Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga DanielD, Korrik 06, 2012, 12:11:30 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

DanielD

Hallo ik ben nu een week een trotse eigenaar van een spyder G2 de vorige eigenaarresse kon mij niet vertellen wat voor type en vie het vin nr kon ik ook niets vinden ivb met een niet 17 characters vin nr
Volgens het RDW en mitsubitshi Nederland is dit geen probleem , alleen wel als je wil weten van hoe en wat . Ik weet wel dat deze een import uit japen is in 1997
Nu ben ik via Wikipedia er denk uit gekomen het type blok dat er in zit
Het is een 3G64T ,of deze er origineel in hoort weet ik nog niet ,kon nog niet het motor nr/vin vinden en ik weet nu waar ik moet kijken.

Nu heb ik al aardig wat dingen gevonden en ontdekt die niet kloppen zoals de vacuüm leiding van af de intake zit gelijk op de  waste gate normaal hoort hier een klep tussen die via de ecu/pcm bediend word
En als ik rij en de motor is nog niet echt warm dan is het leuk rijden
Maar zodra ik een 30 min rij en m'n gas vol intrap dan smoort de motor alsof gebeurt dan moet ik gas minderen en is er niets aan de hand

Nu denk ik dat hij opnieuw afgesteld moet worden
Kan er iemand mij een goed adres geven die mij hier mee kan helpen

Ps deze auto was een demo car van fullcartuning en tussen fullcartuning en mij zit die eigenaarresse Die mij niets kan zeggen.

Goed dit is mijn project

Mvg Daniel

Lancer15gli

welkom met je spyder!!




Wat ik zou doen is contact opnemen met fullcartunig, wellicht dat die je meer kunnen/willen vertellen over je auto.
Misschien hebben ze nog invoerrapporten of andere documentatie die ze bij de verkoop er misschien niet bij hebben gedaan.


Wat betrreft je motorisch probleem daar kan ik je niet mee helpen maar er zijn er hier zat die er wel verstand van hebben. tzal dus ook niet lang duren voordat je een antwoord hebt op je vraag.




Grtz Roderik

Eclipse2G

Welkom op het forum geweldig mooie autos zijn het!
Veel plezier ervan!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

jesse2g

Welkom en veel plezier van je mooie eclipse. Ik heb hem vaak genoeg gezien, nette auto. Er zit inderdaad een 4G63T in, fantastisch blok, het is helaas niet te achterhalen of deze er standaard in zat, ze zijn geleverd als 4G63, 4G63T, 4G64. Maar je hebt nu het beste blok van de serie ;)

StoneColt

Welkom! Helaas zul je er toch echt aan moeten geloven..... FOTO's!!! ;)


Verder, vervelend van het probleem, maar niets is onoplosbaar. Ik zou hem dan sowieso een goede beurt geven als je al niet zeker bent over de huidige staat. filters, olie, koelvloeistof, bougies, kabels, hele mikmak. Ben benieuwd! Succes!

jesse2g

Wat bedoel je trouwens met "Maar zodra ik een 30 min rij en m'n gas vol intrap dan smoort de motor alsof gebeurt dan moet ik gas minderen en is er niets aan de hand"

Je trapt het gas in om de turbo te laten boosten, maar je krijgt geen koppel of wat is precies het probleem?

DanielD

Vrijdag middag heb ik MDperformance gebeld over mijn probleem/uitdaging
Ik kon de volgende dag gelijk terecht ,waar maak je dat nog mee over het algemeen kan zoiets alleen doordeweeks ,nou bij MDperformance was dit niet het geval echt geweldig en een top service.

Na een zaterdag sleutelen en uitzoeken samen met Richard en Remco van (ja ja daar zeg ik het weer MDperformance) waren zij er uit



Ok wat was er nou aan de hand
Zoals ik zelf al dacht en met de kennis die MDPerformance had kwamen we tot de conclusie dan de vacuüm slangen niet goed waren gemonteerd of beter gezegt er was een vacuüm slang van de air intake rechtstreeks naar de wastegate gemonteerd ,het gevolg kan je wel raden
De turbo wilde druk op bouwen en tegelijk stond de wastegate open lekker handig

Na wat test ritten was dit al snel op gelost en zat alleen nog iets niet helemaal goed met de ontsteking
Blijkt dat de vorige garage waar deze in onderhoud was het niet zo nou nam,een bougie is toch een bougie mmmm jaaaa jaaaaa .......NOT
Andere bougies er in en toen , ik wist niet wat ik mee maakten , hij is echt snel voor een auto van 1450 KG

Goed ik wil MDperformance nog even bedanken voor de service en kennis Top thanks thanks
En ik zal zeker vaker komen

Ps foto's houden jullie nog te goed is nog niet echt foto waardig ;) lol

Evo driver

Eyyy Daniel

Was zeker gezellig man !! En uiteraard graag gedaan.

Ennuhh niet foto waardig .... Je komt er toch niet onder uit met je mooie eclipse die niet alleen show is maar nu ook GOO !!!!!!

Gr. remco

Ps ook zijn bezig met de FTO van bart alleen zitten we nu toch op een punt van de onderdelen ....

StaRific

Een eclipse is ALTIJD fotowaardig!

Ik zeg grote Eclipse meeting eind oktober!!! :D

Eclipse2G

Citim nga: StaRific ne Korrik 08, 2012, 04:24:04 PD
Een eclipse is ALTIJD fotowaardig!

Ik zeg grote Eclipse meeting eind oktober!!! :D

+1 voor michael incl. Jesse die heeft nu ook weer een gs-t spyder word lachuh alleen ja die 3g waar is die toch...?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

jesse2g

Ja die mensen hebben zich niet meer op het forum aangemeld met hun 3g.. jammer maar ze zullen er niet zo veel interesse in hebben.

jesse2g

Citim nga: DanielD ne Korrik 07, 2012, 11:14:03 MD
Ok wat was er nou aan de hand
Zoals ik zelf al dacht en met de kennis die MDPerformance had kwamen we tot de conclusie dan de vacuüm slangen niet goed waren gemonteerd of beter gezegt er was een vacuüm slang van de air intake rechtstreeks naar de wastegate gemonteerd ,het gevolg kan je wel raden
De turbo wilde druk op bouwen en tegelijk stond de wastegate open lekker handig

Lol wat voor banaan heeft dit in eerste instantie aangesloten? En ik vraag me dan ook af hoe lang hiermee gereden is.. Hoop dat de veer van de wastegate niet te veel gaan slijten is door deze grap  :-[

Evo driver

De auto rijdt nu perfect en de boost blijft mooi op 1 lijn continue 0.7 bar met een kleine piek naar 0.9. Dus de slijtage valt wel mee. Had erger kunnen zijn ....

jesse2g


DanielD

O.k hierbij 2 foto's van de boodschappen auto van mijn vrouw :P
We zijn nog op zoek naar een andere voorbumper, deze heeft flinke tikken gehad en er moet gewoon een andere op.
Ik zou graag een wat ingekorte versie van deze willen, z'n neus lijkt te groot haha, maar ik kan hem nog niet echt vinden :(