Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen - Koen, Eclipse 1G (1994)

Filluar nga 4Koen63, Nentor 28, 2011, 04:35:31 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Evo driver

Pas wel op met die zooi dat je dat niet in de omloop kanalen spuit voor de stappenmotor anders heb je kans dat je die sloopt. Spuit het op een doek en open de gasklep met de hand en maak dan het gasklep en het huis schoon

Maak eerst wel de - pool los van de accu voordat je begint en als je klaar bent er op zetten en opnieuw laten inleren.

gr. remco

DannyColt12v

ja want dat spul er zo in spuiten helpt echt niet,je moet die troep er wel afvegen ;) en niet te veel naar binnen
want soms vind de motor dat echt niet leuk..

Aozora

Oké dus ik moet de gasklephuis loshalen en goed schoonmaken met dat speciale spul?  :P

Evo driver

Dat is wel het mooiste maar niet er zo in spuiten maar op een doek spuiten en dan schoonwrijven

DannyColt12v

en als je hem er af haalt bestaat de kans dat je pakking aan stront gaat en dan zit je daar ook weer mee  :'(

makkelijkste wat er is is wat remco zegt!

Evo driver

Meestal zit er een metalen pakking tussen dan kan je hem nog wel een keer gebruiken maar idd lekker laten zitten

4Koen63

Ik heb het gasklephuis er niet af gehaald, en echter ook niet met een doekje ingewreven o.i.d.
Volgensmij was het gedeeltelijk ook te bedoeling dat de stappenmotor gereinigd werd van binnen...

Evo driver

Een stappenmotor kan je niet inwendig reinigen dat is alleen maar 2 spoeltjes en een pikkie wat heen en weer gaat. Komt dat spul in die spoeltjes dan kan je de klok er bijna op gelijk zetten dat deze stuk gaat.

4Koen63

Afgelopen donderdag even met een maatje van mij een klein tripje gemaakt in Duitsland ;D
Eerst beide auto's (ik de Eclipse en hij z'n E36 316i) volgegooid met Super 98 (ik heb een tankkaart van het werk :D ).
Auto houdt zich echt prima op hoge snelheden, alleen waaide 't nogal buiten, vandaag dat er nog wat windgeruis was.
Getikte top 222 op de teller ;D  Niet slecht voor een autootje uit '94, met "maar" 150 pk (en dat was 18 jaar en 262.xxx kilometer terug),
blijkt dat ze bij het ontwerpen toch goed rekening gehouden hebben met de wind :P
Remmen zijn ook prima, die zijn ook aan bod gekomen :D  Mensen die denken dat ze met 110 nog gauw even een vrachtwagen kunnen inhalen voordat ik eraan kom met 200+  :P

Myristica

Haha graaf! :D Dat heb ik met mijne nog niet uitgetest ze :p
Die 150pk is inderdaad 20 jaar geleden he, ik heb met mijne echt de indruk dat die dat in de verste verte niet meer haalt XD  zeker als het koud is en hij moet warm lopen voel je precies echt dat hij niet vooruit wil. De daily van Ceriel is 165pk, maar die is toch echt heel veel sneller lijkt mij..

Buzz Fuzz

De daily van Ceriel?

Ik zag op een ander forum dat hij zich weer heeft aangemeld met een foto van een Eclipse en een Galant..

Myristica

zijn galant elegance 2.5L V6  :)
op dat ander forum heeft hij inderdaad na een hele tijd niet actief te zijn geweest onlangs terug een post gemaakt. En die eclipse is uiteraard de mijne  :P

4Koen63

Ik zou echt niet weten hoe dicht ik bij die 150 pk zou uitkomen, dit is mijn eerste auto, dus ik kan het met niks fatsoenlijks vergelijken  :P
Ik heb nog nooit in zo'n snelle auto gereden :-X

Myristica

Hehe, achja zolang je er maar geniet van hebt das het belangrijkste he!  ;D

En aleeja eerlijk is eerlijk, technisch gezien staat de eclipse op de papieren op naam van Ceriel, kzou hem eigenlijk echt is moeten invoeren..

4Koen63

Hehe, genieten doe ik er nog altijd met volle teugen van ;D
Maar hoe bedoel je zou je 'm moeten invoeren, staatie nog steeds op Nederlands kenteken dan?
Ik denk dat die Galant ook sneller aanvoelt omdat die dikke V6 veel meer koppel heeft. :)
Denk dat die V6 in de Eclipse een hele goeie combo is  :P