bougie kabels vervagen, checken in welke staat de remmen zijn en daar eventueel dingen aan vervangen/reviseren, einddemper vervangen door de orginele, LPG installatie laten steken, de uitlaat van voor tot achter vervangen door rvs.

En voor de leuk:
Hij is al verlaagd, ik ga een set 17" evo 8 velgen kopen voor eronder te steken, nu steken er 16" stalen velgen op (de velgen die op de eclipse liggen had ik van Ceriel gepikt), het hele interieur zwart maken (weg met al dat grijs!) dus nieuw/ander zwart tapijt, stoelen vervangen of verven, ..., audio installatie misschien wat veranderen maar zien datk die originele radio kan houden want das wel leuk, zien of ik het oranje interieur licht kan vervangen door wit, automatische antenne erin zetten, een manier vinden om de deurpanelen een keertje goed vast te krijgen *irritatie*, en wss nog wel wat dingetjes.

Ben ook aant twijfelen of ik de vleugel van de eclipse erop zou steken....  ::)

sibreneclipse2G

Hee wat leuk man!!!


Zeer speciale mooie auto! Ligt hier nou een 4g63 in? En die radio is gewoon cool  8)


Hee echt heelveel succes en plezier ermee

4Koen63

Mooi om te horen dat je flink preventief onderhoud gaat plegen ;)
Autootje wordt er weer lekker fris van! :D


Ik heb nog wel een stoffen Eclipse voor je ;) Ben ik daar ook vanaf, en dan heb jij inderdaad (excuus) dat afzichtelijke grijze leer eruit. Mocht je iets aan de audio gaan veranderen wil ik je originele radio wel ;)


Succes met alles en vooral het ge-erger met de deurpanelen haha! Ik ken 't ;)

Myristica

Hee bedankt!  :D   Ja er zit een 4G63t in.


Ondertussen ben ik al op een eerste probleem gestoten!
Ik wou graag LPG laten inbouwen, nu zei die man dat de weerstand van de benzine injectoren tussen de 12 en 17 ohm moet liggen om een gasinjectiesysteem te kunnen inbouwen. Zo niet moet je voor het oude systeem met mengstuk gaan.


Nu bij mijn motor is dat 2.8, wat volgens de manual perfect normaal is want het hoort rond de 3 ohm te liggen, de non-turbo modellen liggen wel rond de 14.


Na even snel op internet gekeken te hebben zag ik dat de benzine injectoren van evo's zelfs van eind jaren 90 ook rond 2,5 à 3 ohm liggen.. maar ik heb op internet evo's gezien die wél gasinjectie systeem hebben.


Weet iemand hier meer over? Waarom het dan net niet gaat bijvoorbeeld, of ik simpelweg de injectors kan vervangen door andere met een hogere waarde?


groetjes!

Eclipse2G

Omdat ze willen voorkomn dat er mensen op gas gaan rijden xD

Gewoon lekker benzine laten vind hij veel fijner haha

On-topic daarmee kan ik je niet helpen ;)

Evo driver

Dat komt omdat er een resistor pack tussen zit daarom kunnen ze met een lage weerstand een goede en hoge vulling geven. Als je injectoren er in gaat zetten dan blaas je geheid je ecu naar de haaien. Maar er zijn ook gassystemen met aparte injectors zou dan niet weten waarom het niet zou gaan.....

Myristica

Hey Remco,

Bedankt voor je reactie! Al kan ik je niet helemaal volgen vrees ik.

De reden dat het bedrijf me vandaag gaf was dat een gasinjectiesysteem met injectoren met een lage te maken heeft met het lezen en verwerken van het injectiesignaal. De LPG-computer zou een injectiesignaal lezen onder de vorm van injectietijd. Als er op LPG wordt gereden kan de computer dit injectiesignaal met een correctie doorsturen naar de lpg-injectoren. Indien er een gasinjectiesysteem geïnstalleerd zou worden op mijn auto, kan de lpg-computer het injectiesignaal niet of fout lezen, waardoor de hij slecht zou op lpg.

Het eerste gedacht is dan dat je er gewoon weestanden tussenzet, maar dat zou volgens hun de werking op lpg toch nog niet optimaal kunnen maken en achteraf toch nog voor problemen zorgen.

Hun stellen voor om het vroegere systeem met mengstuk in te bouwen i.p.v. gasinjectie, maar zo'n syteem heeft 25% meerverbruik tegenover max. 15% meerverbruik bij gasinjectie tegenover benzine. Dus da zie ik eigelijk niet zitten..


Misschien kan het gewoon met hun type gasinjectie systeem niet.. Maar waar moet ik dan naar vragen bij het zoeken naar een bedrijf dat een ander type systeem heeft als je denkt dat er systemen bestaan waar het wel mee gaat?

Myristica

Van de week ontdekt dat ze de ijzeren constructie die voor stevigheid onder de voorbumper loopt (heeft vast een naam :P) doorgeslepen en verwijdert hebben om daar een intercooler te plaatsen. Fijn.

Myristica

Hey allemaal,


lang geleden dat ik nog wat gepost heb. Er was eigelijk ook niet veel om over te posten. Het is momenteel echt enorm druk met het huis en werk, er blijft bijna geen tijd over voor mijn auto.
Helaas heb ik nu een probleem met hem... :(


Vanwege een probleem met mijn distributieriem is mijn head naar de kl*te. Hoe groot de schade precies is weet ik nog niet, maar allicht een aantal gebogen kleppen..


Als de kop er dan toch af moet, dan wil ik liefst ook gewoon alles in 1 keer doen en dus niet alleen de kop. Hopelijk laat mijn budget dit toe :P  tis wel de bedoeling een deel zelf te doen om zo de kosten wat te drukken.


Omdat het zo plots is en er zoveel tijd kruipt in alles te gaan zitten uitzoeken wou ik jullie vragen of er zijn die al eens een complete rebuild hebben gedaan of er meer van afweten. Ik zit al de hele avond te zoeken op forums maar heb nu niet echt het gevoel dat ik al veel te weten ben gekomen...
ik zou graag weten
- wat een rebuild eigenlijk precies inhoud, wat er allemaal gedaan (vernieuwd, opgemaakt) word of kan worden.
- wat van deze dingen ZEKER gedaan moet worden
- mods die ik ineens ook kan doen (bv balance shaft removal)


Ik gebruik de auto als mijn daily, en ik zou hem daarom op redelijke termijn terug lopende willen hebben..

nog even 2 fototjes van de riem:









Het is misschien niet helemaal goed te zien, maar vanboven zie je nog tandjes, en dan ineens geen enkel meer..