Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Mitsubishi Eclipse 1992 (1G)

Filluar nga Myristica, Korrik 11, 2011, 09:46:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Myristica

hmm... geen idee eigenlijk of het dat zou kunnen zijn, hoe kan ik dat nagaan dan? Eens hij goed en wel warm is gedraaid (na kwartiertje rijden ofzo) heeft hij het niet meer. Kheb ook den indruk dat hij redelijk veel olie verbruikt, moet het regelmatig bijvullen en volgens mij lekt hij niet (of toch niet dat ik kan zien op de stenen van den oprit :p)

Eagle1982

Het kan idd dat als je koppakking lek is dat het er via de uitlaat uitkomt.


Zie je blauwe rook uit de uitlaat?
Hoe lijkt het met je koelvloeistof, blijft die wel goed op peil en is dit mooi schoon?
Witte aanslag onder de oliedop?
Is na een eindje rijden de koelvloeistofslang naar je radiateur ook hard?


Dit zijn allemaal symptomen van een lekke koppakking.


Controleer ook even of je carterontluchting goed schoon is, dit wil ook wel voor dergelijke problemen zorgen. (Slangetje aan de bovenkant van het kleppendeksel en loopt naar je luchtinlaat.)


Verder zou je koude start thermostaat ook aan vervanging toe kunnen zijn.
Maar ik zou eerst even beginnen met de eerder genoemde gratis dingen te controleren  ;)
Dan heb je dat maar vast.


Good luck  8)


dhuizing

Citim nga: Myristica ne Nentor 07, 2011, 07:08:19 MD
hmm... geen idee eigenlijk of het dat zou kunnen zijn, hoe kan ik dat nagaan dan? Eens hij goed en wel warm is gedraaid (na kwartiertje rijden ofzo) heeft hij het niet meer. Kheb ook den indruk dat hij redelijk veel olie verbruikt, moet het regelmatig bijvullen en volgens mij lekt hij niet (of toch niet dat ik kan zien op de stenen van den oprit :p)


Gewoon even langs de garage rijden en laten testen, met het apparaat waar ze over beschikken. Meestal kunnen ze dit gewoon gratis doen.

Evo driver

Over dat schommelen van het toerental zou ik de stappenmotor even overzetten van de donor auto of de gehele gasklephuis

gr. remco

4Koen63

Hallo Evelien


Mooie Eclipse!
Heeft wel al een hoop werk ingezeten zie ik, maar leuk om te zien dat een dame zich daar ook zo in intereseerd  :)


Die donorauto herken ik van de advertentie op Marktplaats! Heb je toevallig nog het plastic omhulsel van de rechterklaplamp? Die ontbreekt namelijk bij mij... En ik heb nog 2 naafkapjes nodig  :P
En de kleine omhulseltjes van de ruitensproeiers voor op de motorkap, die zijn bij mij chroom, maar ik wil gewoon 2 zwarte, heb je die toevallig ook nog?


En wat betreft het stationair onregelmatig lopen.. Bij mij is 't juist precies andersom..
Als ik een lang stuk snelweg heb gereden of even heb liggen gassen schommelt bij mij het stationair toerental zo tussen de 700 en de 1300 en valtie helaas af en toe ook uit..
Gek genoeg is het stationair toerental, als de motor koud is of als ik gewoon "normaal" rijdt keurig 900/1000.

Myristica

Hey Koen!
Dankjewel :)


De donorauto staat idd ook in onderdelen op marktplaats in de hoop een aantal dingen verkocht te krijgen. Ik ben echt blij dat eindelijk iemand is achter dingetjes vraagt, helaas kan ik je niet veel helpen  >:(  De klaplampen van de donor auto waren niet meer in goede staat, dingetjes aan gescheurd en verbogen dus die zijn weg.. op mijn eigen eclipse zaten stalen velgen dus heb maar 1 set goeie velgen en daarbij dus ook geen naafkapjes op overschot.. maar die omhulseltjes van de ruitesproeiers heb ik normaal gezien nog wel, ik zal morgen even kijken voor je :)


Bij mij is het stationair toerental helemaal int begin als ik hem start ook stabiel op ongeveer 1000 toeren, maar het duurt niet lang voor die vervelend begint te doen, maar eens ik dan een kwartiertje aant rijden ben is het weer over, bizar.


Afgelopen weekend hebben we roetaanslag aan het gaskleppenhuis en de gasklep verwijdert zover we eraankwamen, en dat was wel wat. Het spoel van de stappenmotor hebben we doorgemeten maar die was nog ok. Van de gaskleppositiesensor kregen we echter geen goede (lees: geen) waarde dus die is misschien helemaal stuk ofzo. Hopelijk is er morgen genoeg tijd om het hele gaskleppenhuis over te zetten.

Aozora

Hallo Evelien,

Zeer mooie Eclipse! Grappig dat er al 3 zwarte 1g Eclipse aanwezig zijn op het forum!  ;D
Leuk uitlaatje heb je er onder, Ik zou nog wel een Apexi N1 catback systeem er onder willen
hebben maar heb tot nu toe alleen nog maar die voor een turbo op ebay gezien. Maar goed,
voor dat geld moet ik eerst nog wat kleine dingetjes in orde maken.

Groetjes Jimmy

Azrael

Citim nga: Aozora ne Nentor 29, 2011, 08:38:46 MD
Hallo Evelien,

Zeer mooie Eclipse! Grappig dat er al 3 zwarte 1g Eclipse aanwezig zijn op het forum!  ;D
Leuk uitlaatje heb je er onder, Ik zou nog wel een Apexi N1 catback systeem er onder willen
hebben maar heb tot nu toe alleen nog maar die voor een turbo op ebay gezien. Maar goed,
voor dat geld moet ik eerst nog wat kleine dingetjes in orde maken.

Groetjes Jimmy


Als paddestoelen uit de grond hoor! een lange tijd was ik de enige, toen kwam Evelien en nu ineens 2 tegelijk :P

Aozora

Haha ja hoe is het mogelijk!  :D
Voor ons is het natuurlijk alleen maar mooier, dan kunnen we meer ervaringen en hulp bieden
aan de mede Eclipse rijder!  ;)

4Koen63

Inderdaad, ben de afgelopen 2 dagen dat ik op het forum zit al een stukje wijzer geworden over onze prachtauto's  ;D

Myristica

Ik vind het wel leuk dat we nu al met zen 4 zijn  :D


Goed, gaskleppenhuis zal eerder voor volgend weekend zijn.. Vorige week was ik aant rijden op de snelweg toen alles begon uit te vallen en ik uiteindelijk aan de kant stond.. De eclipse heeft toen een nachtje aan de kant van de snelweg moeten slapen :(   Volgende dag naar huis gesleept. Ik vreesde dat de dynamo er weer aan was, gelukkig viel het nogal mee. De kop van een bouwtje was er afgebroken waardoor er een kabeltje los was gaan hangen. Ceriel heeft voor mij het uitgeboord en sinds gisteren rijd hij gelukkig weer!  ;D 

Aozora

Wat zou die het daar koud gehad hebben!  :(
Jammer van die kleine defecten maar gelukkig snel weer verholpen!  :D

4Koen63

Gelukkig dat het slechts om een klein defectje ging :)
Maar toch vervelend dat je voor zoiets je auto langs de snelweg moet laten staan :(

Buzz Fuzz

#58
Hey Evelien,

Ik ben nieuw op het forum dus ik zit overal een beetje rond te kijken.

Zelf heb ik 4 en een half jaar een rode Eclipse gehad van 1992 en ook helemaal binnenstebuiten moeten keren.

Wat was daar veel aan verknoeid zeg.









Mooi trouwens dat jij de zeer zeldzame Versatec onderlip hebt voor je achterbumper.

Is dat schommelen in de toeren al verholpen? Bij mij was het de startmotor.

Chaoth

Ik neem aan dat je stappenmotor bedoelt i.p.v. de startmotor? ;)